Verify A Credit Card on steam, hjälp sökes

Permalänk

Verify A Credit Card on steam, hjälp sökes

Hej

Försöker aktivera(?) mitt kort på market så jag kan handla.

Har försökt verifiera kortet med dom 2 beloppen dom säger att man ska ta, men vet inte om jag gör rätt..

Har handelsbanken och där får jag upp 2 belopp och omvandlar dom till Euro och skriver in det i fälten där.

Men det stämmer inte, det står bara att det är fel belopp.

Vad för fel gör jag? är det nått jag missar?

Mvh

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Du kan ju annars skapa ett PayPalkonto där du lägger in ditt kort och betalar via det. Funkar skitbra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Det där systemet är f*cked up! Dom bör ju göra något. Har råkat ut för samma sak. Problemet för mig är att jag har 1 "bokning" på mitt kontokort, inte två som det står att dom ska göra. Dom drog 11.74kr, jag var in på visas hemsida för att omvandla, där kan man få rätt rate, men man bör göra det så fort som möjligt innan euron ändras. Hur som helst så är det här kanske det sämsta sättet någonsin, den som har kommit på det här förtjänar en rejäl lavett.

Mvh

Permalänk
Medlem

Det där systemet funkar aldrig....så när jag använder ett nytt e-kort måste jag vänta i X antal dagar (brukar vara runt 1-2 veckor) innan jag kan använda market osv. det enda jag kan köpa är spel via steam.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Du kan ju annars skapa ett PayPalkonto där du lägger in ditt kort och betalar via det. Funkar skitbra

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, men jag måste fortfarande verifiera mitt kort för att få använda market. fast jag använder paypal

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lemmythekiller:

Ja, men jag måste fortfarande verifiera mitt kort för att få använda market. fast jag använder paypal

Om du använder paypal måste du naturligtvis inte verifiera kortet i steam.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Ja, men jag måste fortfarande verifiera mitt kort för att få använda market. fast jag använder paypal

Skrivet av hoski:

Om du använder paypal måste du naturligtvis inte verifiera kortet i steam.

^ Du behöver verifera via paypal men där anger man står det en kod i info om betalningen i din internetbank. Mycket smidigare.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frizzy10:

^ Du behöver verifera via paypal men där anger man står det en kod i info om betalningen i din internetbank. Mycket smidigare.

Det måste man inte alls göra, det är bara om man vill kunna ta emot betalningar man behöver verifiera sitt kort på PayPal.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det måste man inte alls göra, det är bara om man vill kunna ta emot betalningar man behöver verifiera sitt kort på PayPal.

Ah, just det ja. Mitt fel!

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG