Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Razer Diamondback

Hejsan, jag har under en tid samlat på mig en del Razer Diamondback möss och jag ville helt enkelt visa er dem.

Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

aldrig riktigt förstått varför väldigt många verkar gilla dessa, ser inte supersköna ut?

Har endast haft en Razer deathadder och det är nog en av de skönaste mössen jag haft, är det någon likhet på dom i bekvämhet?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Dom är inte i närheten av lika sköna som Deathadder.
Hade en diamondback längre tillbaka i tiden och den var duglig då men fanns flera saker som irriterade mig ( mest storleken ).

Men är en skön samling
Har själv en liten samling steelseries möss liggandes.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Du skulle helt klart ha haft Mac varianten de släppte så skulle samlingen vara komplett

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

Du skulle helt klart ha haft Mac varianten de släppte så skulle samlingen vara komplett

Absolut! Känner du till någon? Jag vill även ha en Diamondback Chameleon

Permalänk
Medlem

Intressant samling, kul galleri.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt avis! Saknar verkligen min Diamondback Magma Snälla Razer, tillverka denna skönhet igen.

Samtidigt så är jag riktigt nöjd med min Sensei Rubberized men en ny Diamondback skulle absolut inte skada

*EDIT*
Om jag inte är helt ute och cyklar så fanns det en vit Diamondback, en sån måste du ju jaga också

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Vackraste mössen någonsin.

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Jag är riktigt avis! Saknar verkligen min Diamondback Magma Snälla Razer, tillverka denna skönhet igen.

Samtidigt så är jag riktigt nöjd med min Sensei Rubberized men en ny Diamondback skulle absolut inte skada

*EDIT*
Om jag inte är helt ute och cyklar så fanns det en vit Diamondback, en sån måste du ju jaga också

Tackar! Nej du är inte ute och cyklar det finns en vit som heter Diamondback Pro V1.6. Det finns dessutom 1 till Diamondback mus som heter Diamondback Chameleon

Permalänk
Medlem

Har spelat med samma Diamondback Chameleon jag köpte 2005... Så länge den inte slutar fungera ser jag ingen poäng i att byta. Det är lite nostalgiskt också, antalet frags jag fått med den måste vara tiotusentals!

Den har helt klart sett bättre dagar! Loggan försvann nog för typ 4-5 år sedan.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag vill ha tillbaka min razer diamondback magma när jag såg detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MvJ:

Har spelat med samma Diamondback Chameleon jag köpte 2005... Så länge den inte slutar fungera ser jag ingen poäng i att byta. Det är lite nostalgiskt också, antalet frags jag fått med den måste vara tiotusentals!
http://i272.photobucket.com/albums/jj198/Clipp3r/skabb_zps0bf...

Den har helt klart sett bättre dagar! Loggan försvann nog för typ 4-5 år sedan.

Den där såg välanvänd ut du! Nä precis, och jag tror den kommer hålla något år till också! Dom är nästan oslagbara dom här mössen! Kul att se en Cameleon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gevvan:

Fyfan vad jag vill ha tillbaka min razer diamondback magma när jag såg detta...

Grymt snygga!

Vad har du nudå?

Permalänk

Du och dina jävla möss som är tillverkade för folk med händer små som klövar =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madgibber:

Du och dina jävla möss som är tillverkade för folk med händer små som klövar =D

Det här kan ju vara något för dig, som ett alternativ till den enda mus som är värd att äga
http://us.123rf.com/400wm/400/400/chinks/chinks0608/chinks060800057/509130-man-with-giant-mouse-and-computer-in-background.jpg

Permalänk
Medlem

Haha vart har du fått tag i dom?
Vill såååå väldigt gärna ha en ny Diamondback!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Haha vart har du fått tag i dom?
Vill såååå väldigt gärna ha en ny Diamondback!

Tjena, jag har haft 1 sedan den var ny och den fungerar fin-fint fortfarande. Jag har dock pensionerat den nu då jag skaffade en Taipan. 3G'n har jag också haft sedan den var nu, kommer inte ihåg hur jag fick tag på den. De andra har jag hittat genom att envist söka tradera,blocket och sweclockers marknad varje dag en väldigt lång tid. Tyvärr har jag inte uppdaterat albumet med de senaste tillskottet. En vit ProClick i mint-condition! Jag skall nog ta och uppdatera snarast.

Kul att du gillar dem och tack för att du röstar en 5a

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande på min diamondback magma. Har fungerat hur många år som helst. Måste ha haft den runt 10 år?(när kom den?)

Nu senaste månaderna har dock tyvärr v-klick börjat krångla så får väl tyvärr byta snart;) en deathadder kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Kör fortfarande på min diamondback magma. Har fungerat hur många år som helst. Måste ha haft den runt 10 år?(när kom den?)

Nu senaste månaderna har dock tyvärr v-klick börjat krångla så får väl tyvärr byta snart;) en deathadder kanske...

Tjena Kenny! Kul att det finns fler som gillar den, om du kan och har löd utrustning kan du byta brytaren i den så fungerar den 10 år till. Alternativt kan jag göra det åt dig om du betar frakten för det. Jag har renoverat alla mina.

Nu ska vi se här.. Om jag inte minns fel så kom Razer Salamander/Magma 1 November 2004 ? Då kom den med 2 års garanti och den hade den revolutionerande funktionen On-the-fly sensitivity. Dessutom superhöga 1600dpi optik.. Vilket i min mening är helt onödigt då jag aldrig kör högre sens än 800..

Vill du byta mus kan jag tipsa om Razer Taipan. Den är extremt lik på många sätt, speciellt att hålla i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrixon:

Tjena Kenny! Kul att det finns fler som gillar den, om du kan och har löd utrustning kan du byta brytaren i den så fungerar den 10 år till. Alternativt kan jag göra det åt dig om du betar frakten för det. Jag har renoverat alla mina.

Nu ska vi se här.. Om jag inte minns fel så kom Razer Salamander/Magma 1 November 2004 ? Då kom den med 2 års garanti och den hade den revolutionerande funktionen On-the-fly sensitivity. Dessutom superhöga 1600dpi optik.. Vilket i min mening är helt onödigt då jag aldrig kör högre sens än 800..

Vill du byta mus kan jag tipsa om Razer Taipan. Den är extremt lik på många sätt, speciellt att hålla i.

Skickades från m.sweclockers.com

Brytaren verkar fungera fint om jag klickar längst ut på kanten men kommer jag längre in så känns knappen hård typ(?). Får ta fram skruvmejsel och kolla va de kan va:)

Hade ju varit gött att ev fixa den, den har sett många frags och utlösningar haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Brytaren verkar fungera fint om jag klickar längst ut på kanten men kommer jag längre in så känns knappen hård typ(?). Får ta fram skruvmejsel och kolla va de kan va:)

Hade ju varit gött att ev fixa den, den har sett många frags och utlösningar haha.

Hahaha my god.. too much information xD

Har du fixat den?

Permalänk

Snygg samling!
Kör själv med diamondback plasma,har även en magma.
Har funkat klockrent en 8-9 år nu.
Ångrar att jag inte köpte fler än jag gjorde.
Är det någon som har en och vill sälja är jag spekulant.

Permalänk
Medlem

Tjena ni som följer tråden

jag har bra nyheter till er idag!
Razer släpper idag en ny Diamondback.

http://rzr.to/diamondback

Permalänk
Medlem

Härligt att se alla Diamondback
Jag har själv en Diamondback plasma som jag köpte när dom släpptes och använder den ännu så det är fantastisk kvalité på den gamla
Jag har även en Diamondback Acid som jag köpte något år senare som jag tänkte ha som reserv men aldrig behövt använda så den är väl använd max 10 timmar kanske

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

@Mac83:

Ja kvaliten är verkligen ofantlig på dom här gamla diamondback! Jag köpte en 2015 edition men fick efter en månad problem med tracking på den. Så jag bytte tillbaka till min Acid. Samma hände när jag försökte mig på att använda en Taipan. efter ett tag gick jag tillbaka till en av mina gamla diamondback's. Jag tror aldrig jag kommer kunna byta till något annat än en diamondback. En sån sjukt bra mus!