Grand Theft Auto V för PC försenas till 2015

Permalänk
Medlem

Många säger att det är lika bra att vänta så att det blir ordentligt. Kan vara sant men jag misstänker att det kommer bli en dålig konsolport ändå `xD

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Finns i artikeln.

Att jag missade det

Permalänk
Medlem

Jag vaknade nyligen. Och ser rubriken. Och magkänslan, not good at all.

Datumet på förseningen, inte så farlig som jag trodde! Tack! och lov!!

Nu börjar spelutvecklare förstå att man inte ska gå i BF4's väga!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det tvivlar jag startkt på, Rockstar Games bestämmer själva vilken väg de vill gå, MS har försökt tidigare då de var exklusiva till Sony (och det var Rockstars eget val att vara vid den tidpunkten) och Rockstar gav dem i stort sett bara fingret

Önskar att det vore så men jag tror mer på att Sony och MS gett Rockstar var sin påse med dollarsedlar och bett dem göra titeln tidsexklusiv. Båda tjänar ju på det och MS/Sony tjänar extra mycket på det om de kan läska PC spelare som har både konsol samt PC att faktiskt köpa det på konsol istället. PC versionen måste som var vara klar speciellt med tanke på de rykten som gick att det utvecklades på PC först och sedan portades till X360/PC3. Därför känns det orimligt att PC releasedatumet är satt till 27e bara pga att versionen inte är klar...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

det är sånt här som får mig att skita i att köpa spelet, även om det är bra när det släpps så får det ändå vara.

så lite information, förseningar. varför kan dom inte släppa pc verisionen samtidigt?

nu finns ju också argumentet att dom vill ha ett bra fungerande spel, men för mig känns det forfarande som dom totalt skiter i PC och då kan jag totalt skita i dom också

Det kommer säkert storgråta och böna dig att köpa det för deras överlevnad

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Inte så konstigt när dom tjänar mest på konsol spelen. PC förlorar dom ganska mycket ang. piratkopiering på i jämförelse mot konsol.

Fast folk som laddar ner spel skulle oftast aldrig köpa det annars så man kan inte kalla det förlust eftersom man skulle ändå inte få in några pengar.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

det är sånt här som får mig att skita i att köpa spelet, även om det är bra när det släpps så får det ändå vara.

så lite information, förseningar. varför kan dom inte släppa pc verisionen samtidigt?

nu finns ju också argumentet att dom vill ha ett bra fungerande spel, men för mig känns det forfarande som dom totalt skiter i PC och då kan jag totalt skita i dom också

Ungefär som jag ser på det, de är uppenbart inte intresserade av mig som kund så varför bry sig (sen kan jag tänka mig att köpa det på en 75% steam rea). Måste också säga att jag inte förstår hypen alls med GTA sen Vice City, där spelade man en riktig pshyco och jag kunde leva mig in i det men i senaste spelet var man nån sorts ryss som inte ville hålla på med brott egentligen men sen sprang runt och slog ihjäl folk till höger och vänster. Det är min lilla åsikt och något som gör att jag inte känner något vidare behov av att spela spelet när det kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det kommer säkert storgråta och böna dig att köpa det för deras överlevnad

Är det den nya grejen att skriva här på sweclockers nu så fort någon inte tänker köpa något och han/hon berättar det?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DunderHoken:

Inte så konstigt när dom tjänar mest på konsol spelen. PC förlorar dom ganska mycket ang. piratkopiering på i jämförelse mot konsol.

Det argumentet är inte hållbart eftersom det saknas bevis att just PC piratkopierat mer än konsol.

Visst, alla försök att spela online med pirat-PC spel kan märkas, men den siffran är otroligt luddig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Önskar att jag kunde säga att jag är förvånad...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Är det den nya grejen att skriva här på sweclockers nu så fort någon inte tänker köpa något och han/hon berättar det?

Jag vet inte, men de kommer inte bry sig ifall en enstaka person på ett forum i Sverige skriver att denne inte kommer köpa det, jag eller någon annan här på forumet bryr sig än mindre om det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Inte så konstigt när dom tjänar mest på konsol spelen. PC förlorar dom ganska mycket ang. piratkopiering på i jämförelse mot konsol.

Sen sätter det sig själva i en jävla dålig sits. Jag är inte intresserad av att betala fullpris för ett spel som borde varit släppt 1,5 år tidigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Önskar att det vore så men jag tror mer på att Sony och MS gett Rockstar var sin påse med dollarsedlar och bett dem göra titeln tidsexklusiv. Båda tjänar ju på det och MS/Sony tjänar extra mycket på det om de kan läska PC spelare som har både konsol samt PC att faktiskt köpa det på konsol istället. PC versionen måste som var vara klar speciellt med tanke på de rykten som gick att det utvecklades på PC först och sedan portades till X360/PC3. Därför känns det orimligt att PC releasedatumet är satt till 27e bara pga att versionen inte är klar...

Är nog presis så det går till, röven fullt uppstoppad med $ från Sony/MS är grejen att svinen försenar pc versionen.
Inte nog med att rövhålen tjänat miljarder på dem gamla konsolerna, för att nu tjäna ett par miljarder till på de nya. Sen sist kan de gotta åt sig en hel del via pc versionen, bla bla. Visst är det trist iaf för er som väntat och väntat. Själv bryr jag mig inte så mycket om spelet överhuvudtaget ifall jag ska va ärlig.

Tyvärr är det bara fördjävligt hur marknaden funkar, som vanligt money talks :/
Bästa vore ifall folk slutade att köpa dessa förbaskade konsoler, låt skiten dö ut nån gång, Pc enbart det vore grejer

Permalänk

rockstar nya EA? mjölkar ur gta som ea mjölkar battlefield serien.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Jag har inga problem med att vänta, det är ju inte direkt så att det inte finns några titlar att spela.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Skrivet av Segas:

Det argumentet är inte hållbart eftersom det saknas bevis att just PC piratkopierat mer än konsol.

Visst, alla försök att spela online med pirat-PC spel kan märkas, men den siffran är otroligt luddig.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du (eller någon annan) piratkopiera och få det att fungera på PS4 eller XBOX1 ? Nä, trode väl det.

Därför håller mitt argument!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Kan du (eller någon annan) piratkopiera och få det att fungera på PS4 eller XBOX1 ? Nä, trode väl det.

Därför håller mitt argument!

det där är ju lite barnsligt,

http://grahamcluley.com/2013/11/playstation-4-jailbreak/ första på google

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Lite dumt att satsa på de nya spelkonsolerna, pc kommer garanterat va störst när det gäller gta v

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

det där är ju lite barnsligt,

http://grahamcluley.com/2013/11/playstation-4-jailbreak/ första på google

Rykte. Finns inget som tyder på att det stämmer.

Jag brukar inte sitta och söka ang. pirat saker så jag struntar i det. Men visa mig gärna om det nu mot min förmodan skulle stämma.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DunderHoken:

Kan du (eller någon annan) piratkopiera och få det att fungera på PS4 eller XBOX1 ? Nä, trode väl det.

Därför håller mitt argument!

Sist jag hörde något omsatte PC-spelsmarknaden mer pengar än konsolmarknaden. Trots dessa pirater som du talar om som tydligen gör PC-marknaden icke lönsam.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jaha så någon har öppnat plånboken igen för att deras plattform ska få förtur och PC knuffas vidare.. suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Rykte. Finns inget som tyder på att det stämmer.

Jag brukar inte sitta och söka ang. pirat saker så jag struntar i det. Men visa mig gärna om det nu mot min förmodan skulle stämma.

Försöker du eller är det bara en ren händelse att du säger emot dig själv?
Krävs inte mycket kunskap att förstå att det inte direkt är jätte svårt att priata till denna generationens konsoler.

Permalänk
Medlem

Kommer ändå inte köpa spelet i protest, Rockstar kan ta och köra upp spelet nånstans för jag är så trött på dem, vill inte ha en konsoll kommer inte skaffa en. En sak ja undrar, varför finns det ingen som gör spel som gta, som typ kan ta över för Rockstar gör bara sämre och sämre Gta spel, och dessutom skiter dom i PC spelare.

Permalänk
Medlem

Efter avsaknaden av Red Dead Redemption på PC så är jag nöjd med att det ens är på väg.
Nu hinner de förhoppningsvis fixa schysst drivrutinsstöd osv innan release.

Permalänk
Medlem

Vinterdepp

Permalänk
Medlem

Bara för det försenas så behöver inte det betyda att spelet bli så mycket bättre. Huvudanledningen är dom väntar med att släppa det till alla konsoler först och tjäna per pengar. Vi vet inte hur mycket resursers de läggs ner på spelet under denna tid.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Så PC är så enormt mycket svårare att utveckla till än konsoll? Eller är det så att alla småmissar går att stryka över på konsollerna, men märks av på pc? Något måste det vara, eller myglar de på någon av tidigare i tråden nämnda anledningar för att tjäna pengar.

Permalänk
Medlem

Det var väl trevligt med ett datum i alla fall. Ingen idé att klaga när man ändå inte kan påverka det. Dessutom kommer det så mycket roliga spel under hösten så det kanske är lika bra.

Visa signatur

i7 4790K & GTX 980 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DunderHoken:

Kan du (eller någon annan) piratkopiera och få det att fungera på PS4 eller XBOX1 ? Nä, trode väl det.

Därför håller mitt argument!

Diskussionen kring piratkopiering har varat längre än de två konsoler det knappt finns några spel till, så...nej.

Playstation 1, 2, 3, Xbox, Xbox 360...allt som krävs är en skiva så får man en identisk kopia som fungerar alldeles utmärkt att köra på konsol, även online.

Så är inte fallet med PC. Där krävs det redigerade .exe filer, registeränddringar och cd-nycklar för att nämna några "problem" med att få online (och offline) att fungera.

Så ditt argument är egentligen det motsatta - varför släpps inte (online) spel till PC FÖRST, eftersom det är helt omöjligt att ens få den grundläggande funktionen att fungera?

Skickades från m.sweclockers.com