Permalänk
Medlem

äntligen bryr sig EA om PC spelarna, har inte spelat FIFA på PC sedan väldigt många år tillbaka, minns inte exakt men iaf, har testat demot och ÄNTLIGEN blir man sugen igen, spelet flyter på i max inställningar och 4xAA 2560x1440 (datorn i sign), satt FPS limit på 60, men i spelet hamnar jag på 70, ser mycket bra ut, ännu en anledning att inte köpa PS4 ännu.

EDIT: köpte precis Ultimate Team Edition för 330kr

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vart köper man det billigast om man inte orkar krångla med proxyservrar och liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Vart köper man det billigast om man inte orkar krångla med proxyservrar och liknande?

Prisjakt, http://www.dlcompare.com/ http://www.cheapshark.com/browse eller andra prisjämförande sajter kan du kolla upp.

Just nu är det rätt stora problem (såklart) med PC-versionen. http://www.reddit.com/r/FIFA/comments/2h7mpl/pc_people_with_c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Prisjakt, http://www.dlcompare.com/ http://www.cheapshark.com/browse eller andra prisjämförande sajter kan du kolla upp.

Just nu är det rätt stora problem (såklart) med PC-versionen. http://www.reddit.com/r/FIFA/comments/2h7mpl/pc_people_with_c...

Tack får kolla på det sen. OM man väljer mexiko är det något krångel efter man reggat produkten då? Måste man alltid köra via proxy?

Typiskt att det är fel på PC-versionen nu när jag laddat med nya kontroller och allt=S

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Tack får kolla på det sen. OM man väljer mexiko är det något krångel efter man reggat produkten då? Måste man alltid köra via proxy?

Typiskt att det är fel på PC-versionen nu när jag laddat med nya kontroller och allt=S

Om du köper från Mexiko så har du spelet på ditt konto, skall inte bli något krångel. Finns många här som köpt EA-spel via proxy/VPN utan problem. Det är bara nu när spelet inte släppts här, men i andra länder man använder VPN för att kunna spela.

Ja, det var ju trist, men jag antar att EA är medvetna och jobbar på en fix. Får inga indikationer på det än bara...

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Tråkigt att det ska bli så.

Ännu en anledning att inte förhandsboka spel och speciellt inget från EA dom har en tendens att alltid röra till det med sina spel tyvärr..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Tråkigt att det ska bli så.

Ännu en anledning att inte förhandsboka spel och speciellt inget från EA dom har en tendens att alltid röra till det med sina spel tyvärr..

Ja visst, absolut. Det är därför jag förbokar för mindre än halva priset... Och ja, jag vet att det är just själva förbokningen det handlar om, men jag vill att EA skall fortsätta satsa på PC också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Om du köper från Mexiko så har du spelet på ditt konto, skall inte bli något krångel. Finns många här som köpt EA-spel via proxy/VPN utan problem. Det är bara nu när spelet inte släppts här, men i andra länder man använder VPN för att kunna spela.

Ja, det var ju trist, men jag antar att EA är medvetna och jobbar på en fix. Får inga indikationer på det än bara...

Jag ska prova. Har försökt googla mig fram till spelet men hittar inte det. Du har inte möjligtvis en länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Jag ska prova. Har försökt googla mig fram till spelet men hittar inte det. Du har inte möjligtvis en länk?

Kolla här: http://www.reddit.com/r/FIFA/comments/2g5o7s/if_anyone_still_...

Surfa in på den svenska origin-sidan först, leta upp Fifa 15,
koppla upp dig med VPN (Hola är smidigt),
lägg till spelet i korgen,
koppla ifrån VPN,
betala med Paypal (jag lyckades inte med kort),
Profit.

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte om jag kopplar bort VPN efter jag lagt det i korgen.
När exakt ska man koppla ur VPN`?

Och tack för all hjälp

Har läst lite mer på reddit men får inte det att fungerar. När jag byter tillbaks till svensk VPN så fortsätter det att vara på spanska. Ska det vara så? Eller fyller ni i det på spanska?

Permalänk
Medlem

För mig funkade det att köra hola plugin och välja Mexico, öppna origin.com, lägga till spelet i kundkorgen och gå vidare till den sida man ska logga in på, kopiera hela urlen och fimpa hola. Pasta urlen och genomför köpet, funkade bra med kort.

Körde sen igång origin och spelet med Korea vpn (SoftEther), som man sen kan stänga när spelet väl körts igång.

Råkade inte ut för den här buggen med att alla spelare springer till mittlinjen, så det verkar funka bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Det fungerar inte om jag kopplar bort VPN efter jag lagt det i korgen.
När exakt ska man koppla ur VPN`?

Och tack för all hjälp

Har läst lite mer på reddit men får inte det att fungerar. När jag byter tillbaks till svensk VPN så fortsätter det att vara på spanska. Ska det vara så? Eller fyller ni i det på spanska?

Ja, det är på spanska när du stängt av VPN. Har du chrome så kan du ju få den att översätta åt dig, men det är "normalt".

Permalänk
Medlem

Någon som vet något land förutom mexico där origin har billiga grejor för Origin i Mexico tar ju tyvärr inte emot paysafe betalningar och eftersom jag inte är gammal nog att ha ett kort som jag kan betala med online så är det mitt enda betalsätt.

Permalänk
Medlem

Jag är absolut på! Har spelat FIFA så länge jag kan minnas och det har oftast varit på de olika Playstation plattformarna. Men nu går jag helt över till PC då jag helt enkelt är trött på konsol och tycker att de i nuläget är ovärda att ha av flera anledningar.

Hur som helst, jag är lätt på att lira FIFA med folk härifrån. Heter Zork90 på origin, det är bara att adda mig!

För övrigt så tycker jag att FIFA 15 är det bästa FIFA spelet som gjorts (baserat på demot). Lite buggar här och var, men det har ju typ alla EA spel, fixas vissa av dessa till releaseversionen så ska det bli prima!

Permalänk
Medlem

Sådär nu har jag också köpt det! Får tacka för all hjälp! Nu är det bara ett flak bira som saknas sen är helgen räddad!

Det blev ultimate team versionen. Jag vet inte om den kommer behövas men 40kr känns dumt att snåla på!

Permalänk
Medlem

OK, det här kan låta galet, idiotiskt och ja... OM nu någon har problem med att spelarna samlas i mitten på plan osv. Kolla om datornamnet är kort. Jag hade det och bytte till ett mycket längre och allt funkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

äntligen bryr sig EA om PC spelarna, har inte spelat FIFA på PC sedan väldigt många år tillbaka, minns inte exakt men iaf, har testat demot och ÄNTLIGEN blir man sugen igen, spelet flyter på i max inställningar och 4xAA 2560x1440 (datorn i sign), satt FPS limit på 60, men i spelet hamnar jag på 70, ser mycket bra ut, ännu en anledning att inte köpa PS4 ännu.

EDIT: köpte precis Ultimate Team Edition för 330kr

Var köpte du det om jag får fråga?

Förresten är det någon som kan hjälpa mig att få igång spelet redan nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorkie:

Var köpte du det om jag får fråga?

Förresten är det någon som kan hjälpa mig att få igång spelet redan nu?

Origin Mexiko, använde Hola plugin till chrome, väldigt smidigt, kunde dock inte betala via Paypal, men de gick bra med kort.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Ursäkta frågan men varför är ni så angelägna om att skaffa spelet tidigare än release datumet?
Finns det någon särskild anledning eller är ni bara sugna på att spela?

Permalänk
Medlem

Grymt köpte ultimate edition för 323 spänn jag med. Sköna lirare EA är som säljer det för 699 annars...

Ja Flexiblus, man är bara sugen på att lira
Jag vet dock inte hur man går tillväga för att få igång spel på Origin så vettefan.

Permalänk
Medlem

Några 699kr är det ju inte värt när alla spelare står i mitten;-)

Permalänk

Jag är nu bäst i Sverige på FIFA men vill inte skryta för mycket.

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag här tålmodigt och väntar till midnatt

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt Fifa 15 för 379:- från codesnstuff.se, var lite skeptisk men jag fick koden för någon timme sedan och nu är spelet installerat och jag inväntar midnatt för att kunna spela Men jag ångrar mig nog lite att jag inte testade proxylösningen för att få tag i Ultimate Edition...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Jag har kört i totalt 3 timmar och har ännu inte märkt av någon större bugg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorkie:

Jag har kört i totalt 3 timmar och har ännu inte märkt av någon större bugg.

Har du någon US version eller hur har du fått igång spelet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Har du någon US version eller hur har du fått igång spelet?

Startar igång den med Koreansk proxy.

Permalänk
Medlem

avinstallerade nyligen demot också, bara vänta in midnatt

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Rock n roll boys

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW