Billig bärbar på erbjudande

Permalänk
Medlem

Billig bärbar på erbjudande

Hej

Söker en enkel och så bra dator man kan hitta för runt 5000 kr.
Snubblade över detta erbjudande är det nått att ha ?

En deal som gäller 72 timmar så är det bara att slå till eller finns det bättre ??

http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-aspire-e5-571g-583r-i5...

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Den är inte till mig men kommer användas till enklare uppgifter.
Som lite spel till små ungarna fotoredigering film,musik och lättare skolarbeten.
Men mest skulle jag tro det blir nätsurfande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullyboy:

Den är inte till mig men kommer användas till enklare uppgifter.
Som lite spel till små ungarna fotoredigering film,musik och lättare skolarbeten.
Men mest skulle jag tro det blir nätsurfande.

Kommer ni flytta den mycket eller kommer den hållas kvar i hemmet?

Har en liknade dator hemma med något bättre grafikkort och den är väldigt bra, problemet är bara det att den är ganska klumpig och tung. Om du rör dig mycket med datorn så rekommenderas en Ultrabook.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på denna till dottern. Tror att den saknar dvd/bluray, men klarar man sig utan så är det ju inga problem. Man kan ju alltid ansluta till en extern eller till en i nätverket.

En annan grej är att styrplattan ser ut att vara typen klickplatta - inga separata knappar. En del gillar inte det.

Permalänk
Medlem

Beställde nyss. Återkommer med feedback när den anländer. När tar erbjudandet slut? Lyckades inte se det på sajten.

Permalänk
Medlem

Det här gäller alltså Acer E5-571G
Packade upp datorn i går. Den känns nätt och slank och väger lätt i handen. Delvis beror väl detta på att det saknas dvd/bluray. Första intrycket är gott: bra finish, ok tangentbord, ok ljud, skärm inte testad i dagsljus men hittade inget problem med den. Styrplattan var möjligtvis en aning racklig, men gjorde sitt jobb. Vid surf och lätt användning är det bara hårddisken som hörs (ett väldigt svagt sus, lägre än andra bärbara jag har hemma). Nvidia-kortet tog över grafikrenderingen automatiskt när jag snabbt testade några gamla spel (TF2 och EQ2). Funkade bra. Fläkten drog igång, men gick inte upp i nåt högljudsläge (spelen visserligen kanske inte var så krävande). Tror detta grafikkort klarar sig rätt bra även med nyare titlar så länge det bara behöver driva en 1366-skärm.

På det stora hela ett gott intryck efter ett par timmars pillande. Inga uppenbara dealabreakers eller obehagliga överraskningar. Nu måste jag bara installera nån form av startmeny/shell, för Win8.1 gör mig galen.

Fullständigt namn/spec: Acer Aspire E5-571G-583R i5-4210U/12GB/1000GB/GT840-2GB/W8.1