Permalänk
Medlem

Problem med gsync skärm.

Köpte en "ASUS ROG Swift PG278Q - 27" / NVIDIA G-Sync / 144Hz / 1ms" för en halv vecka sedan. Den fungerade första gången jag körde med den, fast startup grejerna visades på min TV istället tills man kom in i windows.

Just nu har jag tagit med datorn på ett LAN och så nu vill inte skärmen starta, När jag kopplar in en annan skärm blir bilden helt muppat på skrämen jag kopplade in man ser typ 75% av bilden och så måste man klicka en bit under allt för att kunna klicka på det. Funkar normalt sen när jag ändrade upplösning fast det var på en upplösning den skulle klarat av. Bilden verkar inte bugga sig igen efter det.

Hittar skärmen i datorn när jag ska ändra upplösningen men när jag utvidgar skärmarna eller speglar så kommer det upp en ruta som säger "Det gick inte att spara bildskärmsinställningarna.". Hittar den även i nvidias kontrollpanel > Ställ in flera bildskärmar, fast jag kan inte bocka för det eller något.

Kan det va DisplayPort kabeln som har gått sönder efter jag pluggade ur skärmen? Har någon har haft detta problemet innan? Har även uppdaterat drivrutinerna till senaste och inget hjälpte.

Permalänk
Medlem

Har köpt en ny kabel, och felet kvarstår. Har även testat den på en annan dator och den startar inte där heller.

Har ringt kundtjänst och dom ska skicka en reklamations-lapp till mig från webhallen.