GTX 970 - Asus eller MSI ??

Permalänk

GTX 970 - Asus eller MSI ??

Hejsan swecare, Ska nu köpa nytt grafikkort och har lite svårt att välja. Om man ska välja asus gtc 970 strix eller msi gtx 970? vad är för och nackdelarna?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Mattecoach

Har varit en del snack om coilwhine. Detta verkar drabba båda tillverkarna, även om jag tror att det är lite vanligare på MSI (?)
Annars är skillnaderna små. Själv har jag MSI och är mycket nöjd, inget coilwhine här.

Permalänk

Sweclockers recensioner angående båda korten är värda och läsa hade jag nog sagt. Det kan få dig och bygga en egen uppfattning, eller så kan du bygga en uppfattning med hjälp av SweClockers medlemmar. Men finns ju annars ett annat alternativ, väg in båda delarna av vågen.

Det är värt och läsa recensionerna, informativa och lärorika.

Referens1: http://www.sweclockers.com/recension/19332-nvidia-geforce-gtx...
Referens2: http://www.sweclockers.com/recension/19516-msi-geforce-gtx-97...

Permalänk

Saken är den att, skillnaderna som får mig att välja är, Backplaten, 8 vs 6pin+8 , överklocknings möjligheterna. Hur kan asus "bara" köra 8pin medans msi "måste" köra 6+8pin?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Äger MSI kortet och är kanonnöjd! Snarlika modeller helt klart! Semipassiv kylning osv. Inget coilwine här heller för övrigt! Lycka till.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Saken är den att, skillnaderna som får mig att välja är, Backplaten, 8 vs 6pin+8 , överklocknings möjligheterna. Hur kan asus "bara" köra 8pin medans msi "måste" köra 6+8pin?

Sitter också i uppdateringstankar och funderar på just samma sak, om korten är så lika varför behöver det ena mindre ström?

Just nu lutar det åt Asus för mig.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Sitter också i uppdateringstankar och funderar på just samma sak, om korten är så lika varför behöver det ena mindre ström?

Just nu lutar det åt Asus för mig.

att de sätter dit det behöver inte betyda att det använder det. msi gtx 770 har två st 8-pins.

Permalänk
Medlem

MSI har haft mycket coil-whine, och Asus vet inte hur man hanterar kylpasta, så det går på ett ut.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av versions:

att de sätter dit det behöver inte betyda att det använder det. msi gtx 770 har två st 8-pins.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/8423?k=1780abebb08fa...

Tack, hade missat den sidan på recensionen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄