Vågar man köpa Iphone 6 [Risk att Iphone 6 böjs på samma sätt som 6+? /mod]

Permalänk
Skrivet av Megachef:

...Kommer den ligga slimmad på bordet eller kommer den att glappa? För tidigt att säga antar jag.

Nej, det kommer den inte då kameran står ut...

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Nej, det kommer den inte då kameran står ut...

Fast om man böjt telefonen åt rätt håll så borde den faktiskt ligga bättre på ett plant underlag

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad, rubrik ändrad*

Rensat bort en del meningslösa kommentarer, passade även på att förtydliga rubriken.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Som någon tidigare sa, om du behandlar den som en pryl som kostar drygt 6000 spänn, skall du se att du inte kommer att få några problem och du tror/vet att iOS är rätt för dig.

Skulle tror att det KAN hända, men det KAN hända en rackarns massa saker med det mesta om man inte bryr sig eller är försiktig med sina saker. Det är ju trots allt en telefon du köper, inte någon skottsäker-allväders-takpanna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

är det? har då aldrig hört talas om något liknande på något annat märke, sen finns det ju en video där en kille visar hur 6 plusen kan böjas, om det kommer att hända när du har den i fickan är en annan fråga.

Där finns videos på folk som böjer många olika telefoner, inget hysteri om det.
Personligen hade jag inte haft en mobil för 7000kr i bakfickan och sen sitta på den.

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Entusiast

De flesta telefonerna går sönder, smular, trillar isär i småbitar när man försöker böja dem. Då iPhone 6 har ett bakstycke i aluminium, så böjs den istället. Därav hysterin.
Istället för att ta upp en trasig telefon i bitar när man suttit på den, så tar man upp en böjd telefon. Det ger väl en annan typ av chock hos många. Därav "nyheten" och hysterin. Folk tänker inte längre än vad näsan räcker. (Och många har en förvånansvärt kort näsa. Näst intill obefintlig)

Att extremt tajta jeans och trånga/grunda fickor är ett populärt klädval hos de som föredrar iPhone, gör inte saken bättre.

Och det här med att vänta på en eventuell iPhone 6+. Det kan vara vettigt av flera anledningar att vänta. Precis som ni nämner är risken att Apple uppdaterar produkten, och kastar på ett plus efter namnet ganska stor. Till detta är det också bra att vänta ett tag i och med "barnsjukdomar", som förhoppningsvis kommer att rätas till.
Någon som minns antennproblemen med tidiga modeller av iPhone 4?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Och det här med att vänta på en eventuell iPhone 6+. Det kan vara vettigt av flera anledningar att vänta. Precis som ni nämner är risken att Apple uppdaterar produkten, och kastar på ett plus efter namnet ganska stor.

Har du precis vaknat efter några månaders dvala eller vadå?

Permalänk

Någon med en böjd iphone 6 som lyckats böja tillbaka den? Min är lite böjd och misstänker att Apple inte vill erkänna felet så funderar på om man skulle försöka på något sätt försiktigt försöka böja tillbaka.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Någon med en böjd iphone 6 som lyckats böja tillbaka den? Min är lite böjd och misstänker att Apple inte vill erkänna felet så funderar på om man skulle försöka på något sätt försiktigt försöka böja tillbaka.

Börja med att gå till en Apple store innan du böjer i den, går skärmen sönder när du böjer tillbaka den kommer den garanterat aldrig att gå på garantin.

Permalänk
Inaktiv

Själv anser jag att det endast är inkompetenta som använder sig av detta argument. Hur många miljoner enheter har sålts och hur många har lyckats få sina böjda? Man skall som sagt inte tro på allt som sägs bakom youtube/media eftersom det mesta är skitsnack, och många youtube:Are gör det mesta för uppmärksamhet och "likes".

Går iphone 6+ att böja? Ja men med en stark kraft, och då kan man lika väl gärna böja vilken telefon som helst med andra ord. Skillnaden är att iphone lyckades få den uppmärksamheten just pga att hatet mot Apple redan var stark som den är.

Något liknande? Ungefär som att de flesta inkompetenta säger att "Norton" är skit, just eftersom det tidigare var så, sedan att man byggt upp talet "norton är skit" har mer eller mindre smittat av sig till dem själva och man använder detta mer eller mindre, utan att själv ha testat produkten i sig. Svårförklarad men samma princip gäller här, att man helt enkelt säger något man hört på Media/vänner utan att ens ha fakta.

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Själv anser jag att det endast är inkompetenta som använder sig av detta argument. Hur många miljoner enheter har sålts och hur många har lyckats få sina böjda? Man skall som sagt inte tro på allt som sägs bakom youtube/media eftersom det mesta är skitsnack, och många youtube:Are gör det mesta för uppmärksamhet och "likes".

Går iphone 6+ att böja? Ja men med en stark kraft, och då kan man lika väl gärna böja vilken telefon som helst med andra ord. Skillnaden är att iphone lyckades få den uppmärksamheten just pga att hatet mot Apple redan var stark som den är.

Något liknande? Ungefär som att de flesta inkompetenta säger att "Norton" är skit, just eftersom det tidigare var så, sedan att man byggt upp talet "norton är skit" har mer eller mindre smittat av sig till dem själva och man använder detta mer eller mindre, utan att själv ha testat produkten i sig. Svårförklarad men samma princip gäller här, att man helt enkelt säger något man hört på Media/vänner utan att ens ha fakta.

Jag lyckades få min iPhone 6 4,7" böjd. Ingen aning om när eller hur det hände. Såg en bild på en böjd telefon på nätet och skulle kolla min för skojs skull. Och se på fan. Den är ju lite böjd!

Kan tillägga att jag aldrig haft sönder en telefon tidigare, och då har jag haft smartphones sedan Nokia 5800 vilken kom 2008.
Jag har alltid telefonen i framfickan och har inte speciellt tajta byxor. Oftast löst sittande chinos.
Alltid väldigt rädd om mina saker. Detta är dessutom en jobbtelefon jag varit ännu mer rädd om.

Så att det bara är oförsiktiga klantarslen som lyckas böja telefonerna är tyvärr inte sant.

Nu lyckades jag försiktigt böja tillbaka den såpass mycket att man knappt tänker på det, och det krävdes inte alls speciellt mycket kraft för att göra det. Vilket ytterligare pekar på att de faktiskt är alldeles för känsliga. Man ska inte behöva vara rädd för att sin telefon böjs medans man har den i framfickan.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Master of Overkill

Kör 6 + och älskar den, har inga problem direkt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Kör 6 + och älskar den, har inga problem direkt.

Kör med 6+ en underbar lur med bra batteritid äntligen

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)