Nybyggd dator, låg fps och spikes

Permalänk
Medlem

Får 2808 i score med mitt GTX 780 gaming som jag klockat en del ihop men en intel i5 750 på 4ghz

Permalänk
Skrivet av Sper:

Får 2808 i score med mitt GTX 780 gaming som jag klockat en del ihop men en intel i5 750 på 4ghz

Menar inget illa men vet inte vad jag ska göra med den informationen, är det rimligt mitt resultat då eller?

lol kan inte få fullscreen i bf4 heller

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Menar inget illa men vet inte vad jag ska göra med den informationen, är det rimligt mitt resultat då eller?

lol kan inte få fullscreen i bf4 heller

Jag skulle gissa att det beror på att grafikdrivrutinerna är dåligt utvecklade för dom nya korten ännu så dom utnyttjar inte prestandan i kretsarna som det bör.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Jag skulle gissa att det beror på att grafikdrivrutinerna är dåligt utvecklade för dom nya korten ännu så dom utnyttjar inte prestandan i kretsarna som det bör.

Inte omöjligt nej, hoppas det kommer ut några snart då.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Menar inget illa men vet inte vad jag ska göra med den informationen, är det rimligt mitt resultat då eller?

lol kan inte få fullscreen i bf4 heller

Kolla man här och scrolla ner så verka 2800 vara normalt för 980gtx?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Inte omöjligt nej, hoppas det kommer ut några snart då.

Där har varit kompabilitetsproblem med dom 970/980 korten på x99 moderkorten med så det kan ligga lite där också att du får sämre prestanda än andra med samma kort.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Hedersmedlem

*** 2 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat två trådar eftersom det inte är tillåtet att korsposta. Se forumregel § 3.3.

/KimTjik