Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Kan inte säga att jag förstår allt men jag förstår nu varför CPU delen är så klen som det sägs. Tack för inlägget!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Har haft en PS4:a i 3 månader nu och kan bara konstatera att spelen ser ut som skit och att det mesta är rätt trist. Köpte Evil Within t.ex. och hela spelet ser ut som skit med helt olidliga kontroller. Hru fan kan man uppskatta detta? Spelar enbart på PC:n. numera. Vad tycker ni?

NextGen eller Nästa Generation säger ju egentligen ingenting om vilken grafik man kan förvänta sig? Efter 3 kommer 4 .. alltså nästa generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ianmoon123:

https://www.youtube.com/watch?v=46XRjQFHjr4&list=UU31lhxGZwVL... Till er som säger att de kostar 10k + för att få en likvärdig dator

Hade varit intressant att se vad ett bygge skulle kosta som har samma prestanda som ps4/xbox one, för de där billiga byggena man ser på youtube som skall vara en gaming pc istället för konsol har vad jag hittils sett inte samma prestanda som konsollerna.

Hade varit kul att se ngn som försökte bygga en så prestandamässigt lik dator som möjligt och se vad den kostar.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stimpen:

Hade varit intressant att se vad ett bygge skulle kosta som har samma prestanda som ps4/xbox one, för de där billiga byggena man ser på youtube som skall vara en gaming pc istället för konsol har vad jag hittils sett inte samma prestanda som konsollerna.

Hade varit kul att se ngn som försökte bygga en så prestandamässigt lik dator som möjligt och se vad den kostar.

Fast den där datorn är ju jämlik prestandamässigt (Om inte bättre)
Den kan spela Titanfall i High-inställningar i 1080p@60FPS enligt videon vilket Xbox One är långt ifrån att göra, den spelar spelet i 792p på okända grafikinställningar.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Hade varit intressant att se vad ett bygge skulle kosta som har samma prestanda som ps4/xbox one, för de där billiga byggena man ser på youtube som skall vara en gaming pc istället för konsol har vad jag hittils sett inte samma prestanda som konsollerna.

Hade varit kul att se ngn som försökte bygga en så prestandamässigt lik dator som möjligt och se vad den kostar.

Jag tror att det blir svårt att hitta något som ligger rätt nära. Linustechtips gjorde ett försök och det närmaste de kunde komma var att drastiskt klocka ner ett 480 och köra i 792p.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.