hur väl håller datorbutiken.com leverans ?

Permalänk

hur väl håller datorbutiken.com leverans ?

Jag beställde en ny dator igår kväll och det var lite grejor som inte fanns på lager..

Det som enligt hemsidan skulle ta längst tid att få hem var Mitt POV Ti 4800Se kort. det står att det skall anlända till dom den 14 mars. hur väl brukar dessa datum stämma ?

Visa signatur

Aint that enough ?

Permalänk
Medlem

GAAHHHHHHHHHH!!!!

Inte igen.

Visa signatur

1. AMD Athlon XP 2600+@2227 | GT Silent Breeze | ASUS A7N8X | 1536MB TM PC3200 | Radeon X800XL | Raid 0 500Gb + 380Gb HD
2. AMD AthlonXP 2100+@2403 | Spire Falconrock II | Abit NF7 v1.2 | 512Mb TM PC2700 | Maxtor 80Gb | Radeon 9500

Permalänk

hmm

Eller så slutar du fjanta dig och svara så snällt på min fråga ? jag är rätt så ny här. dummer

Visa signatur

Aint that enough ?

Permalänk
Medlem

Dessa datum är vad datorbutiken.com fått ifrån den part som skall leverera till db.com, dom brukar inte alltid stämma, du bör räkna med att dom inte gör det.

När varan väl kommer till db.com kan det ta en dag innan dom har tid att packa upp den, såvidare det inte är en mycket vital vara. Därefter plockas din beställning efter deras kösystem. När din beställning är klar blir det en speditionsfirma eller postens problem att se till att du får din vara.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd

Datumen brukar stämma rätt så bra faktikst dock inte på alla produkter.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Om allt man beställt finns i lager då, hur lång tid brukar det ta då?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

vanligt vis brukar det ta 2-3 dagar med vanlig post. 1 dag med företags paket

Visa signatur

Aint that enough ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller så slutar du fjanta dig och svara så snällt på min fråga ? jag är rätt så ny här. dummer

Ber om ursäkt.

Mina erfarenheter är att man inte skall lita på dessa datum alls, enligt db.com är det preliminära datum som De har fått från Leverantören, dvs inget bergsäkert.

Visa signatur

1. AMD Athlon XP 2600+@2227 | GT Silent Breeze | ASUS A7N8X | 1536MB TM PC3200 | Radeon X800XL | Raid 0 500Gb + 380Gb HD
2. AMD AthlonXP 2100+@2403 | Spire Falconrock II | Abit NF7 v1.2 | 512Mb TM PC2700 | Maxtor 80Gb | Radeon 9500

Permalänk
Medlem

vill du ha det i tid, den tid son utlovas skall du beställa på komplett.se
jag veta tt de är lite dyrare och att leveransen kostar lite mer om du bara skall köpa smågrejor. DOCK är det säkrare och smidigare och du får grejorna i tid

Permalänk
Hedersmedlem

komplett har faktiskt rätt billig frakt
126kr för ett nätagg inkl pf-avgift från Norge (inkl moms).

Detta är lägre än DBs fraktkostnad för postpaket om jag inte har helt fel.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.