Permalänk
Medlem
Citat:

#AndroidLollipop rollout has started and will soon be available on most #Nexus devices. Dessert is served.

Slår vad om att jag kommer att få vänta.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av edvinnn:

Jippi! Nu skriver Google på Twitter att Lollipop håller på att tryckas ut till Nexus-enheterna och att alla borde ha det inom en snar framtid

Kolla in denna tweet av @Android: https://twitter.com/Android/status/532623587874963456

Ja nu börjar det hända lite grejer till slut. Även Sprint i USA har utannonserat påbörjan utav OTA till Lollipop idag.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av milo_:

Slår vad om att jag kommer att få vänta.

Denna fungerar klockrent för den otålige

http://forum.xda-developers.com/google-nexus-5/general/rom-an...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Dock inga factory images uppe än... men räknar med att dem kommer upp under kvällen/natten, det är fortfarande tidigt på dagen där borta. För visst borde factory-images komma ut före OTA?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av edvinnn:

Dock inga factory images uppe än... men räknar med att dem kommer upp under kvällen/natten, det är fortfarande tidigt på dagen där borta. För visst borde factory-images komma ut före OTA?

Yes fabriksbild brukar nästan uteslutande komma före OTA. Borde finnas tillgängligt imorgon när man vaknar. Ingen garanti för det dock.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Uppe nu

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Kommer inte hända, vill låsa upp mobilen och se notifikationen "En ny systemuppdatering finns tillgänglig för din telefon".

Varför ska Google uppdatera alla modeller förutom 4:n, jäkla utfrysning. Tycker att de borde ha släppt det samtidigt för alla nu när man drabbades av en försening.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nu har jag flashat in image med fastboot. Dags att försvinna in i det nya Lollipop...

Tack Google!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Jag med!

Permalänk
Medlem

Så då var det färdigt via fastboot ppå min Nexus 7. Väntar nu på OTA till min Nexus 4... som verkar dröja. Skulle själv dock inte snacka om någon försening då de faktiskt aldrig satt något datum från början

Permalänk

Kan meddela alla att den officiella rommen ligger ute på https://developers.google.com/android/nexus/images .
Där finns även instruktioner hur ni flashar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av lossah:

Du har Android L nu. Med root och upplåst bootloader.

Jo, jag såg att det kommit :). Däremot är jag inte van att flasha telefoner, och såg att det krävde att man först rootade, installerade backupprogram / gjorde massa backuper, flashade om saker i rätt ordning, la tillbax backuper osv.. Och flera som gjort det hade lite småproblem, t ex 4G som inte funkar eller hög batteriförbrukning. Lite osäker på om det är värt besväret, ska fundera nån dag och se om jag orkar slänga in det eller om jag avvaktar tills officiella versionen släpps

Permalänk
Medlem

vet någon när den kommer till nexus 5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

vet någon när den kommer till nexus 5?

Finns till Nexus 5 nu.

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

hittar inte i system uppdateringen? :S

Permalänk

Det ska komma idag läste jag men min Nexus 5 har inte fått den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Det ska komma idag läste jag men min Nexus 5 har inte fått den

menar det

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sainth:

hittar inte i system uppdateringen? :S

Tar olika lång tid att nå ut till alla enheter, patience young padawan jag har inte fått den heller

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Tar olika lång tid att nå ut till alla enheter, patience young padawan jag har inte fått den heller

vill ha nuuuuuuuuuu

Permalänk
Medlem

Det kan ju ta en vecka eller två innan det når fram hit till Sverige. Har iallafall varit så tidigare.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Sainth:

hittar inte i system uppdateringen? :S

Skrivet av Dark_Widget:

Det ska komma idag läste jag men min Nexus 5 har inte fått den

1-2 veckor får ni räkna med att det tar för en OTA att nå er. Först får 1% chans i lotteriet och upptäcks inga fel får fler det men de tar det i etapper.

"Rollouts are conducted in phases. Typically they start at 1% of devices for around 24 - 48 hours; we watch the return rates and resulting device checkins and error reports (if any), and make sure nothing looks wrong before sending it to more. Then typically it goes to 25%, 50%, 100% over the course of a week or two.
What the percentages mean is that when your device checks in, it has a 1% chance (for example) of being offered the OTA. If it doesn't (randomly) get an offer, it will never get an offer until the next batch.
IOW, once your device checks in and gets turned down, that's it until the next batch. Mashing on the "check for updates" button just causes your device to check in again, and get automatically turned down again. Think about how that makes your device feel! WON'T SOMEONE PLEASE THINK OF THE PHONES?!
That said, once the new batch does start, hitting that button does give you a new roll of the dice -- but once. Since devices usually only check in for system updates every 24 hours (I think? Certainly on a many-hours basis) this can get you your shot sooner than it would happen on its own.
So, mash away. Just be patient, and mashing on it more often than once or twice a day isn't going to gain you anything.
Edit: also, keep in mind that this isn't first-come/first-served. You're not racing other devices to get your slot in the current batch, or something.
"

Källa: http://www.reddit.com/r/Android/comments/1r1dz4/44_kitkat_has...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Jo, jag såg att det kommit :). Däremot är jag inte van att flasha telefoner, och såg att det krävde att man först rootade, installerade backupprogram / gjorde massa backuper, flashade om saker i rätt ordning, la tillbax backuper osv.. Och flera som gjort det hade lite småproblem, t ex 4G som inte funkar eller hög batteriförbrukning. Lite osäker på om det är värt besväret, ska fundera nån dag och se om jag orkar slänga in det eller om jag avvaktar tills officiella versionen släpps

Uppdaterar du via OTA är risken väldigt stor att du inte kommer kunna nedgradera, roota eller ha TWRP. Oavsett om du väljer att vänta så uppdatera inte via OTA utan ta det som .zip och TWRP.

Jag hade problem med batteritid innan men nu är det löst. Löste sig av sig själv.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Uppdaterar du via OTA är risken väldigt stor att du inte kommer kunna nedgradera, roota eller ha TWRP. Oavsett om du väljer att vänta så uppdatera inte via OTA utan ta det som .zip och TWRP.

Jag hade problem med batteritid innan men nu är det löst. Löste sig av sig själv.

Har aldrig haft problem att roota efter OTA-uppdateringar. Vad skulle det vara för problem (nyfiken)?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Uppdaterar du via OTA är risken väldigt stor att du inte kommer kunna nedgradera, roota eller ha TWRP. Oavsett om du väljer att vänta så uppdatera inte via OTA utan ta det som .zip och TWRP.

Jag hade problem med batteritid innan men nu är det löst. Löste sig av sig själv.

På Nexus enheter spelar det inte någon roll för root nedgradering eller TWRP hur du gör uppdateringen. OTA kan du göra utan problem. Och du kan alltid nedgradera genom att ladda ner 4.4.4 version på: Google Factory Images for Nexus Devices

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Har aldrig haft problem att roota efter OTA-uppdateringar. Vad skulle det vara för problem (nyfiken)?

Skrivet av jnsson:

På Nexus enheter spelar det inte någon roll för root nedgradering eller TWRP hur du gör uppdateringen. OTA kan du göra utan problem. Och du kan alltid nedgradera genom att ladda ner 4.4.4 version på: Google Factory Images for Nexus Devices

Sen när blev detta en Nexus only-tråd? Vi pratar om LG och finns info på xda om teamcodefire som utvecklat både root och Bump! till LG.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Lollipop dök upp för nedladdning till min nexus 7 2013 om jag rootar den.
Uppgradering den "vanliga" vägen verkar dock inte möjligt ännu.

Inte sett något spår av lollipop för min LG G3.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av JesperT:

Inte sett något spår av lollipop för min LG G3.

Det är väl bara släppt i Polen än så länge? Men det finns att ladda hem 20A firmware och dra in själv om man så önskar.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Lollipop dök upp för nedladdning till min nexus 7 2013 om jag rootar den.
Uppgradering den "vanliga" vägen verkar dock inte möjligt ännu.

Inte sett något spår av lollipop för min LG G3.

Skrivet av deeyay:

Det är väl bara släppt i Polen än så länge? Men det finns att ladda hem 20A firmware och dra in själv om man så önskar.

Uppdatera INTE via OTA, som jag sa ovan...Och ja, via OTA är det alltid långsammare.

http://forum.xda-developers.com/lg-g3/development/rom-lollipo... jag kör den och den fungerar bra, vissa mindre buggar.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Nexus 4 Factory Image

Permalänk

Yes. ÄNTLIGEN...

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal