Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vilken 144hz rekommenderar ni?

Hej!

Jag funderar på att köpa en 144hz, men har några frågor.
Oftast spelar jag CS:GO men även dayz och lite andra survival spel, vilken 144hz skärm rekommenderar ni för cs?
Vad har ni för 144hz?
Den ska inte vara större än 24tum, den ska ha olika lägen(olika färger), den ska kunna ljusa upp mörka områden i tex cs.
Ett plus skulle vara om den kunde byta från 16:9 till 4:3 med bara några knapptryck.
Vill helst inte betala mer än 3K, men varan kan ju komma på reor så!

Tack i förhand! Första inlägget på ett tag.

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har just nu en BenQ XL2420T, har olika lägen/profiler som kan tankas färdiga från webben eller göras själva. Går även skitenkelt att byta till tex 4:3 via menyn.

Kommer dock att byta till en ROG Swift i nästa vecka för att få högre upplösning.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Avstängd

Jag har en Asus VG 248QE Och är supernöjd Om man i huvudsak spelar.Hade tidigare en Dell IPS 60 htz panel.Och blev tydliga eftersläpningar i bilden på snabba spel.Tänk dock på att här krävs det hårdvara.I tyngre spel typ BF4,Metro last light.etc.Räcker inte ditt gtx 770 Om du har siktet inställt på 120/144 mhz

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag har en Asus VG 248QE Och är supernöjd Om man i huvudsak spelar.Hade tidigare en Dell IPS 60 htz panel.Och blev tydliga eftersläpningar i bilden på snabba spel.Tänk dock på att här krävs det hårdvara.I tyngre spel typ BF4,Metro last light.etc.Räcker inte ditt gtx 770 Om du har siktet inställt på 120/144 mhz

Nej men som sagt spelar mest bara cs, men kan man byta enkelt till 4:3?

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till Skärmar och tv-apparater*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse.99:

Nej men som sagt spelar mest bara cs, men kan man byta enkelt till 4:3?

Om jag inte är fel på det så kan man bara skifta till 4:3 med HDMI anslutning och då har man ju ingen nytta av 144Hz.

Men varför behöver du kunna skifta till 4:3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Om jag inte är fel på det så kan man bara skifta till 4:3 med HDMI anslutning och då har man ju ingen nytta av 144Hz.

Men varför behöver du kunna skifta till 4:3?

Nejdå, jag kör 4:3 ratio i CS:GO på min ASUS VG248QE. Blackbars får man ställa in i nvidias kontrollpanel.
Jag kör över dl-dvi.

Det är en vanesak att spela CS i 4:3 ratio, sen gamla tiderna. Man minskar helt enkelt sin field of wiev och kan fokusera på en mindre yta, 24" 16:9 är för stort för min del iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har spanat in http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hlbb... på sistone. Den ser skitsnygg ut tycker jag, + billig. Någon som har testat/vet hur den är?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Nejdå, jag kör 4:3 ratio i CS:GO på min ASUS VG248QE. Blackbars får man ställa in i nvidias kontrollpanel.
Jag kör över dl-dvi.

Det är en vanesak att spela CS i 4:3 ratio, sen gamla tiderna. Man minskar helt enkelt sin field of wiev och kan fokusera på en mindre yta, 24" 16:9 är för stort för min del iaf.

Ahh, ok, nu kolla jag bara menyn i skärmen