Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad borde jag skaffa för att få högre fps?

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen men jag har aldrig någonsin brytt mig om hur min dator är uppbyggd. Vad menar du med 2 cores? Hur kan jag ta reda på om det är fördelat?

Här är en bild:

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

R9 280x har funnits i ca 2 år, bara att det kallades HD7970 förut. Tror att 770 också är samma GPU som 680 som kom ut för ca 1,5 år sedan.

Sant, men vi pratar 2,5 år sedan.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Okej jag tror jag ska köpa en 770. Men är fortfarande inte säker... Jag hörde att i den nya snapshoten skulle det lagga mindre pågrund av att de har separerat spellogiken från renderingen. (inte säker) så jag undrar om ett nytt grafik kort kommer göra någon ändring av min fps över huvud taget. Skulle vilja ha konfirmation.

Edit:

Det ser ut som när mina cables i min bas är på så laggar det otroligt mycket mer. Får mig att tro att det kan vara processorn ännu mer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceoepts:

Okej jag tror jag ska köpa en 770. Men är fortfarande inte säker... Jag hörde att i den nya snapshoten skulle det lagga mindre pågrund av att de har separerat spellogiken från renderingen. (inte säker) så jag undrar om ett nytt grafik kort kommer göra någon ändring av min fps över huvud taget. Skulle vilja ha konfirmation.

Edit:

Det ser ut som när mina cables i min bas är på så laggar det otroligt mycket mer. Får mig att tro att det kan vara processorn ännu mer...

Men alltså seriöst, vill du ha hjälp eller??
Nu är de flera stycken som sagt att du bör köpa ett 280x istället men du bara ignorerar det...!
Och fortsätter tjata om ditt 770 som du är osäker på...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Men alltså seriöst, vill du ha hjälp eller??
Nu är de flera stycken som sagt att du bör köpa ett 280x istället men du bara ignorerar det...!
Och fortsätter tjata om ditt 770 som du är osäker på...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är ledsen men det vara flera stycken som sa att en 770 var bra också. Och mitt stora problem är inte vilket grafik kort jag ska köpa men om det är ett grafik kort jag behöver. Min cpu är hög som fan. Det laggar bara när jag tar fram ett speciellt objekt. Om du vill att jag ska säga 280 istället så okej.

Jag tror jag ska köpa ett 280x men är inte säker på att det är problemet pågrund av att det bara laggar när jag tar fram ett objekt som drar upp min cpu ganska mycket. Som sagt jag har ingen aning om hur det här fungerar fast jag gissar att Grafik kortet tar hand om att rendera och processorn tar hand om att räkna ut vad som ska hända. Jag testade after burner och när jag kör minecraft går inte mitt gpu usage upp någonting alls och tempraturen är låg också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

R9 280x har funnits i ca 2 år, bara att det kallades HD7970 förut. Tror att 770 också är samma GPU som 680 som kom ut för ca 1,5 år sedan.

Dock sjonk 280x i pris kraftigt efter att 7970 byttes ut.. Kommer jag ihag ratt var 7970 mer an 3000:-. Om du snackar om aldern pa korten ser jag inget negativt med att ha ett gammalt kort..?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceoepts:

Jag är ledsen men det vara flera stycken som sa att en 770 var bra också. Och mitt stora problem är inte vilket grafik kort jag ska köpa men om det är ett grafik kort jag behöver. Min cpu är hög som fan. Det laggar bara när jag tar fram ett speciellt objekt. Om du vill att jag ska säga 280 istället så okej.

Jag tror jag ska köpa ett 280x men är inte säker på att det är problemet pågrund av att det bara laggar när jag tar fram ett objekt som drar upp min cpu ganska mycket. Som sagt jag har ingen aning om hur det här fungerar fast jag gissar att Grafik kortet tar hand om att rendera och processorn tar hand om att räkna ut vad som ska hända. Jag testade after burner och när jag kör minecraft går inte mitt gpu usage upp någonting alls och tempraturen är låg också.

Tror ni fortfarande att grafik kortet är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceoepts:

Tror ni fortfarande att grafik kortet är problemet?

Självklart är det Gpu.

Detta kort är bra i prisklassen.

http://www.inet.se/produkt/5410031/asus-radeon-r9-280x-3gb-di...

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Testpilot

Innan du springer och slösar 2-3k på ett nytt grafikkort så skulle jag testa följande saker;

1. Överklocka processorn till runt 4 - 4.4GHz (detta kräver att du har en annan kylare än den som kom med datorn som ser ut såhär)
2. Kolla så det inte är fel på dina RAM-stickor, detta gör du genom att köra ett program som heter "memtest86+", finns att ladda här. Du kommer dock behöva en USB sticka, för memtest kör du som en bootable device när du startar datorn (du lär alltså starta från USB stickan och inte låta datorn gå in i windows vid uppstart).

Edit: Du vill helst köra programmet runt 4-8 timmar som minst, helst 12-24timmar för att utesluta till 99% att det är något fel på din RAM.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jonas79:

Självklart är det Gpu.

Detta kort är bra i prisklassen.

http://www.inet.se/produkt/5410031/asus-radeon-r9-280x-3gb-di...

Och det är inte så "självklart".
Som sagt, spelar själv både Tekkit och Monster på min lan dator som har ett gtx 460 utan några som helst problem.. Låter mer som att CPU'n flaskar till det, något strular med RAM eller att MOD-paketet är dåligt bara.

För att lägga en referens till;
Körde en i7 860 förut med ett gtx 580, Tekkit laggade sönder innan jag överklockade min CPU till 3.6Ghz för att få flytande 60fps.

Minecraft gillar hastighet över antal kärnor/threads.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Innan du springer och slösar 2-3k på ett nytt grafikkort så skulle jag testa följande saker;

1. Överklocka processorn till runt 4 - 4.4GHz (detta kräver att du har en annan kylare än den som kom med datorn som ser ut såhär)
2. Kolla så det inte är fel på dina RAM-stickor, detta gör du genom att köra ett program som heter "memtest86+", finns att ladda här. Du kommer dock behöva en USB sticka, för memtest kör du som en bootable device när du startar datorn (du lär alltså starta från USB stickan och inte låta datorn gå in i windows vid uppstart).

Jag skulle kunna testa memtest86+ men skulle inte vilja köpa en ny kylare. Jag köper hellre ett nytt grafik kort. Även om det inte är grafik kortet så kommer andra spel allafall fungera bättre. Jag un-parkade också 3 cores om jag förstog rätt nu har jag 20-30 fps vid min bas. Ska alf testa memtest nu.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ceoepts:

Jag skulle kunna testa memtest86+ men skulle inte vilja köpa en ny kylare. Jag köper hellre ett nytt grafik kort. Även om det inte är grafik kortet så kommer andra spel allafall fungera bättre. Jag un-parkade också 3 cores om jag förstog rätt nu har jag 20-30 fps vid min bas. Ska alf testa memtest nu.

En ny kylare får du för 290kr inkl. frakt som är mer än duglig för den överklockningen;
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6986509/evo
Skulle hellre börja i den ändan, för en överklockad CPU har du användning för i vilket fall också

Köp en CPU kylare (tex. HyperEVO 212) + Detta grafikkort istället för ett ASUS 280x. Mycket mer prylar för slantarna.
Kör själv 2st PowerColor 280x i Crossfire utan några som helst problem.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

En ny kylare får du för 290kr inkl. frakt som är mer än duglig för den överklockningen;
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6986509/evo

Skulle hellre börja i den ändan, för en överklockad CPU har du användning för i vilket fall också

Köp hellre en CPU kylare + detta grafikkort istället för ett ASUS 280x.
Kör själv 2st PowerColor 280x i Crossfire utan några som helst problem.

MMmmm fast skulle vara bra om jag fick reda på om jag behöver nya ram stickor innan jag drar iväg och köper en fläkt isåfall kan jag kanske köpa allt samtidigt

*KYLARE

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Men hur kan ett GTX 570 flaska i minecraft?

Har du installerat 64-bitars JAVA? Samt har du tilldelat mer minne i minecraft?

Att köpa en bättre kylare och klocka CPU kanske skulle vara en början annars.

^This!

GTX570 bör väl driva 6st minecraft fönster utan problem?

Testat uppdatera drivrutinerna ?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

^This!

GTX570 bör väl driva 6st minecraft fönster utan problem?

Testat uppdatera drivrutinerna ?

Minecraft

"""+"""

Core and Libraries
Mod Author Version
Resonant Engine Calclavia 1.2.0.344
CodeChickenLib Chickenbones 1.0.0.62
CoFH Core Team CoFH 2.0.0.5
ForgeMultipart ChickenBones 1.0.0.250
iChunUtil iChun 2.4.0
MobiusCore ProfMobius 1.2.1
Numina MachineMuse 0.1.2-55
OpenEye OpenMods Team 0.5-snap-118
OpenModsLib OpenMods Team 0.5
OpenPeripheral Core OpenMods Team 0.4.0
PowerCrystals Core PowerCrystals 1.1.8-9
Universal Electricity Core Calclavia 3.1.0.102
Gameplay
Mod Author Version
Advanced Fluxian Tools tgame14 0.0.0.51
Applied Energistics AlgorithmX2 rv14.finale2
Ars Magica 2 Mithion 1.1.2b
AutoUtils Automatic_Maiden 1.0.1
BackTools iChun 2.0.1
BiblioCraft Nuchaz 1.5.5
BiblioWoods Biomes O' Plenty Nuchaz 1.3
BiblioWoods Forestry Nuchaz 1.3
Big Reactors Erogenous Beef 0.3.2A
Biomes O' Plenty Forestride, Adubbz, Amnet, and ted80 1.2.1
Blood Magic WayofTime 1.0.1e
BuildCraft CovertJaguar 4.2.2
Carpenter's Blocks Mineshopper 2.1.0
Charlotte's Utilities Sharshar 0.7.0
Dimensional Anchors immibis 57.1.96
Chisel Automatic_Maiden 1.5.2
ComputerCraft dan200 1.63
Deadly World Father Toast 1.0.1
EnderStorage ChickenBones 1.4.3.6
Evoc ProfMobius 1.0.0a
Extra Bees and Trees Binnie 1.8.0
Extra Cells M3gaFr3ak 1.6.9c
Extra Utilities RWTema 1.0.3
Factorization neptunepink 0.8.34
Finndus Fillies Myrathi 1.0.0.7
Flans Mod jamioflan 4.1.1
Flans Mod Components jamioflan 4.1.1
Forbidden Magic SpitefulFox 0.34
Forestry SirSengir 2.3.1.1
Gravestone NightKosh 2.8.3
GreenHam boq 0.1.1
Hardcore Ender Expansion chylex 1.6.1
Hats iChun 2.1.8
Hat Stand iChun 2.1.0
ICBM Calclavia, DarkGuardsman, tgame14 1.4.2.386
Inventory Tweaks Jimeo Wan and Kobata 1.57-dev95
Iron Chests cpw 5.4.1.702
Magic Bees MysteriousAges 2.1.12
MapWriter daveyliam 2.0.17
Mekanism aidancbrady 6.0.4.42
MFFS Calclavia Calclavia 3.6.2.70
MineFactory Reloaded PowerCrystals 2.7.9-final
MineTweaker Stan Hebben 2.3.1
Mob Amputation 2.0.1
Modular Powersuits MachineMuse 0.10.0-91
Morpheus quetzi 1.2.32
Natura mDiyo 2.1.14
NEI Addons bdew 1.10.5.70
NEI Plugins mistaqur 1.1.0.6
NotEnoughCodecs OpenMods Team 0.1
Not Enough Items ChickenBones 1.6.1.9
NotEnoughKeys mr. Okushama 0.0.4
Obsidian Pressure Plates Myrathi 2.0.0.15
OpenBlocks OpenMods Team 1.2.8
OpenPeripheral Addons OpenMods Team 0.1.4
Player Beacons Kihira 1.2.5
Power Suit Addons Andrew2448 1.6.4-887
Opis ProfMobius 1.2.2
Railcraft CovertJaguar 8.3.2.0
Redstone Arsenal Team CoFH 1.0.0.0
Redstone Paste FyberOptic 1.5.1
Refined Location Dynious 1.0.4e
Roguelike Dungeon Mod Greymerk 1.3.1
Simply Jetpacks tonius11 0.3.0.0
Slick Util NinjaCave
Sort Fix LexManos 1.0
Stackie LunaTrius 1.4.2.22
Statues AUTOMATIC_MAIDEN 2.1.1
Super Crafting Frame EdgarAllen 1.6.2.7
Tinkers' Construct mDiyo, fuj1n, ProgWML5, Sunstrike, and Pillbox 1.5.5.7
Tinkers' Construct Tooltips squeek502 1.1.6
Tinkers' Mechworks mKiyo, fuj1n, ProgWML6, Sunstrike, and Pillbox 0.1.6
Tinkers' Steelworks mDiyo and the SlimeKnights, Gyro, wisthy, Vexatos and The Viking Warrior 0.0.4.2-fix2
Thaumcraft 4 Azanor 4.1.0g
Thermal Expansion 3 Team CoFH 3.0.0.7
Twilight Forest Benimatic 1.20.5
VoxelMap MamiyaOtaru 1.6.4
Waila ProfMobius 1.5.2A
Wireless Redstone ChickenBones Edition ChickenBones 1.4.0.7
Witchery Emoniph 0.18.4
Reliquary (1.6.4 port) TrainerGuy22 1.1.2b

Dold text
Permalänk
Testpilot
Skrivet av ceoepts:

MMmmm fast skulle vara bra om jag fick reda på om jag behöver nya ram stickor innan jag drar iväg och köper en fläkt isåfall kan jag kanske köpa allt samtidigt

*KYLARE

Jajo det är sant

Men tänkte mest att det kändes onödigt att skaffa ny GPU om du inte verkligen behöver för spelen du spelar, inget är liksom framtissäkert på GPU fronten så att säga. Och det känns mer som RAM eller CPU i detta fall, så ett memtest och CPU OC tror jag skulle göra mer

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceoepts:

Hej alla, jag är en stor nybörjare när det kommer till att skaffa delar till min dator. Jag vill bara ha en dator som jag kan spela på med ~ 60 fps. Jag har lyckats med detta tidigare men nyligen har jag börjat spela ett ModPack till minecraft som heter crackpack. I detta modpack så går min fps ner till 20-30 fps (när jag är i min bas med alla saker) och jag skulle vilja fixa det men jag har ingen aning om vad jag ska köpa. Skulle vilja spendera max 4000 kr...

Här är det som står när jag går in på system.
Klassificering: 5,9 prestandaklassificering
Proccesor: Intel(R) Core(TM) if-2500K CPU @ 3.30GHz 3.30 GHz
Installerat minne (RAM): 8,00 GB
Systemtyp: 64-bitars operativsystem
Penna och tryck: Penn- eller tryckinmatning är inte tillgängligt för den här bildskärmen

Som sagt så har jag ingen aning om vad jag borde upgradera och vill bara kunna spela utan lagg. Jag bryr mig inte om att ha > 60 fps bara 60 fps.

(Jag har ingen aning om var jag borde posta detta så jag postar det här om detta är fel ställe skulle hjärna en moderator kunna flytta det)

EDIT:

Jag går ner till 10-20 fps

EDIT2:

Här är en lapp på mitt chassit
http://s2.postimg.org/f6h45qlnd/SPECS.png

Vad jag kan se så har du bara En hdd? Vilket gör att du inte delar upp jobbet på olika hdd utan allt körs via samma?

Jag skulle börja med att köpa en till hdd eller ssd och lägga in windows på den
(vid hdd minst 7200 rpm och 16 Cash, helst 64 )

På så sätt kan du ha en disk till BARA windows osv så att den inte slöar ner vad du gör.. Sedan hade jag kört på ett 280 i ditt fall (770 4gb ifall du är en Grön kille)

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Men seriöst, för att kolla vad som flaskar kan du väl logga din CPU- och GPUanvädning.

Kolla in GPU-Z och http://www.instantfundas.com/2012/03/how-to-record-cpu-and-me...

Onödigt att fundera på att köpa saker innan man vet vad som är boven i dramat.

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Jajo det är sant

Men tänkte mest att det kändes onödigt att skaffa ny GPU om du inte verkligen behöver för spelen du spelar, inget är liksom framtissäkert på GPU fronten så att säga. Och det känns mer som RAM eller CPU i detta fall, så ett memtest och CPU OC tror jag skulle göra mer

Om kylaren funkar kan man lämna tbk grafik kortet

Permalänk
Medlem

Tror inte detta är ett 570s fel. Snarare drivrutiner, samt hur funkar det om du inte driver servern på din dator?

Permalänk

Börja med en omsintallation av windows (känns som sw fel) sedan köper du en kylare för 2-300kr och överklockar cpun. Samt installerar nyaste drivarna ifrån nvidias hemsida. Detta är en väldigt bra start.

Är det samma fel efter detta DÅ kan du kanske köpa nytt grafikkort

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Okej nu har jag kört memtest89 och fick inga fel. Laggar lika mycket utan server testade presic. Tänker troligen köpa http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...
om det inte funkar så köper jag ett grafikkort
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/193053-powerc...

Om det inte funkar så antar jag att jag får fråga om de kan sätta ihop en dator med grafikkortet i den så slösar jag inga pengar. Några andra förslag?

Permalänk
Medlem

Hur mycket RAM har du tilldelat minecraft?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Hur mycket RAM har du

kan inte testa något mer (tagit ut fläkten etc) men jag tilldelar minecraft 4000 mb ram (50%)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej jag har nu installerat fläkten och testade prime95. cpu temperatur går upp till 125 C på TMPIN1. Är detta dåligt? Har ingen aning vad som är bra

TMPIN0 har max 42 C och TMPIN2 har max 40 C. TMPIN1 har min 94 C

Nvm tror att programmet inte funkade

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ceoepts:

Okej jag har nu installerat fläkten och testade prime95. cpu temperatur går upp till 125 C på TMPIN1. Är detta dåligt? Har ingen aning vad som är bra

TMPIN0 har max 42 C och TMPIN2 har max 40 C. TMPIN1 har min 94 C

Nvm tror att programmet inte funkade

Ehh... Kolla temps antingen i BIOS eller med ett program som HW-monitor ^^

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Skaffa ett 780 installera om windows BAM klart.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Ehh... Kolla temps antingen i BIOS eller med ett program som HW-monitor ^^

Använde hw monitor och det var det som var konstigt. Efter jag bytte ut min fläkt mote en kylare så laggar inte minecraft alls lika mycket +20 fps och fulla inställningar. Tror att mitt cpu var bara för varmt Jag tänker dock på att installera Grafikkortet också eftersom jag har det och allt. (för att maximera mina 40 fps till 60 fps)

Jag kommer vänta några dagar och se om det laggar fortfaranade.

Edit:
Never mind... Jag hittade problemet... Jag är glad och ledsen. Ledsen pågrund av att jag spenderade all denna tid troende att det var min dators fel... Det var det inte. Det var en maskin en enda maskin som ska fylla på min jetpack. Den laggar sönder allt... Fan :/ Tack för hjälpen endå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceoepts:

Använde hw monitor och det var det som var konstigt. Efter jag bytte ut min fläkt mote en kylare så laggar inte minecraft alls lika mycket +20 fps och fulla inställningar. Tror att mitt cpu var bara för varmt Jag tänker dock på att installera Grafikkortet också eftersom jag har det och allt. (för att maximera mina 40 fps till 60 fps)

Jag kommer vänta några dagar och se om det laggar fortfaranade.

Edit:
Never mind... Jag hittade problemet... Jag är glad och ledsen. Ledsen pågrund av att jag spenderade all denna tid troende att det var min dators fel... Det var det inte. Det var en maskin en enda maskin som ska fylla på min jetpack. Den laggar sönder allt... Fan :/ Tack för hjälpen endå...

Läste igenom tråden och tänkte skriva att det antagligen är modpacket som är dåligt optimerat då din dator är relativt kraftfull. Du behöver inte vara ledsen för tiden du lade ner, nu har du ju en kylare som är mycket tystare än den vanliga och kan överklocka processorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB