Grand Theft Auto V för PC försenas till 2015

Permalänk
Medlem

Hmm, tidsramen mellan GTA V på PC och ett eventuella grafikkort baserade på GM200 blir mindre. Kanske jag ändå inte uppgraderar till GTX 980.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Inte så konstigt när dom tjänar mest på konsol spelen. PC förlorar dom ganska mycket ang. piratkopiering på i jämförelse mot konsol.

Fast nä. Det är med stor sannolikhet till stor del mjölkning.
Först släpps det till X360 och PS3 så alla som inte kan vänta köper det till dessa konsoler. Sen säljer de det till Xbone och PS4 så att de som vill ha snyggare grafik men inte kunde vänta även köper det till dessa konsoler. Där efter säljer de det igen fast till PC så folk kan köpa det en tredje gång så att de kan modda spelet.

Har du inte läst om folk som först köpt det till oldgen för att sedan köpa det till nextgen eller pc?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Sist jag hörde något omsatte PC-spelsmarknaden mer pengar än konsolmarknaden. Trots dessa pirater som du talar om som tydligen gör PC-marknaden icke lönsam.

totalt sett. på samma titlar står "PC" oftast inte för mer än 10-20%, som bäst. dessutom är betalningsviljan även i dessa blygsammare siffror mycket lägre så utgivaren tjänar även betydligt mindre än vad de siffrorna i sin tur vid en första anblick skvallrar om.

det är inte så jäkla mysko egentligen. hade piratandet inte varit en fråga hade ingen utgivare brytt sig, hade man tjänat mycket mer på en plattform så hade den prioriterats.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Jag som sålde min PS4 till förmån för just PC..isf spelade jag det på xbox360 så skit samma

Permalänk
Medlem

Rockstar är spelvärldens motsvarighet till Metallica - mycket ska ha mer!
Jag är tämligen övertygad om att PC versionen redan är klar och skulle kunna släppas imorgon om de vill.
Denna fördröjning har absolut inget med kvalitet att göra. Snarare så att man tänker "inga PC pirater som stör vår julhandel".

Den enda orsaken till att GTA V på PC kan bli något bättre än GTA IV, är att man nu även måste optimera för de snarlika x86 plattformarna PS4 och XBOX One.

Permalänk
Medlem

Knappast en slump eftersom vissa idioter kommer att köpa samma spel 3 gånger och betala fullpris varje gång.

Först till PS3/Xbox360, sen till Next Gen, sen till PC...

Permalänk
Medlem

Bollocks.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Foliehat på men jag tror det är sony och MS som pressat dem till detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

totalt sett. på samma titlar står "PC" oftast inte för mer än 10-20%, som bäst. dessutom är betalningsviljan även i dessa blygsammare siffror mycket lägre så utgivaren tjänar även betydligt mindre än vad de siffrorna i sin tur vid en första anblick skvallrar om.

Fast det stämmer ju inte alls. På konsol måste de betala avgift till Sony/Microsoft per såld kopia och utöver det säljs de flesta spelen fortfarande i butik vilket betyder att utvecklarna sällan ser mer än 50-200kr för en 600kr fullpriskopia. Till skillnad från PC där Steam tar 20-30% av 400kr fullpriskopian och utvecklarna kan få resten ( = 280-320kr).

Men du har rätt i att varje spel oftast säljer färre kopior, eftersom konkurrensen om PC spelarna är brutal. Med alla indie och kickstarter titlar som är PC exclusive samt nysläpp av gamla klassiska titlar så har du minst 10 och kanske upp till 100 gånger fler spel att välja på som PC spelare om du räknar in alla browserspel och andra titlar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

rockstar nya EA? mjölkar ur gta som ea mjölkar battlefield serien.

De är ett företag och företag vill tjäna pengar, det är därför de finns, inte för att bedriva välgörenhet och göra gnälliga gamers nöjda.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilstar:

Jag har inga problem med att vänta, det är ju inte direkt så att det inte finns några titlar att spela.

När man lugnat ner sig lite och tänker rationellt så stämmer faktiskt det du säger. November är smockfull med bra releaser och man kommer ändå inte hinna spela allt som släpps då så hur skulle man hinna spela ytterligare ett spel av den magnitud som GTA V är.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pokerproffset:

Kommer ändå inte köpa spelet i protest, Rockstar kan ta och köra upp spelet nånstans för jag är så trött på dem, vill inte ha en konsoll kommer inte skaffa en. En sak ja undrar, varför finns det ingen som gör spel som gta, som typ kan ta över för Rockstar gör bara sämre och sämre Gta spel, och dessutom skiter dom i PC spelare.

Säger du nu, sen sitter du där i mars och har ändrat dig och jublar att du äntligen spelar det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skämt. Sen när den försenade PC-versionen säljer dåligt klagar dom väl på PC-plattformens förfall och använder det som anledning till att inte släppa fler titlar till PC. Good job!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Kommer ändå inte köpa spelet i protest, Rockstar kan ta och köra upp spelet nånstans för jag är så trött på dem, vill inte ha en konsoll kommer inte skaffa en. En sak ja undrar, varför finns det ingen som gör spel som gta, som typ kan ta över för Rockstar gör bara sämre och sämre Gta spel, och dessutom skiter dom i PC spelare.

Inte mycket till tröst kanske men som tur var finns det fortfarande några få utvecklare som sätter PCn i huvudfokus. Se bara Witcher-serien som först släpps till PC och sedan till konsol. CDP Red, där snackar vi PC älskare som heter duga. Grafikpundare som mig kommer gråta av lycka när man startar spelet och ser en bländande värld som pressar hårdvaran till sitt yttersta :'-) Ingen nerdummad PC port här inte som knappt kräver ett GTX760 på ultra eller en stutterfest som får ett Titan 6GB att kasta in handduken, nej nej.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Fast det stämmer ju inte alls. På konsol måste de betala avgift till Sony/Microsoft per såld kopia och utöver det säljs de flesta spelen fortfarande i butik vilket betyder att utvecklarna sällan ser mer än 50-200kr för en 600kr fullpriskopia. Till skillnad från PC där Steam tar 20-30% av 400kr fullpriskopian och utvecklarna kan få resten ( = 280-320kr).

Men du har rätt i att varje spel oftast säljer färre kopior, eftersom konkurrensen om PC spelarna är brutal. Med alla indie och kickstarter titlar som är PC exclusive samt nysläpp av gamla klassiska titlar så har du minst 10 och kanske upp till 100 gånger fler spel att välja på som PC spelare om du räknar in alla browserspel och andra titlar.

nu var det inte alltför längsen det kom en rapport om det jag sagt länge, PC-spelare som betalar för sig köper det mesta på Steams tokreor. många procent av väldigt lite är fortfarande väldigt lite. till sist står man ändå med den enda logiska slutsatsen, (och som jag sa i en tidigare post) det kan inte se ut som du påstår det gör för då hade det helt enkelt inte sett ut som det gör.

det finns visserligen den aspekten i det hela. men det är lite sökt att mena att nån indie-klon på Pong skulle vara en konkurrent till floden av AAA som är mer likartad på de olika plattformarna trots allt. det är då rimligare att se ett visst spektrum av utbudet som konkurrenter mellan plattformarna. för jag antar att Ubisoft inte ser det som nån tröst för röda siffror att AC:V sålde uselt på Windows för att så många köper indiespel. det är helt enkelt inte samma marknad (samma konsument) skulle man kunna säga.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bojkotta skiten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Säger du nu, sen sitter du där i mars och har ändrat dig och jublar att du äntligen spelar det

Att inte köpa spelet är dock inte samma sak som att inte spela det för vissa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det här är ju perfekt! Jag är ledig hela februari!! XD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Så hur många med PS3/Xbox har köpt spelet? Hur många av er som köpte en PS4 kommer köpa de? Hur många av er kommer sen köpa det en 3e gång när PC versionen kommer?

Om inte PC versionen är markant bättre än PS4 versionen får jag känslan att de bara är girig marketing från Rockstar

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk

Så Steam christmas sale 2015 alltså. Låter bra det!

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

det är sånt här som får mig att skita i att köpa spelet, även om det är bra när det släpps så får det ändå vara.

så lite information, förseningar. varför kan dom inte släppa pc verisionen samtidigt?

nu finns ju också argumentet att dom vill ha ett bra fungerande spel, men för mig känns det forfarande som dom totalt skiter i PC och då kan jag totalt skita i dom också

De har enligt tidigare nyheter hållit på med PC versionen sen 2012? Om inte längre. Och säkert lagt ner miljontals dollar i just PC versionen för att inte bli en GTA IV i repris, och så blir det försenade 2 månader med spelet (oavsett anledning). GIVETVIS skiter de fullständigt i PC versionen, det är ju uppenbart.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Knappast en slump eftersom vissa idioter kommer att köpa samma spel 3 gånger och betala fullpris varje gång.

Först till PS3/Xbox360, sen till Next Gen, sen till PC...

PC för mig.

Ja må äga en PS4 men det blir icke ett köp till den, håller mig hellre.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Hejsan hejsan hejsan allihopa lattjo lajban lådan här.. idag har vi 3 hemsidor med olika innehåll.. alla rapporterar gta-nyheten men bara en brukar rapportera spelnyheter! Kan du gissa vilken av dessa 3 gör rätt:
#1 Swelockers
#2 Fragzone
#3 Nordichardware
.. Drygt att besöka en spelsida innan man kommer hit för att läsa hårdvara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Hejsan hejsan hejsan allihopa lattjo lajban lådan här.. idag har vi 3 hemsidor med olika innehåll.. alla rapporterar gta-nyheten men bara en brukar rapportera spelnyheter! Kan du gissa vilken av dessa 3 gör rätt:
#1 Swelockers
#2 Fragzone
#3 Nordichardware
.. Drygt att besöka en spelsida innan man kommer hit för att läsa hårdvara!

Tycker själv att en blandning är bättre än bara hårdvara, dessutom behöver man ju inte klicka på artiklar som man inte är intresserad av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

M$ och Sony har en ny chans att få in licensavgifterna per sålda spel och har säkert tvingat Rockstar till detta. PC ligger återigen på botten av näringskällan och är som vanligt bortprioriterat. Tror inte det har så mycket med piratkopiering att göra.

Du älskar Rockstar för mycket för att kunna se det mer sannolika svaret framför dig.

Permalänk
Medlem

PC är huvudplattformen. Konsolversionerna kommer ut före. Luktar portning lång väg...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd

Hahahahahahahahaha

Gråter lite inombords, men ja.

Delay* (Läs: Delaystar)

Antar att Heists i GTA O förskjuts från det inofficiella release-datumet ytterligare också.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

PC är huvudplattformen. Konsolversionerna kommer ut före. Luktar portning lång väg...

Kan mycket väl snarare handla om vinstmaximering.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Så jävla dåliga dom är

Visa signatur

Bufffe

Permalänk

Korkat att inte släppa det lagom till julhandeln men det kanske är för att ''bevisa'' att PC spel inte säljer?