Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sabertooth Z87 konstigt fläkt ljud!

Permalänk
Medlem

Sabertooth Z87 konstigt fläkt ljud!

Hejsan, Jag köpte en PC för dryga ett år sen och sen ungefär halva den tiden tillbaka har ett rattlande ljud från en av 35mm fläktarna på moderkortet pågott, jag vet inte om det är direkt nödvändigt att byta ut den och hur isåfall för man fick ju bara 2st som är båda monterade redan, jag trodde det först var hårddisken som laddade men så satte jag ett finger över fan locket på moderkortet och då shiftar den ljud. måste man höra av sig till tillverkare för att få ut en ny eller hur funkar detta? har kollat runt lite men hittar ingen 35mm fan.

Jag spelar med headset så ljudet stör mig ej tänkte mer fall datorn behövde denna vård eller om jag kan fortsätta spela det har ju funkat senaste halvåret.

Det har minskat senaste månaderna men om man är tyst och lyssnar försiktigt så hör man det från chassit.

Permalänk
Medlem

försök rensa fläkten eller fiddla med fläktinställningarna. annars är det bara att ta ut den. konstigt att du fick moderkortet med fläktarna monterade? :s
"om man är tyst och lyssnar försiktigt så hör man det". klart som fan att du hör det? xd