Folding: Diskussion, hjälp, övrigt dösnack :)

Permalänk
Skrivet av 47:an:

Välkommen till laget!

Innan man kör igång och vill delta så är det bra att skapa en passkey och klistra in denna i klienten. Du kommer då få del av bonus efter 10 avklarade projekt. Du kan även skriva in ditt nick på folding i inställningar för din profil här på sweclockers, då får du foldingloggan om du vill.

Angående PPD så varierar detta efter vilken hårdvara stora som små CPU/GPU. Vad man använda sig av är helt valfritt de går bra att använda de flesta. Att använda de man har fungerar ypperligt. Det finns givetvis en funktion att den ska köra igång när datorn inte används.

CPU har jag inte koll på kanske 5000-20000 PPD medans grafikkortet kommer att ge mellan 130000-160000 med bonus.
Bonus beror delvis vilket projekt du får men framförallt hur snabbt du skickar tillbaka avklarat projekt.

0xa3 och 0xa4 är projekt utformat för cpu och
0x15, 0x16 0x17 är projekt utformat för gpu.
Detta är olika versioner av projekt och hur de har utvecklar och vilken mjukvara de använder. Tex 0x17 kallar de "Fahcore 17" och denna kom förra året de har nu fahcore 18 som beta.

Kör på och ställ gärna fler frågor så ska vi försöka svara.

Utöver stanfords sida så finns det en bra sida för statistik på denna sidan http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=37451

Tack för tipsen!

Då är jag igång 'på riktigt'. Har tyvärr ingen dedikerad foldingburk, men jag kör på så mycket jag kan!

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Nu var det ett tag sen man hängde här

Ett 4P moderkort för 1000kr plus frakt och tull ~1800kr, riktigt bra pris!!!

Kom igen nu, vintern är på väg och alla sweclockare behöver värme!!!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Ett 4P moderkort för 1000kr plus frakt och tull ~1800kr, riktigt bra pris!!!

Ser ut att kunna bli lite tight med kylare på det där kortet bara.. (om inte vattenkylning körs villsäga)

Permalänk

Lite tungt att ta sig till toppen känner jag

Visa signatur

| i7 5820K | QNIX QX2710 27" | LG 24" | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte GA-X99-UD3 | SB Zx | ASUS ROG Orion | 2x512GB Samsung 840 PRO | Ballistix 32GB DDR4 | Powercolor 290X 4GB | AX1200i | FDD R2 | Logitech G710+ | Logitech G500 | Logitech F310 | Logitech G930 | Logitech C920e | Winows 10 Pro [B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotlanning:

Lite tungt att ta sig till toppen känner jag

Till toppen i swec laget eller i världen?

Gottlänningen haha har sett dig ganska mycket på även min egna profil här:http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Då vi ett tag låg och kamapdes i snarlika poäng

Min foldingrigg är såld för tillfället med 2 st 7970 och inväntar snart nyare grafikkort (a)

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Nja, till topp placering inom SWEC, Jo vi kämpade ett tag där, kör ingen egen Foldingrig, kör på min spelmaskin på nätterna och dagarna, sen min server, och min arbetsstation på jobbet...

Jobbdatorn är rätt sunkig... T3610, 16GB, SSD samt ett Nvidia Quadro K2000.

Visa signatur

| i7 5820K | QNIX QX2710 27" | LG 24" | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte GA-X99-UD3 | SB Zx | ASUS ROG Orion | 2x512GB Samsung 840 PRO | Ballistix 32GB DDR4 | Powercolor 290X 4GB | AX1200i | FDD R2 | Logitech G710+ | Logitech G500 | Logitech F310 | Logitech G930 | Logitech C920e | Winows 10 Pro [B]

Permalänk
Medlem

Jag får fortfarande inge block .-( Har väntat en vecka nu. Startat om och kollat allt. Va ska jag ta mej till?
S14:31:06:WU00:FS00:Connecting to 171.67.108.201:80
14:31:07:WARNING:WU00:FS00:Failed to get assignment from '171.67.108.201:80': Empty work server assignment
14:31:07:WU00:FS00:Connecting to 171.67.108.204:80
14:31:08:WARNING:WU00:FS00:Failed to get assignment from '171.67.108.204:80': Empty work server assignment

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Provetector:

Jag får fortfarande inge block .-( Har väntat en vecka nu. Startat om och kollat allt. Va ska jag ta mej till?
S14:31:06:WU00:FS00:Connecting to 171.67.108.201:80
14:31:07:WARNING:WU00:FS00:Failed to get assignment from '171.67.108.201:80': Empty work server assignment
14:31:07:WU00:FS00:Connecting to 171.67.108.204:80
14:31:08:WARNING:WU00:FS00:Failed to get assignment from '171.67.108.204:80': Empty work server assignment

Kan du testa att köra med ett nya grafikkort?

Testat att installera om hela klienten såklart?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Hoppsan det var visst på gränsen till dubbel postning men i en separat tråd har jag fått mer information.
GPUn är altså för gammal för att jag skall kunna hjälpa till i laget Någon som har något annat att donera?
DEt är även värme i garaget som jag behöver. (Skulle kört med en värmefläkt annats.)

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Har uppgraderat foldingdatorn nu, så nu kommer jag köra 24/7 på 2 970 och ett till på dagarna

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Trevligt, ser att du nu ligger på över 700k på last avg
Bra ökning än sålänge.

Blir en bra ökning för laget nu när flera har uppgraderat till Maxwell.

Ja det känns bra än så länge, siktar på att nå upp till 700k ppd avg, mycket mer än så går nog inte med två kort 24/7 och ett på halvtid

Du verkar också ha uppgraderat, där rök min chans att ta andraplatsen i laget Kör du tre kort eller?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Kör med 2st just nu, men har kvar de gamla korten som spinner fortfarande.
Kommer att bygga om endel så vi får se vad ppd landar på.

Ok, själv kommer jag sälja mina 7970 imorgon, känns inte som att de är värda att folda på längre nu när man har några 970

Får se om det blir fler kort sen, har ju moderkort och nätagg för att köra fyra stycken Efter det har jag plats i chassit för en dator till

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

2 i ett chassi, vad har du för chassi?

Har funderingar att bygga en ljudisolerad låda i vinter, men det är inte säkert om man behöver det med de nya korten.
Skulle möjligtvis vara för att avleda värmen.

Hemmabygge, kolla min sign

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Kolla daily grafen! rakt upp i taket för sweclockers! Underbart!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

tror era 970 har endel med den saken o göra

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Tänkte även jag säga hej efter att ha hittat tillbaka till forumet efter några års frånvaro. Brände nyss lite pengar på en ny rigg för att börja spela lite med kamraterna, men då jag ligger iväg mycket i jobbet så kan den lika väl stå och folda när jag är iväg. Jag har elvärme för tillfället ändå så det är liksom dubbel nytta med det...

Visa signatur

AMD FX8320 @ 4,4GHz (Corsair H60), ASUS Sabertooth 990 rev. 2, XFX Radeon R9 290, 16GB Crucial Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Letar ett begagnat kort att folda på. Tar tacksamt emot förslag på lämplig hårdvara för max 500kr.
580? 660Ti? Eller vad för grejjer kan man få tag på? Vilka AMD kort ger bra för pengarna?

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Provetector:

Letar ett begagnat kort att folda på. Tar tacksamt emot förslag på lämplig hårdvara för max 500kr.
580? 660Ti? Eller vad för grejjer kan man få tag på? Vilka AMD kort ger bra för pengarna?

Sålde båda mina fungerande 7970, men jag har ett trasigt om du vill testa att baka det

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Är tillfälligt i gång och kör projekt 7621 på fah core 15
47an Jag kan tänka mig att betala för frakt för dina kort?
Är det två lika kort skall de ju gå att få igång som cf?
Modekortet har hittills inte velat köra två kort samtidigt men med två identiska modeller skall det kanske gå lättare...

Michaelo Känns lite risky även om jag har tillgång till utrustning så är fritiden något begränsad.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Dålig ppd?

Hej,
Foldar sedan ett bra tag tillbaka. Har en Core i7 2600 och ett Radeon 6500pro. Får 9200 ppd på grafikkortet och knappt 6000 ppd på processorn. Ska det vara så låga intjäningspoäng?

Permalänk
Mattecoach

Har testat att folda med mitt hyfsat nya MSI GTX 970 Gaming.
Går riktigt bra, speciellt när man får rätt projekt kan man hamna runt 250k PPD.

Däremot har jag stött på en del problem. När jag får 0x15 eller 0xa4 så får jag coil whine, speciellt vid 0xa4. Finns det något sätt att undvika detta?

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av 47:an:

Har MSI GTX 970 med fast deras gammla motvarighet till referenskylare. Har ej några större missljud med varken 0x15 eller 0x17. Det blev litet tjut med mina MSI GTX 780 med 0x15, då gpu:n arbetar i 99% konstant.
Upplevde att det blev något bättre när jag sänkte frekvens eller sätte ingång powerlimit/templimit.
Kan vara värt att prova detta och höra om det gör någon skillnad.

0xa4 hör till cpu, då kan det vara bra ändra antalet kärnor och kolla om man kan förbättra luftflödet i chassit.

Förhoppningsvis kommer de fortsätta med 0x17 och 0x18.

Det är ju inte kylaren som avger något missljud, men har ju varit en del problem med 970, inte bara MSI.
Det blev en aning bättre när jag sänkte PL och core clock. PL ändrar volymen på ljudet och CC ändrar frekvensen, vid 50% PL och -200 i CC går det att utstå.

Tror ändå att det blir en RMA på det här kortet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Det är ju inte kylaren som avger något missljud, men har ju varit en del problem med 970, inte bara MSI.
Det blev en aning bättre när jag sänkte PL och core clock. PL ändrar volymen på ljudet och CC ändrar frekvensen, vid 50% PL och -200 i CC går det att utstå.

Tror ändå att det blir en RMA på det här kortet...

Bara att skicka på RMA, ett nytt kort som man endå har betalt endel pengar för ska inte ha et missljud. RMA!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Kakostats kommer att gå ner efterhårdvarufel. Va kör ni andra för sida för att kolla eran statestik?

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Förmodlingen inte kylaren som ger spoltjut eller liknade missljud.

Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Hej 47:an!

Har med införskaffat ett MSI 970.

Och dragit ner afterburner, men kan bara ändra Core clock?
När jag försöker ändra Mem clock baren hoppar den tillbax till default.
I grafen på Mem clock säger den 3005, och i GPU-Z 1753.

Tänkte höra lite hur du gjorde och vad du har för möjligheter att ändra på ditt 970. Även Core voltage är låst?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Har inte ändrat frekvens för minnet. Kör enbart folding med mina GTX 970 just nu och enligt supportforumet rekommenderas att hellre underklocka minnet.

Core volt har inga erfarenheter av, antar att man får uppdatera BIOS och flasha in custom. Detta helt outforskat från min sida, kanske ger mig på det om tillräckligt stabilt.

(EDIT: Läste att det ska gå att låsa upp låsa upp core volt i inställningar i afterburner.)

Om du ger dig på detta och får lyckat resultat så framför gärna till oss.

Misstänker att 970 kommer bli ostabil och ökad strömförbrukning om jag ändrar volt samt att jag inte vill få problem med garanti.

Har lyckats få "bad work" när jag har tagit förhög frekvens. Förlorar allt arbete och klienten drar ner nytt projekt.

Okej så du har bara pillat på GPUn då?
Har för mig att jag såg att du hade lagt upp en print screen på din afterburner på något kort i någon tråd? men lyckas inte hitta..

Även upptäckt att jag får Coil whine på 0x15 men i alla fall inte 0x18. Hur har du upplevt det med olika projekt? Du får gärna uppdatera med lite fler i tråden på PPD @ grafikkort när de gäller olika projekt på 970. Ganska intressant och jämföra

Edit:
Tog en print screen själv när projekt byttes från 0x15 med coile whine till 0x18 utan oljud Tycker du det ser bra ut? Endast 60 grader? visst låter det kallt?

(http://i.imgur.com/BszSQPb.png?1)

EDIT 2:

0x15 75K PPD.
0x18 47K PPD
xxxx 230K PPD

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

awachs är i gång och kör ijen. De brukar bara Folda lite sporadiskt men håller sig i toppen ändå. Har fattat som att det är något form av datacenter?

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Projektet Folding@home går verkligen framåt. Nu studerar man bröstcancer.
https://folding.stanford.edu/home/breast-cancer-and-her2-kina...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

jag har kört world community grid i några veckor, pausade det idag och testade gpugrid, men funkade inte med mitt gamla gt 240 testade folding@home efter det och det funkade, men bara med cpu, den verkar veta vilket grafikkort jag har men det startar aldrig, är på 0 procent, och får felmeddelandet: 01:29:20:WARNING:WU01:FS01:Failed to get assignment from '171.67.108.204:80': Empty work server assignment.

Är det för att grafikkortet är för gammalt eller? Nyaste drivrutinerna är installerade och allt. men på gpugrid stod de ganska tydligt att det inte skulle funka längre med mitt kort, men på folding@home står de inget om det.
Jag får väl fortsätta med world community grid istället, hade annars tänkt köra varannan vecka folding@home och varannan world community grid. Är tyvärr för fattig för att köpa in nya grafikkort just nu.