Permalänk

BSOD och Problem med boot(ibland)

Jag uppgraderade min dator nyligen med ett 7970, en ssd och nytt nätagg.
Så setupen som ser ut så här:
i5 2320, 7970 GHz , 8GB 1333mhz, XFX 550w , 1TB Barracuda, 128GB 840 EVO SSD och nått moderkort från en köpt fujitsu dator, heter Fujitsu D2990

Första problemet är att ibland efter moderkortsskärmen så blir det bara svart, Vilket jag löser genom att starta om datorn, trycka F12 och välja SSDn för att den ska boota. Så jag antar att den försöker boota från HDDn eller skivläsarn. Dock så står allt rätt till i boot ordern så jag vettefan va de kan va?

Sen så nyss så börja datorn låta riktigt högt i en sekund sen blev de BSOD vilket jag inte hann läsa innan den starta om. Kan man hitta nån loggfil nånstans?

Har aldrig haft några sånna problem alls innan jag uppgraderade....

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonologin:

Jag uppgraderade min dator nyligen med ett 7970, en ssd och nytt nätagg.
Så setupen som ser ut så här:
i5 2320, 7970 GHz , 8GB 1333mhz, XFX 550w , 1TB Barracuda, 128GB 840 EVO SSD och nått moderkort från en köpt fujitsu dator, heter Fujitsu D2990

Första problemet är att ibland efter moderkortsskärmen så blir det bara svart, Vilket jag löser genom att starta om datorn, trycka F12 och välja SSDn för att den ska boota. Så jag antar att den försöker boota från HDDn eller skivläsarn. Dock så står allt rätt till i boot ordern så jag vettefan va de kan va?

Sen så nyss så börja datorn låta riktigt högt i en sekund sen blev de BSOD vilket jag inte hann läsa innan den starta om. Kan man hitta nån loggfil nånstans?

Har aldrig haft några sånna problem alls innan jag uppgraderade....

Kan nästan med all säkerhet säga att du försöker driva ett 7970 i ett tattigt moderkort. Främst bör du uppdatera BIOS när man har problem med nyare grafikkort i äldre eller sämre moderkort.

Sällan att ditt nätagg eller SSD disken är en orsak till sådana problem. Det är nog mer att ditt moderkort inte kommer överens med grafikkortet.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |