Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bios till mitt gtx 770 krånglar?

Permalänk
Medlem

Bios till mitt gtx 770 krånglar?

Hej! Jag har nyligen köpt ett asus geforce 770 gtx grafikkort, men när jag pluggar in den i datorn så blir bilden svart och det enda som syns är "B2" nere i högra hörnet. Efter några pip och fortsatt mörker så hoppar bilden igång och windows startar. Jag kan inte komma in i bios med mitt gtx 770. Självklart är jag inte nöjd då det tar ca 3-5 minuter för datorn att boota. När jag bytte tillbaka till mitt vanliga grafikkort så fungerar allt som det ska (asus gtx 580).

Jag har sökt runt på internet där jag funnit att många har samma problem med 770. Två lösningar som jag hittade på nätet till detta är att uppdatera bios till grafikkortet eller att starta bios i s.k legacy mode.

Just nu sitter jag på bios v. NV255MS.151 och asus sida säger att jag har de senaste bios till grafikkortet så jag försökt att installera det senaste dom ger ut.

När jag bytt tillbaka till 580 och gått in på bios så har jag inte funnit någon feature för att sätta igång legacy mode, jag har försökt googla efter bilder på andras bios-interface och de har en inställning som inte jag har (gissa vilken!)

Jag sitter på ett msi Z77A-S01 (MS-7752) moderkort och börjar tro att det är för gammalt (?) för att jag inte kan sätta igång legacy mode.

Är totalt nub på bios etc så all hjälp uppskattas. Jag har öppet köp fram tills måndag 27:e och skickar tillbaka't om det inte fungerar.

Tack i förväg, postar mer info om specs och dyligt om det behövs!

Permalänk
Avstängd

Uppgradera bios till moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att uppdatera mitt bios, jsut nu har jag v 2.0 och jag laddade ner msi live update 6.0 och den vill att jag uppdaterar till 2.C0.
Problemet är att jag kör installationen och datorn startas om och allt, men när den startar igen så är den på 2.0 och live update säger fortfarande att jag måste uppdatera.

Finns det något annat sätt jag kan uppdatera på? Jag har testat att gå in på msi hemsida och ladda ner nya bios därifrån men det säger att jag har fel system (86x/64x). Jag har 64x btw.