Gigabyte först med Geforce GTX 970 för Mini ITX

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte först med Geforce GTX 970 för Mini ITX

Grafikprocessorn Nvidia GM204 kombinerar hög prestanda med låg strömförbrukning, vilket Gigabyte tar fasta på i ett nytt Geforce GTX 970 för formfaktorn Mini ITX.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt trevligt. Ett kort man verkligen vill se tester på.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sexigt!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Det här är riktigt imponerande. 970 är ju ett högprestandakort!

Permalänk
Medlem

Mycket intressantare med mitx nu

Permalänk
Medlem

Frågan är om man inte vill ha en annan typ av fläktlösning i ett miniITX chassi som inte cirkulerar tillbaka luften i chassit utan blåser ut den där bak.

Permalänk
Medlem

Precis vad jag hade letat efter om plånboken hade tillåtit ny PC just nu. Liknande kort duggar inte tätt men jag hoppas att fler modeller kommer nu när mitx och steam machine är aktuellt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Saknas bara blå PCB så ser kortet riktigt gräsligt ut... Ne men allvarligt, byt ut färgen på heatpipsen till silver! Annars, säkert ett trevligt kort för den med ITX-chassi.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Saknas bara blå PCB så ser kortet riktigt gräsligt ut... Ne men allvarligt, byt ut färgen på heatpipsen till silver! Annars, säkert ett trevligt kort för den med ITX-chassi.

Äsch man behöver väll inte vara så ytlig, man är väll inte 14år längre?

Denna kraft på den lilla ytan så hade det kunnat vara rosa och jag hade ändå inte tvekat att köpa det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Givet köp i nästa rig, dock lär det bli från någon annan tillverkare. Inget större fan av Gigabyte.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Äsch man behöver väll inte vara så ytlig, man är väll inte 14år längre?

Denna kraft på den lilla ytan så hade det kunnat vara rosa och jag hade ändå inte tvekat att köpa det

Nja, fast kort i den här pris och prestandaklassen SKA se förbannat bra ut anser jag

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Nja, fast kort i den här pris och prestandaklassen SKA se förbannat bra ut anser jag

Nu är det dock högst subjektivt vad man anser ser bra ut. Tycker själv detta ser trevligt ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Frågan är om man inte vill ha en annan typ av fläktlösning i ett miniITX chassi som inte cirkulerar tillbaka luften i chassit utan blåser ut den där bak.

Absolut är det så, letar själv en bra lösning till mitt M1-chassi, vore synd att behöva köpa ett 980 i referensmodell för att få en bra lösning när många klarar sig med lägre prestanda.

Permalänk
Medlem

nämensådärja , nu kanske man ska bygga sig en minitx rigg snart

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Proffsmobbare

Tycker att det är småtråkigt hur tillverkare tvingas att släppa "Mini ITX"-modeller av grafikkort som i referensdesign redan har samma mått på kretskortet. 660, 670, 760, 970 för att nämna några modeller.

Bra initiativ från Gigabyte m.fl. iallafall, men det är något som Nvidia borde gjort själva från första början i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Sjuuukt! Helt sjukt grymt tycker jag!

Permalänk
Avstängd

Hoppas se fler kort kompatibla med Mini-ITX framöver.

Hoppas även på halv-längds kort, och halv-höjds kort.
Även passivt kylda lösningar, mer energieffektiva lösningar och strömsnålare kort.

Permalänk
Medlem

Jo Nvidia borde gjort ref designen så här liten med en gång. 970 drar ju lite ström (lite värme) och uppenbarligen går det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Jo Nvidia borde gjort ref designen så här liten med en gång. 970 drar ju lite ström (lite värme) och uppenbarligen går det.

men som sagt så här liten så är ej prestandan som en stor

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Vilka populära ITX-chassin gynnar detta? Node 304, Prodigy, Phenom, Obsidian 250D, Graphite 380T, alla dessa stödjer redan fullstora grafikkort?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Trevligt att Gigabyte ger sig in på itx segmentet med asus o msi.

Men som sagt så behövs hellre fläktar som levererar ut luften än fläktar som bara blåser sidledes.

Steamboxen och våffelchassin (grafikkort under moderkortet) har problem med att varm luft stannar kvar i lådorna.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Pudeln:

Jo Nvidia borde gjort ref designen så här liten med en gång. 970 drar ju lite ström (lite värme) och uppenbarligen går det.

Skrivet av itkoll:

men som sagt så här liten så är ej prestandan som en stor

Nu finns det ingen superofficiell referensdesign, men PNY och EVGA använder sig av den referens-pcb som visades vid lansering.

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Vilka populära ITX-chassin gynnar detta? Node 304, Prodigy, Phenom, Obsidian 250D, Graphite 380T, alla dessa stödjer redan fullstora grafikkort?

Tycker du ställer fel fråga. En av anledningarna varför "gaming" ITX-chassin är relativt stora är ju för att fullängds-grafikkort ska få plats. Med dessa kort kan tillverkarna börja göra nya mindre ITX-chassin, nån måste ju vara först annars blir det lite av en ond cirkel. Vad jag vet är det typ bara Lian Li som redan har några där dessa kort passar bra, tex q33.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt! Hoppas det börjar ploppa ut en massa trevliga SFX-agg också så man kan få det riktigt kompakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Tycker du ställer fel fråga. En av anledningarna varför "gaming" ITX-chassin är relativt stora är ju för att fullängds-grafikkort ska få plats. Med dessa kort kan tillverkarna börja göra nya mindre ITX-chassin, nån måste ju vara först annars blir det lite av en ond cirkel. Vad jag vet är det typ bara Lian Li som redan har några där dessa kort passar bra, tex q33.
http://www.lian-li.com/tw/files/2013/09/q33-02.png

Cooler Masters Elite 110 borde funka fint med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Vilka populära ITX-chassin gynnar detta? Node 304, Prodigy, Phenom, Obsidian 250D, Graphite 380T, alla dessa stödjer redan fullstora grafikkort?

Skrivet av sKRUVARN:

Tycker du ställer fel fråga. En av anledningarna varför "gaming" ITX-chassin är relativt stora är ju för att fullängds-grafikkort ska få plats. Med dessa kort kan tillverkarna börja göra nya mindre ITX-chassin, nån måste ju vara först annars blir det lite av en ond cirkel. Vad jag vet är det typ bara Lian Li som redan har några där dessa kort passar bra, tex q33.

Här ser ni just detta grafikkortet i min dator, chassit är ett Lian Li PC-TU100. Extremt mycket prestanda i litet format, prestandan/liter är ganska hög Passformen är fin, ett par millimeter från att slå i min fläkt för radiatorn och ett par centimeter från själva radiatorn.

Men jo, det är ju till för riktiga mITX chassin. Jag skulle inte kalla Prodigy, 250D m.fl "riktiga mITX chassin", då de är stora nog för mATX, även E-ATX (se mitt projekt, lol). Men jo, för små och kompakta chassin är det väldigt bra prestanda för storleken, utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Detta kort kommer självklart Inet att lägga till i sina färdiga Gaming burkar för e-sport @ LAN typen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:
Skrivet av Nikkop:

Tack för förklaringarna

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Tycker du ställer fel fråga. En av anledningarna varför "gaming" ITX-chassin är relativt stora är ju för att fullängds-grafikkort ska få plats. Med dessa kort kan tillverkarna börja göra nya mindre ITX-chassin, nån måste ju vara först annars blir det lite av en ond cirkel. Vad jag vet är det typ bara Lian Li som redan har några där dessa kort passar bra, tex q33.
http://www.lian-li.com/tw/files/2013/09/q33-02.png

Skrivet av Nikkop:

Här ser ni just detta grafikkortet i min dator, chassit är ett Lian Li PC-TU100. Extremt mycket prestanda i litet format, prestandan/liter är ganska hög Passformen är fin, ett par millimeter från att slå i min fläkt för radiatorn och ett par centimeter från själva radiatorn.

Men jo, det är ju till för riktiga mITX chassin. Jag skulle inte kalla Prodigy, 250D m.fl "riktiga mITX chassin", då de är stora nog för mATX, även E-ATX (se mitt projekt, lol). Men jo, för små och kompakta chassin är det väldigt bra prestanda för storleken, utan tvekan.

http://i1302.photobucket.com/albums/ag128/nikkoprojects/Tes/D...

Fördelen med lite större chassi är att man får plats med 120mm fläktar Är i alla fall mitt minimumkrav för ett chassi speciellt litet sådant.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar