Permalänk

USB Adapter 4.0 (USB-BT400)

Tja idag köpte jag en usb adapter till datorn men problemet ligger i att min dator inte kan ladda ner dess drivrutiner?
Jag undrar om ni har förslag på vad man kan göra testat manuellt att laddat ner drivrutinerna (http://www.asus.com/Networking/USBBT400/HelpDesk_Download/) men vet inte riktigt hur jag ska få datorn att hitta dessa manuellt nerladdade drivrutiner :/

Permalänk

BTW cd skiva är inte ett val då jag inte har en cdläsare som fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillee777:

Tja idag köpte jag en usb adapter till datorn men problemet ligger i att min dator inte kan ladda ner dess drivrutiner?
Jag undrar om ni har förslag på vad man kan göra testat manuellt att laddat ner drivrutinerna (http://www.asus.com/Networking/USBBT400/HelpDesk_Download/) men vet inte riktigt hur jag ska få datorn att hitta dessa manuellt nerladdade drivrutiner :/

Om du tittar på nedladdningssidan (som du länkar) under rubriken manual,
så finns "Quick Start Guide" att ladda ner.

Där står precis hur du gör...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

Om du tittar på nedladdningssidan (som du länkar) under rubriken manual,
så finns "Quick Start Guide" att ladda ner.

Där står precis hur du gör...

Fo3

I den så står det hur man installerar bluetooth device med en cdskiva. Det jag tyvärr inte kan använda :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillee777:

I den så står det hur man installerar bluetooth device med en cdskiva. Det jag tyvärr inte kan använda :/

Jag trodde det var självklart, men:

Så här gör du:

1.
Ladda ner ASUS USB-BT400 Utility (Initial Release) från ASUS nedladdningssida som du länkade i tidigare inlägg,
packa upp rarfilen,
öppna mappen för ditt OS i det uppackade,
kör setup.exe i stället för från en CD-skiva...

(OBS att det kanske måste göras avinstallationer enligt quick start guide, innan du kör installationen!
(dvs setup.exe)

Fo3

Edit: tog bort dumheter...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Bara att ladda hem drivrutinerna från asus hemsida stoppa i usb dongeln och sen bara starta installations programmet sen när det är klart starta om datorn typ

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

Jag trodde det var självklart, men:

Så här gör du:

1.
Ladda ner ASUS USB-BT400 Utility (Initial Release) från ASUS nedladdningssida som du länkade i tidigare inlägg,
packa upp rarfilen,
öppna mappen för ditt OS i det uppackade,
kör setup.exe i stället för från en CD-skiva...

(OBS att det kanske måste göras avinstallationer enligt quick start guide, innan du kör installationen!
(dvs setup.exe)

Fo3

Edit: tog bort dumheter...

Skrivet av Hagis2k:

Bara att ladda hem drivrutinerna från asus hemsida stoppa i usb dongeln och sen bara starta installations programmet sen när det är klart starta om datorn typ

Stort tack