Permalänk
Medlem

Chario tower?

Tjena alla ljudnördar! Fick här om dan ett erbjudande att köpa ett par golvare av märket Chario, model "tower 1000". Har googlat runt lite och hittar väldigt lite om detta märke. Även kompisar som är ljudintresserade har inte hört talas om det. Det ska tydligen vara Italienska handgjorda pjäser. Någon här som hörttalas om det?

Permalänk
Medlem

Enligt http://us.charioworld.com/uploads/1/6/5/4/16540830/premium.pd... så verkar ju nypriset ha legat på 1549 Euro en gång i tiden, så är väl inga dåliga prylar i alla fall. Mycket mer än så vet jag inte.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag hade avstått om jag var som du, nu kan jag minnas om jag har lyssnat på nämda modell men Chario överlag låter ljust o tråkigt.
Just den här modellen ställer ganska stora krav på förstärkaren, 86db i känslighet är direkt Löjligt lågt!!

Avstå!

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Jag kommer i så fall driva dom med en marantz PM7004 förstärkare, fixar den det tror du?

Permalänk
Medlem

Klarar av gör den säkert men frågan är hur det låter.
4 ohms drift plus att den får ligga o pumpa ut ganska många watt för att du ska få ljud är inte optimalt.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Har ett par Chario Syntar 300 som låter riktigt bra, roliga högtalare att lyssna på, passar till all sorts musik.

Finns självfallet högalare som återger musiken mer neutralt, men jag gillar dem. Köpte dem en gång i tiden då jag flyttade till lägenhet då mina Infiity Kappa 90 var för stora.

Har alldrig lyssnat på Chario tower 1000 så kan inte hjälpa dig där.

EDIT.
Använder ett 2X200W slutsteg samt förförstärkare för att driva Chario högtalarna. De kräver en del kraft.

Permalänk
Medlem

okej, tack för svaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av psoon:

okej, tack för svaren

Hoppas vi var till någon hjälp, hoppas du hittar rätt.