GTX MSI 970 i min dator ? hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Han har länkat sin dator i första inlägget.

Skickades från m.sweclockers.com

Den datorn har omdömen från augusti 2012. G3258 fanns inte då så Inet har nog uppdaterat den åtminstone 1 gång. Han säger i en annan tråd att han har i5 3450.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Den datorn har omdömen från augusti 2012. G3258 fanns inte då så Inet har nog uppdaterat den åtminstone 1 gång. Han säger i en annan tråd att han har i5 3450.

Jaha, då förstår jag!

TS: kan du kolla upp vad du har för komponenter i datorn? Med t.ex cpu-z eller speccy

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meltha_90:

Kan du länka en CPU som jag kan beställa till min dator, finns ju i7 och i5. Vilket är best ? tack

Då det verkar vara oklart vilken CPU du egentligen har så är det svårt att säga. Har du en i5 3450 så skulle jag säga att du inte behöver byta processor för att köra GTX 970.

MEN om du sitter med datorn som du länkade i denna trådstart så skulle jag rekommendera ett byte av processorn. De processorer du har att välja på som är olåsta, dvs överklockningsbara är: i5 4670K, i5 4690K, i7 4770K samt i7 4790K. Att föredra av dessa är 4690K samt 4790K då dessa leder bort värme bättre och därför går att överklocka bättre.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Jaha, då förstår jag!

TS: kan du kolla upp vad du har för komponenter i datorn? Med t.ex cpu-z eller speccy

Skickades från m.sweclockers.com

mm blev lite fel där

Men mina specs som jag sitter och kollar på nu är

GTX 650 1 gb

CPU : intel core i5-3450 CPU @. 3.10 GHz

Ram: 8 gb ram

Windows 8.

Där e mina specs. Så behövs det en ny CPU eller ett grafikkort först ?. Vill kunna spela på lite bra grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meltha_90:

mm blev lite fel där

Men mina specs som jag sitter och kollar på nu är

GTX 650 1 gb

CPU : intel core i5-3450 CPU @. 3.10 GHz

Ram: 8 gb ram

Windows 8.

Där e mina specs. Så behövs det en ny CPU eller ett grafikkort först ?. Vill kunna spela på lite bra grafik.

Okej, då är vi med. Med i5 3450 skulle jag säga att det bara är att tuta och köra!
Dvs, köp ett nytt grafikkort, processorn fixar det

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av _Skalman:

Då det verkar vara oklart vilken CPU du egentligen har så är det svårt att säga. Har du en i5 3450 så skulle jag säga att du inte behöver byta processor för att köra GTX 970.

MEN om du sitter med datorn som du länkade i denna trådstart så skulle jag rekommendera ett byte av processorn. De processorer du har att välja på som är olåsta, dvs överklockningsbara är: i5 4670K, i5 4690K, i7 4770K samt i7 4790K. Att föredra av dessa är 4690K samt 4790K då dessa leder bort värme bättre och därför går att överklocka bättre.

Jag har en i5 3450 3.10 GHz. Sitter och kollar mina specs nu. Är dålig på sånt här. Men funkar gtx 970 på min CPU då utan att den överhättas ?. Frågade även supporten på inet och han sa att det ska fungera bra men alla säger olika... vill ju inte förstöra datorn precis

Permalänk
Skrivet av _Skalman:

Okej, då är vi med. Med i5 3450 skulle jag säga att det bara är att tuta och köra!
Dvs, köp ett nytt grafikkort, processorn fixar det

Tack så mycket skalman. Blev lite fel innan ursäkta mig. Är ny på det här med datorer. Inte lätt ibland. Men då köper jag kortet på måndag :). Tack !!. Har 2500 kr i presentkort så blir perfect att köpa 970 kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meltha_90:

Jag har en i5 3450 3.10 GHz. Sitter och kollar mina specs nu. Är dålig på sånt här. Men funkar gtx 970 på min CPU då utan att den överhättas ?. Frågade även supporten på inet och han sa att det ska fungera bra men alla säger olika... vill ju inte förstöra datorn precis

CPUn blir ju inte varmare för att du har ett bättre grafikkort, om du inte hade en grov grafikflaskhals innan som gjorde att CPUn inte fick jobba.

Men om du har den CPUn så ska det gå bra med ett 970!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meltha_90:

Tack så mycket skalman. Blev lite fel innan ursäkta mig. Är ny på det här med datorer. Inte lätt ibland. Men då köper jag kortet på måndag :). Tack !!. Har 2500 kr i presentkort så blir perfect att köpa 970 kortet

Ingen fara, alla har vi varit nya någon gång :). Blir nog kanonbra med ett 970, blir ju en enorm skillnad mot GTX 650.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meltha_90:

Ok så denna och ett gtx 970 MSI går bra ihopa utan att den blir överhättad ? http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/intel-...

Om det blir för varmt går inte att svara på utan att veta vilken kylning du har. Men överlag i ett hyfsat ventilerat chassi kommer ett 970 aldrig överhetta.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Skrivet av immutable:

Visst att inte TS har den senaste och bästa CPU'n, men kom igen, SÅ stor skillnad är det inte. Grafikkortet är ju den delen som gör största jobbet i dom allra flesta spel och ett GTX970 kommer göra stor skillnad mot ett GTX650.

Om TS har råd så visst, byt ut moderkort, cpu och grafikkort på samma gång, men om TS vill uppgradera lite åt gången rekommenderar iaf jag att börja med grafikkortet.

Har lirat BF4 med en G3258 @4.8G och det var inte kul alls, den orkade inte hålla 60fps konstant som jag är van. Kändes helt ospelbart, funkade på små banor typ op locker men inte alls bra på större banor,

Permalänk
Skrivet av HallonsyltarN:

Om det blir för varmt går inte att svara på utan att veta vilken kylning du har. Men överlag i ett hyfsat ventilerat chassi kommer ett 970 aldrig överhetta.

Nu fick jag hem precis mitt MSI Gtx 970 kort, bor nära så plockade upp det istället. Har köpt ett ESD armband. Rekommenderar ni att jag tar på det när jag pysslar med mitt byte av grafikkort ?. Tycker ni också att jag ska avinstallera Nvidia physc på datorn och allt med Nvidia och göra ?. Jag vet att drivrutinerna ska avinstalleras.

Tack igen för svar.

Permalänk
Skrivet av Meltha_90:

Nu fick jag hem precis mitt MSI Gtx 970 kort, bor nära så plockade upp det istället. Har köpt ett ESD armband. Rekommenderar ni att jag tar på det när jag pysslar med mitt byte av grafikkort ?. Tycker ni också att jag ska avinstallera Nvidia physc på datorn och allt med Nvidia och göra ?. Jag vet att drivrutinerna ska avinstalleras.

Tack igen för svar.

Använd ESD för säkerhets skull.

Det är bara att stoppa i kortet, tror inte du behöver avinstallera drivern ens.