iPhone 6 plus problem med att den böjs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tycker att man bör behandla telefonen som den glasbit det är, den bör varken böjas eller tappas, det enda undantaget mot att behandla den som glas är att den oftast inte tål vatten på nått bra sätt, detta gäller ju inte bara Appletelefoner, många verkar ju misshandla sina lurar på de mest underliga sätt.

Japp har inte tappat min nuvarande telefon ännu och ändå har man haft den sen juni.
motorola moto g 8 gb (versionen innan de uppdaterade den med det man villa ha i telefonen 4g och micro sim läsare lol)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Hallå där! Apple har precis släpps sina flaggskepp och folk har börjat få fram telefonerna.

Nu har det visat sig att telefon tydligen böjs väldigt lätt och att detta till och med kan ske i fickan. Det ska tydligen inte behövas alls mycket kraft och det är ganska kraftiga böjningar.

Frågan jag har är, tror ni detta är ett globalt problem på alla telefoner eller är det bara ett par enheter som har påverkats av detta. Jag har nämligen beställt hem en iPhone 6 plus och funderar på om det är värt att inte hämta ut den nu. Jag använder min iPhone 5 ganska hårt. Har den i fickan vid cykling, crossåkning och så vidare, och det har fungerat. Om iPhone 6 plus böjs så lätt som det har visat sig kommer man inte kunna göra detta med den.

Vad tror ni? Är alla enheter så här lättböjliga eller är det bara ett fåtal enheter som har felkonstruerats?

Film på iPhone 6 plus böjning.

https://www.youtube.com/watch?v=znK652H6yQM

Samma test med en Note 3:

https://www.youtube.com/watch?v=FwM4ypi3at0

Som svar på detta ger jag dig denna

och denna artikel, iPhone 6 Is the Most Durable iPhone Yet, Says Insurer

"Overall, SquareTrade said the new iPhones impressed, but they’re not indestructible by any stretch. They earned “medium risk” breakablity scores of 4 and 5 respectively, beating the iPhone 5S’s score of 6, and the Galaxy S5′s score of 6.5. (Lower is better.)"

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Tycker dessa videor är sjukt överdrivna. De tar ju i för kung och fosterland. Vem fan gör så med sin telefon? Tror det är ett ickeproblem för 99% av de som köper iphone 6.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Avstängd

Där snackar vi falsk marknadsföring ifall detta skulle vara en kampanj för Samsung.

iPhone 6 Plus vs. Samsung Galaxy Note 3 Bend Test

"The results show that the Galaxy Note 3 actually bends more — 4.5 mm — when force is applied to it, but largely returns back to regular form when the pressure is taken off. Meanwhile, the iPhone 6 Plus bent 3.25 mm under 100 pounds of force and remained curved because the aluminum chassis of the device is less elastic."

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Som svar på detta ger jag dig denna

https://www.youtube.com/watch?v=zpx6r5FVXPo

och denna artikel, iPhone 6 Is the Most Durable iPhone Yet, Says Insurer

"Overall, SquareTrade said the new iPhones impressed, but they’re not indestructible by any stretch. They earned “medium risk” breakablity scores of 4 and 5 respectively, beating the iPhone 5S’s score of 6, and the Galaxy S5′s score of 6.5. (Lower is better.)"

Som svar på detta ger jag dig denna...

https://www.youtube.com/watch?v=qXSpfwYL6eE

Få statiska tester täcker inte alla möjliga situationer på långa vägar och är egentligen helt intetsägande. Ingen verkar faktiskt veta hur man testar saker på ett realistiskt sätt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Som svar på detta ger jag dig denna...

https://www.youtube.com/watch?v=qXSpfwYL6eE

Få statiska tester täcker inte alla möjliga situationer på långa vägar och är egentligen helt intetsägande. Ingen verkar faktiskt veta hur man testar saker på ett realistiskt sätt.

De som testade och gjorde dessa bedömningar på det jag länkade är nog VÄLDIGT intresserade av hållbarheten då det är ett försäkringsbolag som försäkrar dessa mobiler, de vill ogärna ersätta dem

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

De som testade och gjorde dessa bedömningar på det jag länkade är nog VÄLDIGT intresserade av hållbarheten då det är ett försäkringsbolag som försäkrar dessa mobiler, de vill ogärna ersätta dem

Och poängen är...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Där snackar vi falsk marknadsföring ifall detta skulle vara en kampanj för Samsung.

iPhone 6 Plus vs. Samsung Galaxy Note 3 Bend Test

"The results show that the Galaxy Note 3 actually bends more — 4.5 mm — when force is applied to it, but largely returns back to regular form when the pressure is taken off. Meanwhile, the iPhone 6 Plus bent 3.25 mm under 100 pounds of force and remained curved because the aluminum chassis of the device is less elastic."

Samsung driver med Apple. Sen återgår samsung mer till formen den hade det gör juh inte iPhone som vi har sett i dess videos.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Där snackar vi falsk marknadsföring ifall detta skulle vara en kampanj för Samsung.

iPhone 6 Plus vs. Samsung Galaxy Note 3 Bend Test

"The results show that the Galaxy Note 3 actually bends more — 4.5 mm — when force is applied to it, but largely returns back to regular form when the pressure is taken off. Meanwhile, the iPhone 6 Plus bent 3.25 mm under 100 pounds of force and remained curved because the aluminum chassis of the device is less elastic."

Ett problem med hela testet i videon, är att de sätter pressen på mitten av telefonerna. Där de är väldigt starka. Istället för vid volym kontrollen där det är väldigt svag på just iphone 6+. Och är just den punkten alla rapporterar att den böjer sig vid.
Skulle de gjort det, så lär vi nog ha sett väldigt annorlunda resultat.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

haha var bara tvungen att testa på min gammla note 2 som legat ett tag, Gjorde som i alla filmer, o nej det "böjdes" inte, den sprack och delar flög åt alla håll så ganska larviga test enligt mig.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

"Är det där en Iphone 6 plus i din ficka eller är du bara glad att se mig?". Ogillar trenden med större lurar, använder mest telefonen till att ringa med samt kolla upp tidtabeller eller kartor. Skulle gärna se en lite tunnare version av 4s med uppgraderad hårdvara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Det säger sig självt att ju större yta du har på någonting i samband med mjukt material desto lättare är det.

Klart.
Men sen är det själva konstruktionen som är fel som gör att den böjer sig så enkelt också som en redditor förklarade.
http://blog.gsmarena.com/redditor-explains-aluminum-iphone-6-...

Så hur iphone fanboys än försöker försvara det så är det en liten konstruktionsmiss som faktiskt gör att den kan böjas relativt enkelt om man jämför med dom flesta andra mobiler.
Det syns tydligt att det är vid volymkontrollen iphone 6+ är extremt svag, vilket är en miss hur mycket fanboys än försöker bortförklara det.

Permalänk

Saknar tiden då mobiler var lyxvara och folk faktiskt var rädda om saker som kostade tusentals kronor.

Sådana här artiklar är ungefär som "Armani gör extremt brandfarliga kläder som kan orsaka stora skador på bäraren, det räcker faktiskt att dränka in sig i diesel och hoppa in i ett majbål för att livsfara ska uppstå".

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Reyintaz:

Tror du missar poängen. Folk har den i sina byxfickor och den böjs pga spänningen. Sen gör folk tester med händerna, som är otroligt mycket svagare än vad t ex jeans kan vara som är spända, samt att våran kropp är avrundad.

Då har du antingen på dig jeans som är obekvämt tighta eller så har du aldrig gått till gymmet i ditt liv eller både och. Du tror väl inte att det är större tryck i en främre byxficka än en normalstark person som tar i?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Finns ju ingen mobil som klarar face down i betongen sådär...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vilken tur att vi android användare inte får dessa problem. Min Note 3 är stabil som attan.. tycker synd om apple, känns som varje produkt de släpper nu för tiden bara blir sämre o sämre. Ios e ju inget o hurra för. o alla funktioner som iphone 6 har fick vi redan så tidigt som 2012 med Nexus 4.

De har tappat fotfästet, men folk gapar efter de där äppel märket som att det vore guld...

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Saknar tiden då mobiler var lyxvara och folk faktiskt var rädda om saker som kostade tusentals kronor.

Sådana här artiklar är ungefär som "Armani gör extremt brandfarliga kläder som kan orsaka stora skador på bäraren, det räcker faktiskt att dränka in sig i diesel och hoppa in i ett majbål för att livsfara ska uppstå".

Jo fast min note 3 e stor o den har jag i tajta byxor o skatear/åker inlines med.. inge problem. de e helt enkelt apple som utvecklat en undermålig produkt. dessa som 4an med antenn problemet o deras lösning var ett skal. vilket skämt.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Och poängen är...?

ATT APPLE HAR GJORT EN UNDERMÅLIG PRODUKT! sluta haka upp dig på att det finns en apple logga bakpå den.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

Jo fast min note 3 e stor o den har jag i tajta byxor o skatear/åker inlines med.. inge problem. de e helt enkelt apple som utvecklat en undermålig produkt. dessa som 4an med antenn problemet o deras lösning var ett skal. vilket skämt.

Och att säga att en produkt är undermålig för att den inte tål ogenomtänkt användning får mig att misstänka att du mycket väl skulle kunna hoppa in i brasan med den diesel-indränkta armanikostymen

Permalänk
Medlem

Det är inte mig ni behöver övertala längre (ni som citerar mig), jag har redan köpt en iPhone 6 plus och efter att jag har känt på den är jag helt övertygad att jag kan ha den i fickan i alla aktiviteter jag gör utan att behöva oroa mig över att den ska böjas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Klart.
Men sen är det själva konstruktionen som är fel som gör att den böjer sig så enkelt också som en redditor förklarade.
http://blog.gsmarena.com/redditor-explains-aluminum-iphone-6-...

Så hur iphone fanboys än försöker försvara det så är det en liten konstruktionsmiss som faktiskt gör att den kan böjas relativt enkelt om man jämför med dom flesta andra mobiler.
Det syns tydligt att det är vid volymkontrollen iphone 6+ är extremt svag, vilket är en miss hur mycket fanboys än försöker bortförklara det.

Bortförklarar? Det är 9 fall av flera miljoner sålda iPhone...det är ett icke-problem. Apple har ju såklart gjort massa med tester på konstruktionen och utöver det haft massor med anställda som testat dem i praktiken, jag lovar att de har satt sig ner en och annan gång. Och precis som så många gånger förr när en iphone-gate drar igång så visar det sig när man gräver i det att flera andra telefoner lider av precis samma problem men eftersom de inte är Apple så är det inte lika roligt (drar inte lika mycket trafik, dvs pengar) att skriva spaltvis om det i massor med artiklar. Detta är verkligen en återkommande cirkus, samma visa varje år

Och konstig nog är det oftast personer som aldrig skulle kunna tänka köpa sig en Apple-produkt som har starkast åsikter om hur fantastiskt illa det här är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

vilken tur att vi android användare inte får dessa problem. Min Note 3 är stabil som attan.. tycker synd om apple, känns som varje produkt de släpper nu för tiden bara blir sämre o sämre. Ios e ju inget o hurra för. o alla funktioner som iphone 6 har fick vi redan så tidigt som 2012 med Nexus 4.

De har tappat fotfästet, men folk gapar efter de där äppel märket som att det vore guld...

Precis. Och det var först förra året som de kom med 64-bitars processor och Touch ID, funktioner som funnits i flera år innan hos de större mobiltillverkarna.... Eller vänta nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Bortförklarar? Det är 9 fall av flera miljoner sålda iPhone...det är ett icke-problem. Apple har ju såklart gjort massa med tester på konstruktionen och utöver det haft massor med anställda som testat dem i praktiken, jag lovar att de har satt sig ner en och annan gång. Och precis som så många gånger förr när en iphone-gate drar igång så visar det sig när man gräver i det att flera andra telefoner lider av precis samma problem men eftersom de inte är Apple så är det inte lika roligt (drar inte lika mycket trafik, dvs pengar) att skriva spaltvis om det i massor med artiklar. Detta är verkligen en återkommande cirkus, samma visa varje år

Och konstig nog är det oftast personer som aldrig skulle kunna tänka köpa sig en Apple-produkt som har starkast åsikter om hur fantastiskt illa det här är.

Absolut, det är minimalt antal hitills.
Men poängen är att det kan bli problem om 6 månader, 1 år efter att blivit utsatt för tryck.
Klart det inte går sönder bara sådär på en dag, det hade varit riktigt illa.

Absolut, jag var själv väldigt sugen på Iphone 6+ (4.7" är alldeles för litet när man varit van vid 5" så pass länge)
Men blev ärligt talat lite besviken, kanske dom sparar lite mer till 6+S som GSMarena sa i deras review.

Så nu lutar det åt note4 eller se vad N6 har o erbjuda eller helt enkelt vänta.

Sen såklart blir man lite sådär när man läser om att iphone 6+ är svag vid volymkontrollen i chassit, att iphone 6 inte kan dekoda HD ljud just nu vilket är väldigt konstigt i mitt tycke etc.

Alltid gillar iphones feel o look dock, tycker dock Iphone 5 guld är den snyggaste hitills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Då har du antingen på dig jeans som är obekvämt tighta eller så har du aldrig gått till gymmet i ditt liv eller både och. Du tror väl inte att det är större tryck i en främre byxficka än en normalstark person som tar i?

Kvinnor, enligt mig den största majoriteten som äger iPhones, brukar ofta ha på sig extremt tajta byxor.

Senast jag kollade så är våra lår och hävstångseffekten tillsammans extremt mycket starkare än våra tummar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Reyintaz:

Kvinnor, enligt mig den största majoriteten som äger iPhones, brukar ofta ha på sig extremt tajta byxor.

Senast jag kollade så är våra lår och hävstångseffekten tillsammans extremt mycket starkare än våra tummar.

Man utnyttjar ju inte direkt några lårmuskler genom att sitta ner och sen så används mer än tummarna när man böjer på det där sättet. Kvinnor med sånna tighta byxor har säkert telefonen, speciellt en 5.5" i väskan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag har råkat sätta mig på mina telefoner och ha haft telefonen i bakfickan 100-tals gånger och de har klarat sig, jag ser detta som en designmiss telefonen är ju klart för tunn i godset där knapparna är.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Samsung driver med Apple. Sen återgår samsung mer till formen den hade det gör juh inte iPhone som vi har sett i dess videos.

Fattar inte att alla måste vara så defensiva när det gäller telefoner, ingen plats för humor alls. Jag har själv en Note 3 och en iPhone 5 med en iPhone 6+ beställd och skulle nog av många ses som "pro Apple" men jag tycker ändå Samsungs reklam är riktigt kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kvinnor, enligt mig den största majoriteten som äger iPhones, brukar ofta ha på sig extremt tajta byxor.

Senast jag kollade så är våra lår och hävstångseffekten tillsammans extremt mycket starkare än våra tummar.

Om bendgate leder till att kvinnor slutar gå i tajta byxor så måste jag nog ompröva min stånd-punkt att detta är ett ickeproblem

Permalänk
Medlem

Jo, även om jag tror hysterin kring Bendgate är lite överdriven så tror jag nog att vi inte sett det sista av detta ännu och att det lär vara långt fler än 9 telefoner som är drabbade. Sen exakt vad som krävs för att råka ut för problem med detta är lite oklart, men sett till den enorma mängd telefoner Apple sålt redan av iPhone 6 så vore det rätt konstigt om inte några råkade ut för problem som Apple inte tänkt på. Skulle dock gissa att långt fler iPhone 6 kommer hamna hos serviceverkstaden för att de tappats och då gått sänder än att de böjs i fickan.