Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Nas kopplad till compal ch7284e?

Hej alla sweclockare!.

Jag har precis skaffat ett nytt bredband från comhem som levererade en compal ch7284e till mig. Jag tänkte koppla in min NAS (synligt ds713+) till detta men den säger att den inte hittar min externa IP adress och härleder mig till att gå in i router och fixa det, grejen är att jag vet inte hur man gör detta eller vad man ska trycka på för att få min synology nas till att läsa/skriva allt den ska i rautern.

Är det någon annan som har en sån router hemma och fått sin Synology Nas eller någon annan nas till att funka?.

Jätte tacksam för svar.

Med vänlig hälsning, Valle.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

erfarenhet

någon som har erfarenhet om Comhems Ch7284e moden och att koppla ihom en synology mot detta?

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma sak. Dina trådar gör ju att andras trycks undan, vilket inte är fair. Tänk även på att en bra rubrik ger bättre svar, "erfarenhet" duger inte.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...