iPhone 6 plus problem med att den böjs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag kan säga att jag får ut mer än 8H aktiv användning med min iPhone 6 plus, då är det extremt mycket sms, väldigt mycket snap och väldigt mycket surf. Det är mer än dubbelt så mycket som jag får ut ur min iPhone 5 med samma sorts användning. Kan lätt få en 10H vid "snålare" användande.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t34....

Bilden visar lite hur min batterianvändning såg ut igår, glömde ta en bild när jag kom mot lägre procent. Nu när man såg det här... jäklar vad man använder telefonen mycket. Av 12H så har den använts mer än 7.

Inte meningen att va elak nu MEN vid liknande användande av min XPERIA Z1 så klarar den sig 16-18 timmar. Mer om jag stänger av Positionering (GPS),Autosync (mail,fb-notify's osv) och säller den så att den köar bakgrundsdata och enbart skickar det vid intervaller. Då räcker det att ladda den varannan natt vid normalt smsande och ringande.

***bort/mod***

Flamebait
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag kan säga att jag får ut mer än 8H aktiv användning med min iPhone 6 plus, då är det extremt mycket sms, väldigt mycket snap och väldigt mycket surf. Det är mer än dubbelt så mycket som jag får ut ur min iPhone 5 med samma sorts användning. Kan lätt få en 10H vid "snålare" användande.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t34....

Bilden visar lite hur min batterianvändning såg ut igår, glömde ta en bild när jag kom mot lägre procent. Nu när man såg det här... jäklar vad man använder telefonen mycket. Av 12H så har den använts mer än 7.

Jag som tycker det är drygt när jag måste ladda min htc one var 3e dag

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Tycker inte detta är något problem? Så länge den inte böjs i en vanlig ficka. Det är ju som att säga "Problem skärmen går sönder om du slår med en hammare"

Om det var kvalité skulle den inte böjt sig så här lätt:
http://www.youtube.com/watch?v=gJ3Ds6uf0Yg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Jag som tycker det är drygt när jag måste ladda min htc one var 3e dag

Förstår jag, 6 Plus har dock något bättre batteritid.

http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Ant3:

Inte meningen att va elak nu MEN vid liknande användande av min XPERIA Z1 så klarar den sig 16-18 timmar. Mer om jag stänger av Positionering (GPS),Autosync (mail,fb-notify's osv) och säller den så att den köar bakgrundsdata och enbart skickar det vid intervaller. Då räcker det att ladda den varannan natt vid normalt smsande och ringande.
***bort/mod***

***bort/mod*** Jag har vetat i alla år att Androiderna alltid haft bra/bättre batteri - det är irrelevant när man som jag sitter i ett ekosystem jag/man trivs med. l***bort/mod*** Samtidigt som jag skulle uppskatta en IP6x iPhone ser jag inte det som ett behov. Jag är ett stort fan av polarens Samsung S5 men som jag alltid sagt innan, trivs jag inte med Android, flytet som finns i iOS tycker jag (observera jag) är bättre än Android och är ett krav för mig.

Flamebait i citat plus svar
Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Om det var kvalité skulle den inte böjt sig så här lätt:
http://www.youtube.com/watch?v=gJ3Ds6uf0Yg

Kull att man ser hur han tar i så att fingrarna och tummarna blir alldeles röda för att försöka böja sin Motorola Moto X. Men när han böjer Iphone6+ så böver han ju inte ens ta i.

Skrivet av Delerium:

Förstår jag, 6 Plus har dock något bättre batteritid.

http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus...

Känns inte så pålitligt de testet då det inte är samma mobiler med i varje moment.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

***bort/mod***. Jag har vetat i alla år att Androiderna alltid haft bra/bättre batteri - det är irrelevant när man som jag sitter i ett ekosystem jag/man trivs med. ***bort/mod*** Samtidigt som jag skulle uppskatta en IP6x iPhone ser jag inte det som ett behov. Jag är ett stort fan av polarens Samsung S5 men som jag alltid sagt innan, trivs jag inte med Android, flytet som finns i iOS tycker jag (observera jag) är bättre än Android och är ett krav för mig.

Jag håller med om att IOS generellt har ett bättre flyt i sitt GUI och att deras sätt att skapa ett eget lite ekosystem hemma är väldigt praktiskt och enkelt.

MEN... I mina ögon har alltid Apple haft last generation stuff i en exklusivt förpackning till ett högt pris.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Om det var kvalité skulle den inte böjt sig så här lätt:
http://www.youtube.com/watch?v=gJ3Ds6uf0Yg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag håller med om att IOS generellt har ett bättre flyt i sitt GUI och att deras sätt att skapa ett eget lite ekosystem hemma är väldigt praktiskt och enkelt.

MEN... I mina ögon har alltid Apple haft last generation stuff i en exklusivt förpackning till ett högt pris.

Menar du möjligtvis "previous generation" då det (utanför marknadsavdelningarna) är lite svårt att ha något nyare än det senaste?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Inte meningen att va elak nu MEN vid liknande användande av min XPERIA Z1 så klarar den sig 16-18 timmar. Mer om jag stänger av Positionering (GPS),Autosync (mail,fb-notify's osv) och säller den så att den köar bakgrundsdata och enbart skickar det vid intervaller. Då räcker det att ladda den varannan natt vid normalt smsande och ringande.

***bort/mod***

***bort/mod*** Kör iphone för jag tycker det har varit smidigast av allt jag provat, och ekosystemet är som sagt väldigt bra. Det är absolut inte buggfritt och telefonerna är inte perfekta. Tycker de har tappat lite stabilitet i mjukvaran sen IOS6 som var väldigt stabilt (till slut). På tal om batteritid så har jag aldrig haft problem med att få en iphone att räcka en hel dag, har haft 4an och nu 5an. Kanske att 4an höll liiite längre, men det kan också va för jag gör mer saker på 5an nu.

Men visst vi förstår allihopa att du vill va stolt över din Z1. Det är en jättebra telefon. Grattis.

Tagit bort flamebait i citat samt svar
Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

***bort/mod*** Kör iphone för jag tycker det har varit smidigast av allt jag provat, och ekosystemet är som sagt väldigt bra. Det är absolut inte buggfritt och telefonerna är inte perfekta. Tycker de har tappat lite stabilitet i mjukvaran sen IOS6 som var väldigt stabilt (till slut). På tal om batteritid så har jag aldrig haft problem med att få en iphone att räcka en hel dag, har haft 4an och nu 5an. Kanske att 4an höll liiite längre, men det kan också va för jag gör mer saker på 5an nu.

Men visst vi förstår allihopa att du vill va stolt över din Z1. Det är en jättebra telefon. Grattis.

Jo, det komiska är att de som tycks ha mest intensiv relation till Apple och iPhone samtliga kör Android. Och trots att man ofta svär vid att man aldrig använt en iPhone så har man samtidigt imponerande kunskaper och erfarenheter av hur det är att använda en iPhone, ofta mer än vad iPhone-användarna själva har

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Aldrig haft problem med tre och till skillnad från snåla telia så funkar mitt tre abb även i danmark utan att jag måste betala utlandsavgifter.

Åk norrut

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Menar du möjligtvis "previous generation" då det (utanför marknadsavdelningarna) är lite svårt att ha något nyare än det senaste?

Det är skillnad på last och latest... Just fyi.

Last = förra

Latest = senaste

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag håller med om att IOS generellt har ett bättre flyt i sitt GUI och att deras sätt att skapa ett eget lite ekosystem hemma är väldigt praktiskt och enkelt.

MEN... I mina ögon har alltid Apple haft last generation stuff i en exklusivt förpackning till ett högt pris.

Ok, så att t.ex. ha en 64-bitars processor och Touch-ID är förra generationen då jämfört mot många andra tillverkare som fortfarande sitter på 32-bitars processorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Inte meningen att va elak nu MEN vid liknande användande av min XPERIA Z1 så klarar den sig 16-18 timmar. Mer om jag stänger av Positionering (GPS),Autosync (mail,fb-notify's osv) och säller den så att den köar bakgrundsdata och enbart skickar det vid intervaller. Då räcker det att ladda den varannan natt vid normalt smsande och ringande.

Men samtidigt är jag imponerad att du lyckas klämma ur 10H ur din iphone. Verkar som att det är slut på Iphone användarnas tid som wall huggers. Grattis och välkomna ut i världen med oss andra.

Tänk bara på att ute i världen som är mer än 1,5meter från väggen så finns det natur och framförallt regn. Så va på din vakt så din iphone inte bryter ihop av fuktskador efter första morgonen med dagg på gräsmattan och dis i luften.

Själv så laddade jag min iPhone 5 ungefär var tredje dag. Visst, då hade jag stängt av funktioner som jag inte använde, t.ex. bluetooth och för det mesta mobildata eftersom jag var för det mesta uppkopplad till WiFi. Men någon wall hugger var jag definitivt inte. Låter mer som att du har blivit hjärntvättad av Samsungs reklamer istället för att vara ute i den riktiga världen och ta reda på fakta.

Permalänk

6+ 128Gb BÄSTA lur jag någonsin ägt !
hade samsung S5 innan den här OJ vilken kvalité skillnad !!!

Permalänk
Medlem

På tal om någonting helt annat. Någon som fattat hur man får fram vad den faktiskta kostnaden för själva mobiltelefonen är i abonnemanget? De verkar ju lira lite med prisupplägget så det kanske inte ens går att få fram.

Tex:
Halebop för iphone 6, tar de 190kr/mån och 269kr/mån för abonnemanget. Vilket landar på 459kr
På Tre så tar de 100kr/mån för telefonen, men 349kr/mån för abonnemanget. Vilket landar på 449kr/mån (dock med 1gb mindre data än hos halebop)

Men jag vill veta vad jag betalar för själva telefonen totalt, det verkar ju inte gå att få fram den verkliga kostnaden för det då när de håller på att trixa med att flytta över kostanden till abonnemanget tex för att få det att verka som att telefonen blir "billigare".

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Det är skillnad på last och latest... Just fyi.

Last = förra

Latest = senaste

Det är nog en sanning med modifikation, t.ex "this is the last generation to experience X" syftar inte på någon "förra" generation. Men det viktiga var väl vad du faktiskt menade, vilket jag tolkar som att det var att Apple tar förra generationens hårdvara och slänger in det i ett snyggt skal och säljer som det senaste.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av MuLLvaD3n:

Bilden visar lite hur min batterianvändning såg ut igår, glömde ta en bild när jag kom mot lägre procent. Nu när man såg det här... jäklar vad man använder telefonen mycket. Av 12H så har den använts mer än 7.

Nånting som många misstar sig på på iPhone är att "Användning" inte betyder aktivt använd. Du har alltså Inte använt telefonen aktivt i över 7 timmar. Det där är total tid som telefonen är aktiv med diverse processer och det pågår även när telefonen bara ligger ned på bordet. Det finns inget sätt att vet aktiv skärmtid på en iPhone tyvärr men det blir några timmar mindre förmodligen.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Nånting som många misstar sig på på iPhone är att "Användning" inte betyder aktivt använd. Du har alltså Inte använt telefonen aktivt i över 7 timmar. Det där är total tid som telefonen är aktiv med diverse processer och det pågår även när telefonen bara ligger ned på bordet. Det finns inget sätt att vet aktiv skärmtid på en iPhone tyvärr men det blir några timmar mindre förmodligen.

Jasså, det ha jag också alltid trott. Har du någon källa på det?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jasså, det ha jag också alltid trott. Har du någon källa på det?

http://support.apple.com/kb/HT1805

Alltså tid som telefonen är vaken. Den kan vara vaken fast skärmen är avstängd. Telefoner vaknar upp titt som tätt från deep sleep pga diverse processer. Så det går tyvärr inte att veta "riktig" aktiv tid på en iPhone som man kan på en Android. Vilket är lite synd.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Nånting som många misstar sig på på iPhone är att "Användning" inte betyder aktivt använd. Du har alltså Inte använt telefonen aktivt i över 7 timmar. Det där är total tid som telefonen är aktiv med diverse processer och det pågår även när telefonen bara ligger ned på bordet. Det finns inget sätt att vet aktiv skärmtid på en iPhone tyvärr men det blir några timmar mindre förmodligen.

Det är sant, men samtidigt så brukar inte bakgrundorocesser ta nämnvärt med batteri, i alla fall inte så mycket så att det skiljer "timmar".

Du kan ju se vad som procentuellt har dragit mest. Det ger en ganska bra bild om hur länge den räcker. Något som där emot kan bråka med statistiken väldigt mycket är Spotify. Om man har Spotify igång så räknar det som "aktiv" användning men det drar ingenting, då kan man få väldigt skeva resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg redigerade*

Tog bort lite flamebait/off-topic, vänligen håll diskussionen på en saklig nivå.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deeyay:

Nånting som många misstar sig på på iPhone är att "Användning" inte betyder aktivt använd. Du har alltså Inte använt telefonen aktivt i över 7 timmar. Det där är total tid som telefonen är aktiv med diverse processer och det pågår även när telefonen bara ligger ned på bordet. Det finns inget sätt att vet aktiv skärmtid på en iPhone tyvärr men det blir några timmar mindre förmodligen.

På min står det "Användning: 50 minuter, Vänteläge 2 timmar, 47 minuter" och den är aldrig avslagen, men det är sammanlagda tiden jag använt den sedan jag installerade iOS 8.0.2 i fredags

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

På tal om någonting helt annat. Någon som fattat hur man får fram vad den faktiskta kostnaden för själva mobiltelefonen är i abonnemanget? De verkar ju lira lite med prisupplägget så det kanske inte ens går att få fram.

Tex:
Halebop för iphone 6, tar de 190kr/mån och 269kr/mån för abonnemanget. Vilket landar på 459kr
På Tre så tar de 100kr/mån för telefonen, men 349kr/mån för abonnemanget. Vilket landar på 449kr/mån (dock med 1gb mindre data än hos halebop)

Men jag vill veta vad jag betalar för själva telefonen totalt, det verkar ju inte gå att få fram den verkliga kostnaden för det då när de håller på att trixa med att flytta över kostanden till abonnemanget tex för att få det att verka som att telefonen blir "billigare".

Varför är det intressant?
På halebop betalar du minst 459*24
Och på 3 betalar du minst 449*24

Det är det det kostar om du vill ha telefonen

Du får samma telefon och (nästan) samma abonnemang, det skiljer 10 kr/mån och 1gb surf, känns som du svarat på frågan själv där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Varför är det intressant?
På halebop betalar du minst 459*24
Och på 3 betalar du minst 449*24

Det är det det kostar om du vill ha telefonen

Du får samma telefon och (nästan) samma abonnemang, det skiljer 10 kr/mån och 1gb surf, känns som du svarat på frågan själv där

Det är den totala kostnaden för både abonnemang och mobil. Telia anger månadskostnad för mobil och abonnemang separat, tror fler operatörer gör det. Gissningsvis är 250kronor i månaden mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jockew1989:

Varför är det intressant?
På halebop betalar du minst 459*24
Och på 3 betalar du minst 449*24

Det är det det kostar om du vill ha telefonen

Du får samma telefon och (nästan) samma abonnemang, det skiljer 10 kr/mån och 1gb surf, känns som du svarat på frågan själv där

Skickades från m.sweclockers.com

Med Halebop får du bättre mottagning än med Tre, det är värt 10kr extra och även mer

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Varför är det intressant?
På halebop betalar du minst 459*24
Och på 3 betalar du minst 449*24

Det är det det kostar om du vill ha telefonen

Du får samma telefon och (nästan) samma abonnemang, det skiljer 10 kr/mån och 1gb surf, känns som du svarat på frågan själv där

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av visa:

Det är den totala kostnaden för både abonnemang och mobil. Telia anger månadskostnad för mobil och abonnemang separat, tror fler operatörer gör det. Gissningsvis är 250kronor i månaden mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag förstår att det är totalkostnaden som är mest intressant. Men operatörerna själva påstår ju att man får mobilen kraftigt rabatterad när man köper med abonnemang. Så det hade varit intressant att veta vad man faktiskt betalar för mobilen. Eller om man ens tjänar på det jämfört med att köpa loss den själv (det kan man ju ifs enkelt räkna ut)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Comviq har ganska bra priser på iPhone 6.

Exempel: iPhone 6 64GB med Comviq Fastpris 195 (1GB surf ingår) 415 kr/mån i 24 månader. 195:- i månaden för abonnemanget och 220:- för iPhone 6. Då blir summan för mobilen 5280 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Åk norrut

Vad ska jag i ödemarken å göra?