Vilken mjukvara är bäst?

Permalänk

Vilken mjukvara är bäst?

Jag har ett Asus R9 280X DC2T och kör just nu Asus eget GPU Tweak som mjukvara till det. Jag är inte riktigt nöjd med det, då det kör en process som ständigt tar 25 % av CPU:ns resurser. Inför nyinstallation av windows undrar jag därför vilket program som är bäst. Är det MSI Afterburner? Det verkar i alla fall vara det vanligaste programmet folk använder.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket som är bäst är svårt att säga du får helt enkelt testa med andra och ja, MSI AB är ett väldigt vanligt program (har det själv), men bäst vet jag inte om det är.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Vilket som är bäst är svårt att säga du får helt enkelt testa med andra och ja, MSI AB är ett väldigt vanligt program (har det själv), men bäst vet jag inte om det är.

Kanske ska nämna att jag är ute efter ett program som är lättanvänt och inte snor en fjärdedel av cpu-kraften konstant.

Vilka andra bra finns det?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jag har ett Asus R9 280X DC2T och kör just nu Asus eget GPU Tweak som mjukvara till det. Jag är inte riktigt nöjd med det, då det kör en process som ständigt tar 25 % av CPU:ns resurser. Inför nyinstallation av windows undrar jag därför vilket program som är bäst. Är det MSI Afterburner? Det verkar i alla fall vara det vanligaste programmet folk använder.

Är ju garanterat nåt fel om det tar så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Hedersmedlem

EVGA Precision och Sapphire Trixx är andra sådana, men hur mycket de drar vet jag inte, du får testa själv.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag använder EVGA Precision och det drar inte så mycket av min CPU vad jag har uppmätt iallafall.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Är ju garanterat nåt fel om det tar så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag vet, det är en process som heter 3D_enable eller liknande. Har läst att fler har samma problem och att det är kopplat till just GPU Tweak.

Ska testa lite andra program, Afterburner har jag haft tidigare och det blir nog det.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S