Permalänk

Är det någon mer som har problem med att installera USB joysticks?

Håller på med Saitek X36 (Flyg stickor)... Har läst om fler som har Nforce2 och problem med sina stickor... (Stickorna identifieras fel)

Kör ett ASUS A7N8X Delux(mål=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av origo

Min mic funkar inte när jag ställde in de två sakerna du skrev. Vet du varför? Jag kan inte ens spela in på "Ljud Inspelaren" trycker på spela in med inget händer. Om ngn vet problemet så svara gärna!

Ja, ändra tillbaka så funkar nog mikrofonen igen... min "lösning" hjälpte ändå inte, sprakandet var kvar. Sorry :S

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Om ni får samma brännar problem som jag hade SCSI/IDE command aborted så följ länken nedan så fixar det sig.. jag var nära att bryta sönder kortet..

http://www.amdforums.com/showthread.php?threadid=185936&highl...

/Danne

Visa signatur

Hej vad heter du? - Helena
Helena? Det rimmar ju på Kristianstad

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som har problem med att disken körs i pio-only? Inställd på dma if availble men går ändå inte. Provat senaste drivarna från nvidia ( utan sw ) men det går inte. brännaren och dvdn körs med dma.

Problemet är fixat. Tog bort Primary ide channel och lät den installeras igen.

Sen till att vissa har problem med att tvout inte funkar. Testa att "sätta på" tvouten när tvn är avstängd. Funkar för mig. Sen är det bara sätta igång tvn så har du bild.

Visa signatur

| Intel 571 EM64T @ 4 GHz | 2 TB | 4 GB |
| Intel C2D E8400 | 2 TB | 8 GB | 2x30GB OCZ SSD |

Permalänk
Medlem

Weee.... underbara nVidia mitt nya Epoxy gick klockrent upp till 210fsb... behövde inte ens byta kylpasta under NB... LYCKA!!!! UNDERBARA VÄRLD!!!

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

nätverkskort och ljudproblem

kör med asus a7n8x icke deluxe och jag kör med det inbyggda ljudkortet nätverkskortet likaså.
och ljudet sprakar o knastrar som fan så fort det går över 200kb/s i filöverföringar nån som vet vad det kan va för fel ?
nån som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Vad är en VDD mod för något?

Permalänk
ASUS Nordic

Problem med MSI K7N2 nForce-2!

Jag har ett högst irriterande problem med ett MSI K7N2 nForce-2 moderkort och ett Point Of View Geforce 4 TI4280-8X 64MB. När man sätter i grafikkortet bootar ej system utan hänger sig ngn gång innan biosgrafiken startar. Om jag sedan clearar CMOS och provar bootar datorn och grafikkortet verkar fungera bra. Stänger jag sedan av efter bootningen är klar vill datorn inte boota nästa gång jag startar utan måste cleara CMOS igen för att det skall fungera.

Någon som vet vad det är för fel?

När jag provar med ett ASUS GF4 TI4400 128MB fungerar det hela tiden, helt felfritt.

Finns det kända kompatbilitets problem med MSI nForce2 & POW GF4 TI42808-X?

Jag har provat Point Of View kortet i min andra burk och det fungerar det helt felfritt.

Permalänk
Medlem

Någon med A7N8X DLX REV1.04 som har problem med klockning? Typ att komma över 200fsb?

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

Ska man skita i nForce helt om man inte har råd med andra minnen än TwinMOS eller DB's standrad 512MB minnen för 588 kr..

Fungerar TV-outen bra på MSI K7N2G serien? någon som har ett sådant som kan delge sina erfarenheter..
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_... ?

Är det någon stor skillnad på nForce2 SPP och nForce IGP?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

TwinMOS är inte dåliga minnen så strunta inte i nForce...

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar absolut att disabla ACPI. Det suger ordentligt och har alltid gjort.

Eftersom ACPI tvingar enheter att dela IRQ kan det faktiskt uppstå konflikter pga att vissa enheter (ljudkort bland annat) ofta inte gillar att dela IRQ med andra enheter.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Du har nog förväxlat ACPI med APIC.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen skrivet av http://8rdafaq.com
There is a crackling noise coming from my speakers, why?

This is normally caused by poor drivers or interference from other jacks. Make sure that you have the latest audio drivers, which are updated separately from the nforce drivers. (There is a link about a page up.) If these don't help, try setting your speakers to both analog and digital in the nforce control panel.

You can also try muting the line in, which is the fix that works for most people. Here is an example of a system in which muting the line in made a very clear difference and completely stopped the crackling and popping noises.

Before muting the line in:
http://8rdafaq.com/A7N8X/images/audio/visible_static.jpg

After muting the Line in:
http://8rdafaq.com/A7N8X/images/audio/no_visible_static.jpg

You can also try muting the Aux and Microphone, which as worked for some users.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

100% synch under bios?
vad menas med det? hittar inget sånt i biosen

Visa signatur

Asrock939Dual, AMD64 X2 4400+, MSI 6800GT 256MB, 4x Corsair-VS 512MB 400MHZ, 1x 250GB SATA2, 1x 120GB IDE, 1x 200GB IDE, Hiper 580W

Permalänk
Medlem

Abit NF7-S moderkort med AMD Athlon XP 2400+ processor, 512MB DDR och Leadtek GF4 Ti4200 e min burk... nu till problemet...

Vissa spel så som Need For Speed HP2, Toca Racer mfl. hackar till ibland när ja lirar...

Har läst nånstan att Windows XP hanterar dåligt minnet mellan AMD prollen o AGP porten nåt i den stilen... ska finnas fix för detta...

Nån som vet mera, lr har stött på samma problem? Min polare har samma komponenter fast Asus moderkort o han har stött på samma problem...

Hjälp här de e irriterande

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk

Vad är det som är fel ifall bufferten till brännaren åker upp och ner som en jojo väldigt snabbt? I 40x-bränning i Nero så tog en skiva 8 min att bränna pga detta. Lyckligtvis har man burn-proof så annars hade skivorna gått åt helsika direkt.

Körde denna brännare på mitt gamla system utan problem.

Har även märkt att diskarna inte är i närheten så snabba som de var förut. Förut fick jag alltid runt 45-55mb/s i nero's hastighetstest. Nu får jag enbart runt 30. Och detta problem både på diskarna som sitter på mitt promisekort (120 gigarna) och den inbyggda ide-kontrollen på moderkortet (40 gigaren).

Datorsystem enl. sign.

Visa signatur

"Trying is first step to failure" Homer J Simpsons

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dava
Ska man skita i nForce helt om man inte har råd med andra minnen än TwinMOS eller DB's standrad 512MB minnen för 588 kr..

Fungerar TV-outen bra på MSI K7N2G serien? någon som har ett sådant som kan delge sina erfarenheter..
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_... ?

Är det någon stor skillnad på nForce2 SPP och nForce IGP?

Twinmos minnena fungerar klockrent med nForcechippet

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slick_RiCk
har oxå probs med ljudet på mitt Asus A7N8X delux, det kommer ett fruktansvärt knaster när jag spelar CS. Knastret kommer först efter att man har spelat en stund.

har kollat runt på andra forum och det ända jag har hittat var på amdmb.com där nån skrev att det var ett drivrutinsproblem, tipset var att ladda ner Realteks ALC650 som visst ska vara en ljudkontrollpanel. detta skulle då alltså avhjälpa problemet. länken till frågan på amdmb:s forum http://www.amdforums.com/showthread.php?threadid=204741

mitt problem är att jag inte får Realtek att funka
någon annan som har kört detta tricket och fått det att funka??

problemet uppstår alltså BARA när jag spelar, och det verkar vara samma på splinter cell o andra spel oxå

Jag hade EXAKT samma problem som dig, jag ställde då bort ACPI, nu knastrar det inte ett smack, testa det!

Permalänk
Medlem

Re: Nforce 2 FAQ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Q: Jag får inte Dual Channel att fungera med mina DDR-minnen. Vad gör jag för fel?

För att Dual Channel ska fungera så måste du placera dem i minnesslot 1 & 3, 2 & 3, 1, 2 & 3. Och låta minnen köra i 100% synch under bios, i annat fall, konsultera din manual.

[/B]

Kanske vore bättre med en förklarande bild då inte alla tillverkare har samma numrering på minnesplatserna. En del har 1 närmast processorn, 2 längst bort och 3 i mitten till och med.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Om du har APIC aktivt i Bios, vilket har diskuterats i tråden, så kommer du se är ACPI Uniprocessor aktiverat under Device Manager, och den ska du ändra till Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC.

Eller ännu bättre; du kan göra en backup av alla viktiga filer och stänga av APIC i Bios, formatera systemdisken och installera om på nytt.

Den enda anledningen varför jag har inte uppdaterat FAQ:n är för att jag har enkelt inte haft tid med något annat än jobb och sömn.

och hur gör man det?? alltså ändrar till advanced configuration......

Visa signatur

Dator som jag kan spela spel på

Permalänk
Medlem

Vet nån om det kommer komma ett nforce 2 kort med inbyggd raid-kontroller??
för i dagsläget verkar det inte finnas...
är mest intresserad av ett Abit moderkort.

vill inte köpa ett raid-kontroller kort...

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunkan
Vet nån om det kommer komma ett nforce 2 kort med inbyggd raid-kontroller??
för i dagsläget verkar det inte finnas...
är mest intresserad av ett Abit moderkort.

vill inte köpa ett raid-kontroller kort...

Abit har ju SATA, fixa lita sata diskar istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xizten
Abit har ju SATA, fixa lita sata diskar istället

jo visst! lägga 400gb åt sidan och köpa helt nya diskar alltså..
billigt och bra!

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Hedersmedlem

jag har riktiga problem med mitt ljudkort nu

det knastrar om jag drar igång mp3:er, lite chatprogram & spelar samtidigt.
Det börjar först efter en stund

JAG har slagit av APIC i BIOS & installerat om WindowsXP, men skiten delar fortfarande IRQ med usb-controllern!

hur ska jag lösa detta?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Knastrar det även när ni kör oklockat?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

Epox 8rda. Ge fan i detta skitkort. Fick inte ljudet att funka på detta sk Plug n pray-kort. Testade allt i bios, uppdaterade drivisar, bios, inställningar, sp och konfade allt. Bytte moderkort och kablad. Inget ljud. Fyfan vad risigt. Satte i ett annat separat ljudkort.

KÖP INTE EPOX SKITKORT!

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellraiser
Epox 8rda. Ge fan i detta skitkort. Fick inte ljudet att funka på detta sk Plug n pray-kort. Testade allt i bios, uppdaterade drivisar, bios, inställningar, sp och konfade allt. Bytte moderkort och kablad. Inget ljud. Fyfan vad risigt. Satte i ett annat separat ljudkort.

KÖP INTE EPOX SKITKORT!

Knappast EPoX fel. Verkar vara en bugg som gäller nforce2 moderkort. Jag har själv inga som helst problem med mitt 8RDA+.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

Skit samma. Köp bara inte skiten.

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellraiser
Skit samma. Köp bara inte skiten.

Joo, riktigt stabilt kort.

Visa signatur

Data