Apple lanserar nya, större Iphone 6 och Iphone 6 Plus med NFC och mobilbetalningar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twister86:

+Förbättrad CPU
+Förbättrad GPU
+NFC
+Bättre kamera

-Designen är ful
-Ingen 32GB storlek (32GB, 64GB, 128GB hade varit mer lämpligt t.ex. Skippa 16GB)
-Färgerna
-Batteritiden
-Kameran sticker ut
-iWatch

Det absolut största minuset är väl upplösningen tätt följd av 1Mb ram... När det gäller upplösning så ligger de ju flera år efter. LÄNK

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att 326ppi är enough. Men de är bara jag det hah

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Slowmo på telefon är ungefär lika kul som 3d på en TV. Dvs inte alls. Vem kollar bilder med 1:1 pixelskalning till skärmytan? Är du på riktig?

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig använt det själv men slowmo verkar kul i sport/lek sammanhang.

Så... om du aldrig förstorar upp så du ser enskilda pixlar varför ska du då ha 41 miljoner av dom? Känns väl lite dumt att kamerasensor tillverkare måste utveckla och du måste betala för något du aldrig ser?

Min enda poäng är jag tycker det är bra att en stor aktör visar att man inte måste ha specifikationer som inte tillför något mer än att det är en större siffra på ett papper. Hoppas andra tar efter...

Permalänk
Medlem

1Mb i ram blir tufft ja men 1GB är nog bra ska du se, dock hade jag önskat 2GB.

Det blir en iP6 4,7 till frugan, jag avvaktar tills Nexus 6 kommer och sedan bestämmer mig.

Skrivet av anon76929:

Det absolut största minuset är väl upplösningen tätt följd av 1Mb ram... När det gäller upplösning så ligger de ju flera år efter. LÄNK

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag är inte så imponerad tyvärr. Hårdvaran är på en sådan nivå nu att det inte finns så mycket som kan använda den till fullo, förutom enskilda spel, men jag använder en dator till att spela så bah-humbug.

Enda saken jag tycker är nice är att den använder välvt glas som följer med telefonens form och inte slutar i en hårdkant. Så gjorde de på Nexus 4 och de var sjukt bekvämt att använda den telefonen. Men 7400 kr respektive 8400 kr är inget jag tänker betala för mjuka kanter på glaset...

Klockan förblir jag skeptisk till, jag vill ha en smartklocka, men batteritiden är långt ifrån acceptabel så det får vänta tills batteritiden är förbättrad. Men den är snygg och det är nice att man kan välja material på den m.m för det har nog klock-älskare saknat i smarta klockor än så länge.

Hur som helst en iPhone blir det inte för mig... om jobbet ger en till mig hade jag däremot inte tackat nej, men det är högst otroligt.

Visa signatur
Permalänk

1Gb till en 64bits processor.

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Apple att vara först med något, ha!
802.11ac i lurar är över 1 år gammalt nu.

Förstår att all denna generalisering är en del av ert fanclub-krig, men nu måste du väl ändå skoja? Apple är ju ökänt för att ta patent på allting... rent logiskt måste dom ju vara först med något då, eller?

Finns lite mer info på URL:en nedan.
http://www.macworld.co.uk/feature/apple/apple-patents-round-u...

OnT: Som flera andra missnöjd över att inte kunna välja att ha en mindre och smidigare mobiltelefon. Tyvärr vill jag ha en ny telefon och kan i dagsläget inte tänka mig att köpa något annat än iPhone. Kunde dom inte bara slopat telefonen och berättat att iPhonen nu är inbyggd i klockan? Hade gärna haft en klocka jag kunde ringa ifrån, spela musik m.m. så länge dom också tar fram ett vettigt bt-headset eller liknande som följer med.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Reyintaz:

Nu vet jag inte vad de säger. Men får gå på det jag upplever

Lyssnar på musik till och från plugget, sms/facebook på rasterna. surfa på toan hemma, BT och NFC på, samt 4g.
Ligger på 50% nu, 44 timmar sedan jag ladda den. Det är imponerande tid för en inaktiv telefon t o m, men nu är jag aktiv med den, dock är jag ingen som sitter med mobilen konstant.

Vad bra att du är nöjd, men du hade antagligen fått ut längre batteritid med en annan smarttelefon.
http://www.anandtech.com/show/8441/nokia-lumia-930-review/6

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Några fel där, men det förstår du ju redan.

Så du menar att har man en Nexus 4 så kan jag använda den för att betala i någon butik? Ge ett exempel. Behöver inte vara i Sverige så det blir lite enklare för dig.

Dessutom kom Cloud photo backup för några år sen på både Android, iOS och WP och inte i och med iPhone 6. Samma sak för Notifications actions. Men det behöver man ju inte säga till dig då du så uppenbart inte bryr dig

Vad är det där för dålig bild? Många fel och hela poängen bara tappas helt. Kunde man ju lika gärna jämföra iPhone 6 med en Nokia 3310 liksom.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Ska bli skönt med en uppdatering, min 5'a börjar bli lite sliten efter två år som firmalur

Permalänk
Datavetare

Tänkte aldrig på det igår, men har inte Apple nu ställt till det rätt mycket för utvecklare vad det gäller anpassning till olika skärmar? Ios är inte designat för att på något sätt automatiskt hantera variation i upplösning och, var nog värre är, variation i PPI.

Har redan varit en hel del klagomål från utvecklare att Ipad och Ipad-mini redan ställer till det, som ägare av både Ipad4 och retina Ipad-mini måste jag säga att vissa applikationer blir rätt plottriga på mini.

Iphone 4/4S/5/5S/6 må ha lite olika upplösning, men de har alla samma PPI på ca 330 , Iphone 6+ har en PPI på ca 400 vilket endera kräver att utvecklarna specifikt designar ett UI för denna eller så blir det samma problem som (lite värre då även upplösning skiljer) för Ipad/Ipad-mini.

Verkar däremot inte som PPI är helt vald på måfå i 6+, den relativa skillnaden i PPI mellan Ipad/Ipad-mini är väldigt exakt samma som mellan övriga retina Iphones och 6+.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Tänkte aldrig på det igår, men har inte Apple nu ställt till det rätt mycket för utvecklare vad det gäller anpassning till olika skärmar? Ios är inte designat för att på något sätt automatiskt hantera variation i upplösning och, var nog värre är, variation i PPI.

Har redan varit en hel del klagomål från utvecklare att Ipad och Ipad-mini redan ställer till det, som ägare av både Ipad4 och retina Ipad-mini måste jag säga att vissa applikationer blir rätt plottriga på mini.

Iphone 4/4S/5/5S/6 må ha lite olika upplösning, men de har alla samma PPI på ca 330 , Iphone 6+ har en PPI på ca 400 vilket endera kräver att utvecklarna specifikt designar ett UI för denna eller så blir det samma problem som (lite värre då även upplösning skiljer) för Ipad/Ipad-mini.

Verkar däremot inte som PPI är helt vald på måfå i 6+, den relativa skillnaden i PPI mellan Ipad/Ipad-mini är väldigt exakt samma som mellan övriga retina Iphones och 6+.

Nu är jag ingen expertutvecklare men jag är också intresserad av detta då jag knåpar på appar på fritiden som jag hade hoppats lansera nu till hösten vilket nu ser ut att kräva massa tid för att rita om allting. Däremot hävdade de under presentationen att de hade någon skalning som skulle göra att "legacy apps" "just works".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det som är återkommande från Apple vilket andra tillverkare inte har anammat är byggkvalitet. Samsung fortsätter spruta ut plasttelefoner för fem-sextusen spänn.

Jag har en iPhone 5 sedan 1,5 år tillbaka, det är min första Apple-produkt. Innan dess hade jag Sony Xperia, Samsung Omnia 7 (Windows-mobil) och någon Samsung smartphone med eget OS.
iPhone:n är den enda som har överlevt längre än åtta månader och då är användandet likadant som för tidigare telefoner. Den är fortfarande lika bra som när jag köpte den och har aldrig felat, aldrig blivit långsam vilket annars var synonymt med android. Android och Windows-mobiler - dom stavas PROBLEM.

Apple är inte världens högst värderade företag för ingenting och dom kommer fortsätta slå konkurrenterna på näsan.
Sen det där med vem som är först och med vad, lite kul där - Apple satte ribban med iPhone för hur smartphones skulle vara. Borde du inte klaga på alla andra för att de var så sena med att komma ikapp?

Apple har inte slagit konkurrenter på näsan på väldigt länge ska du veta. Dom har legat efter på varenda punkt förutom kvalité vilket det faktiskt finns ganska många mobiler som har idag. Sedan när folk jämför Android lurar med iPhone så tar dom alltid, som du nu gjort, dom som oftast inte är så bra kvalitets mässigt, nu sa du inte vilken Xperia det var så lite svårt att veta. Dom mobiler jag skulle välja före iPhone är HTC One M7 eller M8, Google N5, även LG G2. Skulle varit mer dock så är det många som är 5,5 tum nu vilket jag personligen inte gillar. Men samtidigt skulle jag hellre ha en t.ex iPhone 6 än en Samsung S5.

Android stavas verkligen inte problem, varesig Windows mobiler gör det eller ej kan jag inte säga då jag inte använt en tillräckligt. Visst händer det att en app kraschar eller vad det nu kan vara, men detta händer på iOS enheter också, detta märks tydligt (inte just att appar kraschar utan problem överhuvudtaget) på iPhone. Även mycket klagande på iPhone från många, men man köper det ändå för det är en "trend". Samma sak för Samsung, det är ju Apple och Samsung som är störst på mobiler. Synd så jag tycker att ingen av dem gör särskilt imponerande lurar medan ett flertal andra som gör riktigt bra grejer inte får synas så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Tänkte aldrig på det igår, men har inte Apple nu ställt till det rätt mycket för utvecklare vad det gäller anpassning till olika skärmar? Ios är inte designat för att på något sätt automatiskt hantera variation i upplösning och, var nog värre är, variation i PPI.

Har redan varit en hel del klagomål från utvecklare att Ipad och Ipad-mini redan ställer till det, som ägare av både Ipad4 och retina Ipad-mini måste jag säga att vissa applikationer blir rätt plottriga på mini.

Iphone 4/4S/5/5S/6 må ha lite olika upplösning, men de har alla samma PPI på ca 330 , Iphone 6+ har en PPI på ca 400 vilket endera kräver att utvecklarna specifikt designar ett UI för denna eller så blir det samma problem som (lite värre då även upplösning skiljer) för Ipad/Ipad-mini.

Verkar däremot inte som PPI är helt vald på måfå i 6+, den relativa skillnaden i PPI mellan Ipad/Ipad-mini är väldigt exakt samma som mellan övriga retina Iphones och 6+.

Skrivet av Aktsu:

Nu är jag ingen expertutvecklare men jag är också intresserad av detta då jag knåpar på appar på fritiden som jag hade hoppats lansera nu till hösten vilket nu ser ut att kräva massa tid för att rita om allting. Däremot hävdade de under presentationen att de hade någon skalning som skulle göra att "legacy apps" "just works".

Dom har tydligen enligt dom själva en uppskalningsmetod som är "desktop-bra". Iaf enligt deras presentation igår
Så appar som inte är anpassade för dom nya upplösningarna och ytorna som kan användas nu kommer skalas upp på ett lika bra sätt som OSX skalar upp.

Dom visade ett exempel på CNNs app och det såg bra ut tyckte jag.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Så du menar att har man en Nexus 4 så kan jag använda den för att betala i någon butik? Ge ett exempel. Behöver inte vara i Sverige så det blir lite enklare för dig.

En snabb googling: http://www.google.com/wallet/faq.html

Citat:

You can use the Google Wallet app to redeem gift cards, merchant loyalty points, and offers that you’ve saved to the app when you checkout. You can use the Google Wallet Card at millions of MasterCard® locations. If you’re using the Google Wallet app on an Android device, you can tap your phone to pay anywhere contactless payments are accepted, which includes hundreds of thousands of merchant locations in the United States.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Ja drag and drop är ju ett sjukt skumt krav 2014.

Nä, men att aktivt undvika streamingtjänster 2014 är ett skumt krav.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk

Lite dålig upplösning på 4,7" tycker jag.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Hade häldre sett en 4 tums modell och en 4.7
Nu kommer väll mitt läger (android) att sätta den nya standarden på 6".….. Suck

För dom ska ju alltid "bräcka" apple ordentligt.

4.5-4.8 är perfekt går att använda med en hand och ryms i fickorna.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hur konkurerar de istället då?

När det kommer till kameran så är det inte antalet megapixlar som spelar roll. Så vida du inte ska skriva ut stora bilder räcker 8-10mpxl, utan det är hur mycket ljus sensorn kan ta in. Bara kolla på systemkameror de har sällan överdrivet högt antal megapixels och brukar ligga mellan 10-16.

Permalänk
Medlem

vart är den trådlösa laddningen? same old same old? lite ny hårdvara bara...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

De glömde en del saker i jämförelsen. Hur har vi det med fingeravtrycksläsare? Skillnad i prestanda? Kvalitén på kamerans lins/sensor? Skärmens färger, kontrast och betraktningsvinkel? Trådlös nätverkstandard (802.11ac)? Bra stöd för 4G? Chassits byggkvalitet och mått? Lagringsutrymme? Inbyggda sensorer så som barometer? Listan kan göras betydligt längre.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TofZ:

tykcer den är otroligt lik Nokia Lumia 925

Förutom det faktum att Nokian är kantigare, gjord i plast, tyngre, mitt placerad kamera bak, sämre upplösning, saknar BT 4.0 m.m . Men dom båda är ju telefoner iaf så på den punkten är dom lika ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

De glömde en del saker i jämförelsen. Hur har vi det med fingeravtrycksläsare? Skillnad i prestanda? Kvalitén på kamerans lins/sensor? Skärmens färger, kontrast och betraktningsvinkel? Trådlös nätverkstandard (802.11ac)? Bra stöd för 4G? Chassits byggkvalitet och mått? Lagringsutrymme? Inbyggda sensorer så som barometer? Listan kan göras betydligt längre.

jadu då är det bara att jämföra med de nyare telefonerna på marknaden, de som släppts under sista tiden, detta var en Nexus 4, en gammal telefon.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Förutom det faktum att Nokian är kantigare, gjord i plast, tyngre, mitt placerad kamera bak, sämre upplösning, saknar BT 4.0 m.m . Men dom båda är ju telefoner iaf så på den punkten är dom lika ..

Du visste ju mycket ... Den har visst BT 4.0 och den har högre ppi än iPhone 6. Allt handlar inte om hur stor upplösningen är, det handlar om i vilken sammanhang.

Varför är plast så dåligt? Varenda bil har plastdörrar. Inte någon som klagar där. Hade en XC60 förut, en lyxbil. Den har mer plast än metall på sin kaross. Inte gjorde det bilen fulare eller mindre värd.

Dessutom väger den bara 10 gram mer. Är du på riktigt? Ja, den är tyngre, men alltså det finns gränser. Dessutom måste du ha ett skal på en iPhone för att minska risken för skador, det väger lätt mer än 10 gram. Så i praktiken är den tyngre

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Datavetare
Skrivet av eXeem:

Hade häldre sett en 4 tums modell och en 4.7
Nu kommer väll mitt läger (android) att sätta den nya standarden på 6".….. Suck

För dom ska ju alltid "bräcka" apple ordentligt.

4.5-4.8 är perfekt går att använda med en hand och ryms i fickorna.

Se det från rätt håll. Visst kommer Samsung et.al. försöka göra något som "bräcker" detta, men det kommer också betyda att modeller körandes lite enklare systemkretsar, på lite mindre telefoner med lite lägre upplösning också kommer finnas för en väldigt billig peng.

Prestanda i mobiler har varit "good enough" ett bra tag nu, med Android 4.4 och igen med Android L sänks kraven än mer. Är övertygad att kommande ARM Cortex A53 (en CPU som drar betydligt mycket mindre ström än det man hittar i high-end lurarna) kommer vara fullt tillräcklig prestandamässigt. Så för 1500-3000kr kommer det finnas lurar med full HD-skärm med batteritid som får de senaste Iphone-modellerna att skämmas. Apples A8 behövs definitivt i Ipad för att den ska hänga med i utvecklingen, men det är total overkill i en telefon och enbart ett sänke för batteritiden.

Bl.a. Qualcomm har visat upp systemkretsar med Cortex A53 (Snapdragon 410/610/615) och telefoner baserad på dessa lär komma i samband med lansering av Android L, där ersättaren för Dalvik (ART) kommer ha 64-bitars stöd från start.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Nån borde verkligen forska i varför så många vettiga människor i samband med telefonsläpp blir förvandlade till kompletta idioter.
Och då menar jag nästan allihop oavsett om de har HTC, Apple, Samsung, LG, Nokia, Sony osv.
Folk sitter här och ljuger ikapp och skriver exakt samma kommentarer som jag sett år ut och år in sedan den första smartphonen kom.

Samma visa varje gång
" Inget nytt från Apple/Samsung/HTC/LG/Nokia/Sony den här gången heller.
Apple/Samsung/HTC/LG/Nokia/Sony ligger mycket längre fram.
Apple/Samsung/HTC/LG/Nokia/Sony är för dyrt/fult/slött/tråkigt/inlåst/upplåst/utlåst.
Jag kommer istället köpa Apple/Samsung/HTC/LG/Nokia/Sony.
Och de som inte håller med är dumma/tekniknördar/ointresserade/snobbiga/white trash/fjortisar/gamla/valfri förolämpning."

Telefonen var ju exakt lika spännande som senaste Apple/Samsung/HTC/LG/Nokia/Sony dvs man har ändrat lite här och tweekat lite där.
Det är dessa ändlösa gräl som är Zzzzzzzzzzzzzzz

Permalänk
Datavetare
Skrivet av car2ns:

Du visste ju mycket ... Den har visst BT 4.0 och den har högre ppi än iPhone 6. Allt handlar inte om hur stor upplösningen är, det handlar om i vilken sammanhang.

Varför är plast så dåligt? Varenda bil har plastdörrar. Inte någon som klagar där. Hade en XC60 förut, en lyxbil. Den har mer plast än metall på sin kaross. Inte gjorde det bilen fulare eller mindre värd.

Dessutom väger den bara 10 gram mer. Är du på riktigt? Ja, den är tyngre, men alltså det finns gränser. Dessutom måste du ha ett skal på en iPhone för att minska risken för skador, det väger lätt mer än 10 gram. Så i praktiken är den tyngre

Håller med. Av alla telefoner jag använt så skulle jag säga att plastskalet som Nokia gjorde till N9 som också användes i bl.a. Lumia 800 måste vara det bästa materialvalet någonsin i en telefon. Fanns absolut inget som inte andades "premium" i det chassit, var absolut inget som flexade. "Plast" är ett extremt vitt begrepp, den "plast" som användes av Nokia är samma material som bl.a. används i "okrossbara" skyltfönster.

N9 användes sedan av en 7åring under ett års tid, behöver jag nämna att telefonen överlevde det med bravur (finns i.o.f.s. en rad märken i plasten om man tittar noga). Samma person fick sedan en Iphone4S, behöver jag nämna att den inte klarade sig lika bra (spricka i skärmen på framsidan)?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Romoes:

Aldrig använt det själv men slowmo verkar kul i sport/lek sammanhang.

Så... om du aldrig förstorar upp så du ser enskilda pixlar varför ska du då ha 41 miljoner av dom? Känns väl lite dumt att kamerasensor tillverkare måste utveckla och du måste betala för något du aldrig ser?

Min enda poäng är jag tycker det är bra att en stor aktör visar att man inte måste ha specifikationer som inte tillför något mer än att det är en större siffra på ett papper. Hoppas andra tar efter...

Ja det är himla synd att utvecklingen går framåt! Härligt dock, för dig som sådan, att din verkar ha stannat.

Visa signatur

lolclockers