Shadow of Mordor - SweClockers samlingstråd

Permalänk

Oj, fel av mig. Hahaha angav visst extramaterial koden ist. Stryk mitt inlägg.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

De släppte en gratis DLC idag, som gör att man kan spela som Black Hand of Sauron (skin).
http://store.steampowered.com/app/322060/

Tog en bild från menyn

Permalänk
Medlem

Första DLC avslöjat
http://www.gamersyde.com/news_shadow_of_mordor_gets_first_exp...

Lord of the Hunt

Citat:

Warner Bros. Interactive Entertainment and Monolith Productions today revealed new details about Lord of the Hunt, the first DLC expansion pack for Middle-earth: Shadow of Mordor, available for purchase and to Season Pass holders later this year. In Lord of the Hunt, Sauron has dispatched lethal Beastmaster Warchiefs to exterminate the monsters of Mordor. Talion will join Torvin the Dwarven Hunter and use his powers of Domination to turn these menacing new beasts against the Warchiefs, proving that Mordor cannot be tamed.

• New Story & Lore – Discover more tales from Torvin, the Dwarven Hunter, as you work together to tame the beasts of Mordor and fight Sauron’s minions.
• New Nemeses – Face off against the Beastmaster Warchiefs, powerful new Uruks who have the ability to ride monsters and engage in perilous mounted combat.
• New Monsters – Ride into battle on the Wretched Graug to vomit toxin at your foes, stalk your enemies on the predatory Caragath and attack from the shadows or raise an all-consuming Ghul Horde.
• New Missions & Challenges – New Beast Hunting challenges and collectibles open up new trophies and achievements.
• New Epic Runes – Make your Mount unstoppable with five new epic Runes that make you the ultimate hunter.
• Test of the Wild – Test your skills against the Beastmasters and mount your trophies on the leaderboard.
• New Character Skin – Lord of the Hunt skin transform Talion into the ultimate Beastmaster.

Permalänk
Skrivet av Buio:

De släppte en gratis DLC idag, som gör att man kan spela som Black Hand of Sauron (skin).
http://store.steampowered.com/app/322060/

Tog en bild från menyn
http://abload.de/thumb/som_0021hysjw.jpg

Snyggt skin, förutom ansiktet som är allt för blekt

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Håller med, mend det get också lite feeling. När 4e gubben skriker att han ska mörda en, då vet man att man är i skiten

Jag har fö börjat feeda mina warlords med flit nu. Lägg en death threat när de är på första kapten nivån, sen väntar man på att de klättrar i rang, så får man legendary runor sen

precis börjat spela i helgen nu, men hur läger man death threat? antar att man gör det i menyn där man kan se alla captains?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

precis börjat spela i helgen nu, men hur läger man death threat? antar att man gör det i menyn där man kan se alla captains?

Du har förmodligen inte fått den "abilityn" än Det kommer ungefär halvvägs in i spelet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Fick äntligen tid att köra igenom sista tredjedelen av spelet också nu efter tentorna och måste säga att det var väl spenderade pengar även om sista 20 minuterna var överlägset sämst i hela spelet vilket var riktigt synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Du har förmodligen inte fått den "abilityn" än Det kommer ungefär halvvägs in i spelet.

i see tack får läsa igenom tråden för lite tips. Märker att jag gör väldigt mkt man inte ska, roligt att det finns mycket att göra runtom main quest iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Jag fann nyss detta fantastiska spel, har varit för att köpa det för att systemrequirementslab.com säger att min laptop inte uppfyller minimum-krav.

Sitter på en MSI GS60 Ghost Pro (i7 4710HQ, GTX 870M, 16Gb RAM) och spelet flyter på helt fantastiskt i mellan 50-60fps med dessa inställningar

Varför säger systemrequirementslab.com att min dator inte uppfyller minimi-kraven när det faktiskt flyter på hur jävla bra som helst!

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Upptäckte att detta spelet går att ställa in att köra i 5120X3200.
Var tvungen att köra ett Benchmark i den upplösningen

5120X3200. Skärm på 60Hz
Allt i spelet på högsta. Ingen v-sync och CCC på default.
Har allt på High och ikryssat i Advanced i Radeon Pro.

Averege FPS 24
Max FPS 135
Min FPS 12

Verkar inte vara ett spec tungdrivet spel. Kul för det är väldigt snyggt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

Jag fann nyss detta fantastiska spel, har varit för att köpa det för att systemrequirementslab.com säger att min laptop inte uppfyller minimum-krav.

Sitter på en MSI GS60 Ghost Pro (i7 4710HQ, GTX 870M, 16Gb RAM) och spelet flyter på helt fantastiskt i mellan 50-60fps med dessa inställningar

http://i.imgur.com/7TTjJvj.jpg

Varför säger systemrequirementslab.com att min dator inte uppfyller minimi-kraven när det faktiskt flyter på hur jävla bra som helst!

För att de ofta officiellt inte har stöd för mobile versionen av GPUer. Men i praktiken är det sällan något problem

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

För att de ofta officiellt inte har stöd för mobile versionen av GPUer. Men i praktiken är det sällan något problem

Jag kollade game-debate.com istället, fick ett helt annat svar där.
"High Settings - This system should be able to play Middle-earth: Shadow of Mordor smoothly at high settings"
Det lät mycket bättre

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Alltså jag är fast. Nu håller jag på och ta över 5 warchiefs. Jag testade att använda andra warchiefs och deras undersåtar för att döda honom. Jag har skitsvårt för när dom använder kastvapen så de två som är kvar är extra knepiga. Den här t.ex är rädd för caragors men när han dödar en så går hans hälsa upp i 100%. Hur gör jag för att döda den här?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@ClintBeastwood: Jag brukar bara branda orcer och använda dem för att skada sådanna fiender. Eller använda omgivningen. Man får vara lite kreativ då Combat Finnishers inte funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturesson:

@ClintBeastwood: Jag brukar bara branda orcer och använda dem för att skada sådanna fiender. Eller använda omgivningen. Man får vara lite kreativ då Combat Finnishers inte funkar

Fast jag hade ju med mig både en warchief och hans två undersåtar, dom gjorde processen ganska kort med honom...tills han gav upp. Då sprang dom typ efter honom bara och gjorde ingenting. Tillslut dök en caragor upp som han dödade och fick fullt liv igen. Det är uppenbart något jag missar, men vad? Hur gör jag?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kan inte du också springa efter och avsluta honom när han har så lite liv kvar?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Kan inte du också springa efter och avsluta honom när han har så lite liv kvar?

Jag hade ingenting som kunde avsluta honom. :/
Men nu är kräket död. Jag väntade tills han hade en undersåte som stod på min sida. Valde min starkaste warchief att utmana honom på en duel. När 4 stycken + några vanliga orcher attackerade var han död inom några sekunder.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kört igenom storymode nu.

Det var nog fan den lättaste slutfighten jag varit med om. Smyga och branda en idiot till AI? Hålla in knappen som visas på skärmen? Tråkigt är ordet. Hoppas det blir bättre i uppföljaren. Med den "bossfighten" hade jag däremot aldrig betalat för uppföljaren..

Dold text
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.