Apple lanserar nya, större Iphone 6 och Iphone 6 Plus med NFC och mobilbetalningar

Permalänk
Medlem

Lite gäsp-varning. Sköt de inte sig i foten med skärmarna? De missar ju segmentet 5 till 5,2 som många tycker är sweetspot.

Permalänk
Skrivet av Koyaanis:

Inte för att låta elak, men sättet du argumenterar och skriver får mig att tro att du är en utav dom där "fjortisarna" du beskrev.

Precis vad jag tänkte när jag läste hans inlägg!

Ontopic: Hade hoppats på något mer revolutionerande men det verkar ändå vara en trevlig telefon. Hoppas bara NFC får lite stöd i sverige i form av betalningsappar eller liknande.

Permalänk
Medlem

Grymt, 4055kr kanske man kan offra för 128gb ip6+

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

Ni är medvetna om att iTunes inte längre är ett krav va?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur överför man musik till en iPhone/iPad utan iTunes då? Och säg till Spotify, för det använder jag inte

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Kanske inte helt rättvist att jämföra med Japan där Tokyo är något av ett teknikmecka

Dom har ju även haft TV i sina telefoner långt före vi hade möjligheten till TV i våra mobiler exempelvis. Finns ju alltid någon någonstans som är värre eller bättre.

Vad ville du egentligen med ditt inlägg? Att den här delen av världen är sega? För en så länge är det ju ingen tillverkare som direkt har tagit NFC och skapat något. Förutom alla dessa högtalare man kan skapa en koppling med via NFC.

Tycker väl inte att USA är så litet om man jämnför med Japan? Europa är inte heller så värst litet. men men.

Ja jag tycker tycker den här delen av världen är sega.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Grymt, 4055kr kanske man kan offra för 128gb ip6+

Vet inte var du fick det priset ifrån, men enligt alla källor inklusive store.apple.com kostar telefonen 9395kr.

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning på skärmen sa ni?? Absolut värdelösa upplösningar för mobiler som marknadsförs för toppsegmentet.
128 GB lagringsutrymme är däremot välkommet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Första argumentet jag får höra av bekanta varför dom köpt en iphone 4/5 är storleken, min HTC m7 är för stor enligt dom. Det har jag full förståelse för, m7 är rätt stor och jag skulle nog aldrig få för mig att skaffa en 5,5". NOG, jag trodde att m7 skulle vara för stor men jag har vant mig. Jag undrar dock bara hur dessa människor kommer ställa sig till den nya storleken?

Design är sak samma, alla har olika smak, "Den va väl fin" kan jag tycka. Visst den ser ut som X telefon från Y tillverkare men det där snacket börjar bli så jäkla gammalt, finns inte så många sätt att göra en telefon på.

Hårdvarumässigt känns det väl "meh", dom lär ju göra en jä**la vinst på dessa telefoner, för sälja lär dom göra... Som smör i solsken, som alltid. One Plus One för tre tusen lär ju inte vara någon jätte marginal på om man jämför med dessa.

Enda positiva är NFC, tack apple för det, nu kanske vi android användare äntligen kan börja utnyttja denna funktion fullt ut!

PS. Alla sådana här events är likadana, en samling fanboys som hejar och klappar för minsta lilla. Woop HD skärm, AC och NFC...

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Sjuka priser! Har alltid velat haft en Iphone i 4,7tum så blir köp beggad för 3k

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur överför man musik till en iPhone/iPad utan iTunes då? Och säg till Spotify, för det använder jag inte

ptja med så skumma krav så låser du sig själv ute. Alternativt avinstallera iTunes efter användning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tbax:

Första argumentet jag får höra av bekanta varför dom köpt en iphone 4/5 är storleken, min HTC m7 är för stor enligt dom. Det har jag full förståelse för, m7 är rätt stor och jag skulle nog aldrig få för mig att skaffa en 5,5". NOG, jag trodde att m7 skulle vara för stor men jag har vant mig. Jag undrar dock bara hur dessa människor kommer ställa sig till den nya storleken?

Design är sak samma, alla har olika smak, "Den va väl fin" kan jag tycka. Visst den ser ut som X telefon från Y tillverkare men det där snacket börjar bli så jäkla gammalt, finns inte så många sätt att göra en telefon på.

Hårdvarumässigt känns det väl "meh", dom lär ju göra en jä**la vinst på dessa telefoner, för sälja lär dom göra... Som smör i solsken, som alltid. One Plus One för tre tusen lär ju inte vara någon jätte marginal på om man jämför med dessa.

Enda positiva är NFC, tack apple för det, nu kanske vi android användare äntligen kan börja utnyttja denna funktion fullt ut!

PS. Alla sådana här events är likadana, en samling fanboys som hejar och klappar för minsta lilla. Woop HD skärm, AC och NFC...

Fanboys är som religösa människor. De kommer alltid ha en ursäkt till allt de någonsin sagt/gjort.

Permalänk
Medlem

För stor och helt otroligt ful. HTC ligger flera steg framför i designen av One.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Hur har 5s både 2,4GHz och 5,0GHz Wifi om den bara har stöd för b/g/n?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Vet inte var du fick det priset ifrån, men enligt alla källor inklusive store.apple.com kostar telefonen 9395kr.

Vissa av oss har rabatter och betalar enbart 43,2% av butikspriserna.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

+Förbättrad CPU
+Förbättrad GPU
+NFC
+Bättre kamera

-Designen är ful
-Ingen 32GB storlek (32GB, 64GB, 128GB hade varit mer lämpligt t.ex. Skippa 16GB)
-Färgerna
-Batteritiden
-Kameran sticker ut
-iWatch

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Det Apple har åstadkommit är alltså:
*NFC flera år efter konkurrenter
*HD skärm som konkurrenter använt i 1-2 år och nu tagit sig vidare till 1440p (dessutom endast HD-display på stora varianten)
*En smartwatch som ser ut som den typiska smartklockan folk brukar hata på, dvs fyrkantig och ful medan andra tillverkare rör sig i helt annan riktning.

Känns som att alla förbättringar enbart var kliv för att knappa in på konkurrensen snarare än att röra sig framåt.

Permalänk
Medlem

jag trodde till 100% att det där skalet som läckte ut var fake.. för apples produkter handlar mycket om design och bra kvalitet. Dom här nya telefonerna är sjukt fula och ser riktigt plastiga och bara sjukt fula ut. Nu finns det knappast längre någon anledning till att skaffa en iphone? dom har alltid varit till överpris, men då har man fått en jävligt snygg och kvalitetsdesign

Blir en oneplus one för mig! bättre specs men till en tredjedel av priset

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Soulnut:

Det blir intressant att se. Har både en iphone 5 (genom jobbet) och en Lumia 925 privat. Tänkte slå ihop de till en å samma telefon och samtidigt passa på att uppgradera. I samma klass hittar man bl.a Lumia 930 för under 5000kr som har bättre.. allting (?) http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia930/specifi....

Liknande specifikationer kan jag tänka mig att man hittar hos alla tillverkare < 5000kr. Jag misstänker att du har rätt vad gäller priset, men jag hoppas att Apple inser vart de måste lägga sig rent prismässigt

Jag får avvakta tills det dyker upp både ett pris och ett gäng recensioner innan jag bestämmer mig helt enkelt.

Edit: Missade att det var det faktiska priset.. då tycker jag nog att man får mer för pengarna hos andra tillverkare.

A8 är ju dock snabbare än S800 då A7 var snabbare eller likvärdig. Dessutom har 930 kass batteritid, kolla Anandtech.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lindhe:

Vilken upplösning på skärmen sa ni?? Absolut värdelösa upplösningar för mobiler som marknadsförs för toppsegmentet.
128 GB lagringsutrymme är däremot välkommet!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har svårt att se vart nyttan finns i en upplösning över 1080p för telefoner. Upplys gärna!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Intressant med NFC, nu kanske man äntligen kan få lite smarta betallösningar som sprider sig mainstream.

Permalänk
Medlem

Det enda jag är glad över är att jag inte är en fanboy av någon sorts alls så jag kan skippa sandlådan

iPhone 6 plus verkar intressant för mig då min nuvarande mobil är 6". Dock tror jag itne det blir något köp då min räcker bra just nu, så väntar nog tills 2016.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Fanboys är som religösa människor. De kommer alltid ha en ursäkt till allt de någonsin sagt/gjort.

Det samma gäller för haters som alltid hittar en ursäkt för att framföra sitt hat i tid och otid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Dessutom har 930 kass batteritid, kolla Anandtech.

Nu vet jag inte vad de säger. Men får gå på det jag upplever

Lyssnar på musik till och från plugget, sms/facebook på rasterna. surfa på toan hemma, BT och NFC på, samt 4g.
Ligger på 50% nu, 44 timmar sedan jag ladda den. Det är imponerande tid för en inaktiv telefon t o m, men nu är jag aktiv med den, dock är jag ingen som sitter med mobilen konstant.

Permalänk
Avstängd

Runda sidor

Från släta till runda sidor. Det är kanske för tidigt att ställa frågan ännu, men är intresserad av att höra hur ni iPhone-ägare kommer att reagera på sikt gällande de runda sidorna. Tänker att det kan bli lite jobbigare att hålla i telefonen under ett längre samtal. Med tanke på att telefonerna blir tunnare så blir greppet mindre. Ska bli intressant att höra vad ni tror/tycker. Kommer de runda sidorna att överleva till nästa generation Iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det Apple har åstadkommit är alltså:
*NFC flera år efter konkurrenter
*HD skärm som konkurrenter använt i 1-2 år och nu tagit sig vidare till 1440p (dessutom endast HD-display på stora varianten)
*En smartwatch som ser ut som den typiska smartklockan folk brukar hata på, dvs fyrkantig och ful medan andra tillverkare rör sig i helt annan riktning.

Känns som att alla förbättringar enbart var kliv för att knappa in på konkurrensen snarare än att röra sig framåt.

Det som är återkommande från Apple vilket andra tillverkare inte har anammat är byggkvalitet. Samsung fortsätter spruta ut plasttelefoner för fem-sextusen spänn.

Jag har en iPhone 5 sedan 1,5 år tillbaka, det är min första Apple-produkt. Innan dess hade jag Sony Xperia, Samsung Omnia 7 (Windows-mobil) och någon Samsung smartphone med eget OS.
iPhone:n är den enda som har överlevt längre än åtta månader och då är användandet likadant som för tidigare telefoner. Den är fortfarande lika bra som när jag köpte den och har aldrig felat, aldrig blivit långsam vilket annars var synonymt med android. Android och Windows-mobiler - dom stavas PROBLEM.

Apple är inte världens högst värderade företag för ingenting och dom kommer fortsätta slå konkurrenterna på näsan.
Sen det där med vem som är först och med vad, lite kul där - Apple satte ribban med iPhone för hur smartphones skulle vara. Borde du inte klaga på alla andra för att de var så sena med att komma ikapp?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt kvalitetsbygge. Kul att Apple låter bli att hoppa på tåget med onödigt många megapixlar bara för att skryta som så många andra gör utan satsar på det som är väsentligt d.v.s. sensorn och objektiken. A8 processorn verkar heller inte gå av för hackor. Blir till att uppgradera från min gamla iPhone 4 som förvisso fortfarande fungerar bra men börjar bli långsam.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Avstängd

Ryktena om safirglas fick mig att vilja byta från Samsung till Iphone 6, men nu ser jag att man kör med samma gamla vanliga jon-dopade glas, gorilla glas med andra ord. Min väntan på safirglas fortsätter...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hokulv:

Från släta till runda sidor. Det är kanske för tidigt att ställa frågan ännu, men är intresserad av att höra hur ni iPhone-ägare kommer att reagera på sikt gällande de runda sidorna. Tänker att det kan bli lite jobbigare att hålla i telefonen under ett längre samtal. Med tanke på att telefonerna blir tunnare så blir greppet mindre. Ska bli intressant att höra vad ni tror/tycker. Kommer de runda sidorna att överleva till nästa generation Iphone?

Å andra sidan har Sony länge använt Apples design (Z-serien) i större format vilket visat sig vara fruktansvärt obekvämt att hantera, särskilt på de större enheterna. Min åsikt är fortfarande att både 6 och Plus är fruktansvärt fula, de fulaste sedan 2G/3G-modellerna (och på tok för stora) men sett ergonomiskt lär de vara väldigt bekväma att hålla.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

ptja med så skumma krav så låser du sig själv ute. Alternativt avinstallera iTunes efter användning.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja drag and drop är ju ett sjukt skumt krav 2014.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Romoes:

Genom bra optik, slow mo och batteritid för just de två sakerna jag skrev om.
Sedan kan man ju hoppas att priset för konsumenten kan ha blivit lite lägre pga av att man inte har en kamera med 41 Mpix (behövs 5 st (!) 4k skärmar för att se hela bilden på enskilda pixlar) eller 4k skärm

Värdelöst men förståeligt att företag visar upp luft specifikationer för att sälja

Slowmo på telefon är ungefär lika kul som 3d på en TV. Dvs inte alls. Vem kollar bilder med 1:1 pixelskalning till skärmytan? Är du på riktig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

lolclockers