MSI GTX 970 underpresterar, varför ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mammed12:

och om cpun flaskar, ska den inte flaska på alla spel då och inte bara två ?
hur kommer det sig att lords of the fallen som är JÄVLIGT krävande OCH skit dåligt optimerat använder runt 80 procent cpu och 99 procent gpu ? fpsen är minst 60 och max 80+

Den där logiken är ju underbar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej för att alla spel är olika...

Ja då flaskar GPU i lords of the fallen och inte CPU.

Ser inget problem.

isåfall flaskar alla andras cpus runtom i världen med likadant grafikkort. för deras fps är likadana. olika cpu, olika i7or och i5or.

Permalänk
Skrivet av mammed12:

CPU i52500k OC @4.2 ghz
RAM 10gb 1600 mhz
650w nätagg.

är riktigt förvirrad, kan det va drivers som är fel ? på lords of the fallen så är gpu användingen 90-99 konstant, och där har jag bra fps.
men på arma 3 o bf4 är gpu användingen runt 30-50 och går inte upp. och cpun flaskar inte heller.

känns som att man borde ha mer än 30-60 fps på bf4 på ultra ? eller på arma 3. min 770 hade ungefär lika mycket fps.

vad kan det vara tror ni ? tacksam för hjälp!

testade nyss furmark på 1080p och gpu usage var på 99 konstant under hela testet.

nu blev man ännu mer förvirrad. kan det som sagt va drivers som är dåliga bara ?

Vilket windows kör du?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av mammed12:

isåfall flaskar alla andras cpus runtom i världen med likadant grafikkort. för deras fps är likadana. olika cpu, olika i7or och i5or.

Min FPS är inte samma som din så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej för att alla spel är olika...

Ja då flaskar GPU i lords of the fallen och inte CPU.

Ser inget problem.

Visst flaskar hans cpu, men itne till den grad att det är värt att byta platform. I dom flesta spel funkar det bra och det är en ganska så bra balanserad dator. inte alls så dåligt du verkar att få det som.

Vissa spel kan faktiskt vara så o optimerade att cpu visar 50% och endå suger spelet åt sig all FPS ökning från varje % av överklock. Man kan inte alltid kolla på belastningen och dra slutsatser 100% därifrån.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Silcan:

Visst flaskar hans cpu, men itnte tilld en grad att det är värt att byta platform på. I dom flesta spel funkar det bra och det är en ganska så bra balanserad dator. inte alls så dåligt du verkar att få det som.

Vissa spel kan faktiskt vara så o optimerade att cpu visar 50% och endå suger spelet åt sig all FPS ökning från varje % av överklock. Man kan inte alltid kolla på belastningen och dra slutsatser 100% därifrån.

Men överklock gör ju den snabbare....

Asså belastningen är alla slutsatser vad annars ska vi kolla på?

Magiska gömda saker i GPUn och CPUn?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vilket windows kör du?

w7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Men överklock gör ju den snabbare....

Asså belastningen är alla slutsatser vad annars ska vi kolla på?

Magiska gömda saker i GPUn och CPUn?

Genom tester så klart. Kolla blint på cpu belastnings procenten ger inte alltid korrekt indikation på flaskning. Man får öka/sänka frekvensen för att se förändringar i spelet för att dra en slutsats. Du verkar okunnig tvelander.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Silcan:

Genom tester så klart. Kolla blint på cpu belastning procenten ger inte alltid korrekt indikation på flaskning. Man får öka/sänka frekvensen får att kunna dra en slutsats. Du verkar okunnig tvelander.

Jag lägger ner.

Du kan fortsätta asså, har inga problem, du kan hjälpa honom.

Over and out.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av mammed12:

men inte min. på arma 3 som sagt, jobbar cpun på bra, inte flaskar. och gpun jobbar väldigt lågt. beror på vart jag är i spelet och vart jag kollar, IBLAND går gpu usage upp till 99 vad jag märkt, i några sekunder. men oftast under 50 hela tiden. hade cpun flaskat så hade den gjort det på alla spel, och gpun hade jobbat dåligt på alla spel. men det gör den inte.

förrästen, en vän har en i7a och likadant grafikkort som mig, isåfall flaskar hans i7a med. för han har ungefär lika mycket gpu usage och fps som mig på shadow of mordor och andra spel.

Du gör fel som tittar på totala cpu-belastningen, då en tråd kan gå i taket och då begränsar frameraten. Extremfallet är ett enkeltrådat spel, det kan inte gå upp i mer än 25% cpu-belastning på en fyrkärnig processor (50% på en tvåkärnig och 12,5% på en åttakärnig) och kommer således flaskas redan på lite drygt 25% CPU-belastning.

Så gott som alla spel har en huvudtråd som jobbar hårt på en kärna, och ett antal lättare hjälptrådar som fördelas på resterande kärnor.

Om tex huvudtråden ligger klistrad på 100% på en kärna, och övriga tre kärnor ligger på 33% kommer du se ungefär 50% processorbelastning fastän processor flaskar stenhårt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag tror inte din Cpu Flaskar, jag kör med Asus Strix 970 med min 1090T på 3.8ghz och bf4 min cpu ligger och använder 50-60% och fps på 80-100 1920x1080 i ultra Så Nej inte borde din cpu flaska.

Jag är förvånad att det flyter så sjukt bra med min gammal 1090t var orolig när jag köpte kortet att det skulle skita sig men inte då.

Tips Fps i Bf 4 Consol render.drawfps 1

Visa signatur

|CoolerMaster Silencio 550| Intel Skylake 6700k@4.0GHz |Corsair Cooling Hydro H80i GT |Asus Z170 PRO GAMING |Ripjaws 3000mhz ddr4 ]Asus Strix 970 gtx|Fractal Design Newton R2 800W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Genom tester så klart. Kolla blint på cpu belastning procenten ger inte alltid korrekt indikation på flaskning. Man får öka/sänka frekvensen för att se förändringar i spelet för att dra en slutsats. Du verkar okunnig tvelander.

som jag sa silcan, min kompis har en i7a, vi får ungefär lika mkt fps på shadow of mordor och arma 3. isåfall flaskar hans i7a med.
kollat folk på youtube som har typ lika mkt fps som jag på lords of the fallen och andra spel. med olika cpu. isåfall flaskar deras cpu med.

ska man behöva en skit dyr i7a för o köra en 970 eller ? en i5 2500k överclockad till 4.2 borde fan räcka tycker man. det e inte så att jag kör SLI med 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Du gör fel som tittar på totala cpu-belastningen, då en tråd kan gå i taket och då begränsar frameraten. Extremfallet är ett enkeltrådat spel, det kan inte gå upp i mer än 25% cpu-belastning på en fyrkärnig processor (50% på en tvåkärnig och 12,5% på en åttakärnig) och kommer således flaskas redan på lite drygt 25% CPU-belastning.

Så gott som alla spel har en huvudtråd som jobbar hårt på en kärna, och ett antal lättare hjälptrådar som fördelas på resterande kärnor.

Om tex huvudtråden ligger klistrad på 100% på en kärna, och övriga tre kärnor ligger på 33% kommer du se ungefär 50% processorbelastning fastän processor flaskar stenhårt.

aha, thx ! får kolla nogrannare när jag kommer hem från jobbet.

Permalänk
Medlem

Har du Vsync aktiverat?

Visa signatur

|CoolerMaster Silencio 550| Intel Skylake 6700k@4.0GHz |Corsair Cooling Hydro H80i GT |Asus Z170 PRO GAMING |Ripjaws 3000mhz ddr4 ]Asus Strix 970 gtx|Fractal Design Newton R2 800W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoorex85:

Har du Vsync aktiverat?

nope, ingen v sync på spelen när jag testar.

Permalänk
Skrivet av mammed12:

som jag sa silcan, min kompis har en i7a, vi får ungefär lika mkt fps på shadow of mordor och arma 3. isåfall flaskar hans i7a med.
kollat folk på youtube som har typ lika mkt fps som jag på lords of the fallen och andra spel. med olika cpu. isåfall flaskar deras cpu med.

ska man behöva en skit dyr i7a för o köra en 970 eller ? en i5 2500k överclockad till 4.2 borde fan räcka tycker man. det e inte så att jag kör SLI med 970

Asså det finns massa sådana här trådar(alla innehållandes sandy-bridge) , JA ditt "system" flaskar på något sätt i BF4 och processortunga spel.
Byt till Win 8.1 ! mitt gamla system med W7-64 behövde jag köra CPU i 4,3(2600K) för att GPU(780) skulle ligga på 100% i BF4.
Med 4770K räckte det med stock(3,5-3-9 turbo) för att GPU skulle rulla på i 100% med win 8.1.

Kan tillägga att Hyper-threading av och på gjorde skillnad till det bättre så en 2500K lär få gå i minst 4,7-4,8 för att inte flaska BF4.

Men just BF4 verkar rulla bättre på Win 8.1.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Du gör fel som tittar på totala cpu-belastningen, då en tråd kan gå i taket och då begränsar frameraten. Extremfallet är ett enkeltrådat spel, det kan inte gå upp i mer än 25% cpu-belastning på en fyrkärnig processor (50% på en tvåkärnig och 12,5% på en åttakärnig) och kommer således flaskas redan på lite drygt 25% CPU-belastning.

Så gott som alla spel har en huvudtråd som jobbar hårt på en kärna, och ett antal lättare hjälptrådar som fördelas på resterande kärnor.

Om tex huvudtråden ligger klistrad på 100% på en kärna, och övriga tre kärnor ligger på 33% kommer du se ungefär 50% processorbelastning fastän processor flaskar stenhårt.

Absolut. Men jag rekommenderar honom att endå installera om win för att vara på den säkra sidan. Att en flaskhalls uppstår gör det nog men inte till den grad att det är en deal breaker för hans dator. Och den enklaste fixen för "problemet" är att köpa en bättre kylare och börja överklocka isåfall. Detta borde ju ha rekommenderats tidigare i tråden, det är ju trotts allt sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Absolut. Men jag rekommenderar honom att endå installera om win för att vara på den säkra sidan. Att en flaskhalls uppstår gör det nog men inte till den grad att det är en deal breaker för hans dator. Och den enklaste fixen för "problemet" är att köpa en bättre kylare och börja överklocka isåfall. Detta borde ju ha rekommenderats tidigare i tråden, det är ju trotts allt sweclockers.

jag tror nog jag ska överclocka min cpu till ungefär 4.7 ghz när jag kommer hem från jobbet. vad tror du ? ska det hjälpa lite eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mammed12:

som jag sa silcan, min kompis har en i7a, vi får ungefär lika mkt fps på shadow of mordor och arma 3. isåfall flaskar hans i7a med.
kollat folk på youtube som har typ lika mkt fps som jag på lords of the fallen och andra spel. med olika cpu. isåfall flaskar deras cpu med.

ska man behöva en skit dyr i7a för o köra en 970 eller ? en i5 2500k överclockad till 4.2 borde fan räcka tycker man. det e inte så att jag kör SLI med 970

Att ni får lika fps är igentligen inte så konstigt. För det spelet är vad jag vet om inte multitrådat så bra. Det verkar vara som i dom flesta spelen att IPC är det som gäller ihop med hög frekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Att ni får lika fps är igentligen inte så konstigt. För det spelet är vad jag vet om inte multitrådat så bra. Det verkar vara som i dom flesta spelen att IPC är det som gäller ihop med hög frekvens.

jaha, tack allihopa för den hjälp ni gav mig. ska nog överclocka min cpu till 4.7 senare. det borde väll hjälpa eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mammed12:

jag tror nog jag ska överclocka min cpu till ungefär 4.7 ghz när jag kommer hem från jobbet. vad tror du ? ska det hjälpa lite eller ?

Gör lite mätningar före och efter och se ifall det blir bättre. Ju mer nära du är en linjär ökning av FPS och frekvens ju mer flaskar din cpu. Så klart får du ju en ökning ialf men jag tycker inte du borde oroa dig så mkt över det, utan njut av spelet istället.:)

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=4I3DUgZA-tY

på den videon kommenterar folk med olika cpus, vissa med skit bra i7or att deras 970 också underpresterar.

Permalänk
Medlem

Mer och mer spel börjar använda sig av fler kärnor nu iom nya konsollerna. Så att uppgradera till en i7 med ht är ju helt klart en värd investering nu tycker jag.

Dock så fattar jag inte varför alla nöter sig blinda på BF4 prestanda som är det lättaste i världen att felsöka.

Perfoverlay.drawgraph 1

tadaaa.. nu ser du om det är cpu eller gpu linjerna som "toppar" när du får fps-drops. Är det cpu så ja, då har du en cpu bottleneck I DET SPELET. Att du ens ordade om att "vadå, varför flaskar den inte i alla spel rå?" betyder ju att du inte förstår logiken bakom. Och även om tvelander sitter på en burk som är löjlig så lär han väl ha förstått hela "vilken komponent viker sig först" precis DÄRFÖR. Dom allra flesta spelen har inte 68-kärnors stöd, och har dom sli-stöd så kommer 4 titans räcka.. alltid.

Alla spel är olika, och alla spel pressar komponenterna olika baserat på hur de är kodade. Vissa kräver en 4770k på 5ghz för att uppnå 60 fps i vissa scenarios medans ett 650ti duger fint. Andra kräver en i3 3220 oklockad men 2 st 980s för att uppnå 60 fps. Det är det vi datanördar whinar om när vi snackar "dålig optimering". Om ett spel behöver 4 gb vram från grafikkortet för att inte lagga blir ju folk som har 2 st 780s på 3gb vram skitförbannade. grafikkort för 7500kr och lagg i 1080p?

Cpu bottlenecks betyder kort och gott att grafikkortet inte kan användas till hundra för processorn kan ändå inte ge mer än kanske 30 fps. Planetside är ju ett fruktansvärt bra exempel här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Gör lite mätningar före och efter och se ifall det blir bättre. Ju mer nära du är en linjär ökning av FPS och frekvens ju mer flaskar din cpu. Så klart får du ju en ökning ialf men jag tycker inte du borde oroa dig så mkt över det, utan njut av spelet istället.:)

tack som fan ska testa oca till 4.5 ghz och se om det blir någon skillnad. det kan inte skada iallafall. men tack igen för all hjälp!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Thorulk:

Mer och mer spel börjar använda sig av fler kärnor nu iom nya konsollerna. Så att uppgradera till en i7 med ht är ju helt klart en värd investering nu tycker jag.

Dock så fattar jag inte varför alla nöter sig blinda på BF4 prestanda som är det lättaste i världen att felsöka.

Perfoverlay.drawgraph 1

tadaaa.. nu ser du om det är cpu eller gpu linjerna som "toppar" när du får fps-drops. Är det cpu så ja, då har du en cpu bottleneck I DET SPELET. Att du ens ordade om att "vadå, varför flaskar den inte i alla spel rå?" betyder ju att du inte förstår logiken bakom. Och även om tvelander sitter på en burk som är löjlig så lär han väl ha förstått hela "vilken komponent viker sig först" precis DÄRFÖR. Dom allra flesta spelen har inte 68-kärnors stöd, och har dom sli-stöd så kommer 4 titans räcka.. alltid.

Alla spel är olika, och alla spel pressar komponenterna olika baserat på hur de är kodade. Vissa kräver en 4770k på 5ghz för att uppnå 60 fps i vissa scenarios medans ett 650ti duger fint. Andra kräver en i3 3220 oklockad men 2 st 980s för att uppnå 60 fps. Det är det vi datanördar whinar om när vi snackar "dålig optimering". Om ett spel behöver 4 gb vram från grafikkortet för att inte lagga blir ju folk som har 2 st 780s på 3gb vram skitförbannade. grafikkort för 7500kr och lagg i 1080p?

Cpu bottlenecks betyder kort och gott att grafikkortet inte kan användas till hundra för processorn kan ändå inte ge mer än kanske 30 fps. Planetside är ju ett fruktansvärt bra exempel här.

Tack kände inte för wall of text.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blackbane78:

Byt till Win 8.1 ! mitt gamla system med W7-64 behövde jag köra CPU i 4,3(2600K) för att GPU(780) skulle ligga på 100% i BF4.
Med 4770K räckte det med stock(3,5-3-9 turbo) för att GPU skulle rulla på i 100% med win 8.1.

Kan tillägga att Hyper-threading av och på gjorde skillnad till det bättre så en 2500K lär få gå i minst 4,7-4,8 för att inte flaska BF4.

Men just BF4 verkar rulla bättre på Win 8.1.

Du kan inte jämföra en 2600k och en 4770k rakt av. 4770k är 2 generationer nyare och har högre IPC och prestanda vid samma hastighet. Därav motsvarar en 4770k på 3.9 ca en 2600k på 4.3.

Däremot har du rätt i att win 8.1 kan ge en liten prestanda boost.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser man till CPU prestanda finns det 0 och ingen anledning att byta upp sig från en 2500K/2600K till någon Haswell. Däremot finns det andra begränsningar som kan var aktuella.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Ser man till CPU prestanda finns det 0 och ingen anledning att byta upp sig från en 2500K/2600K till någon Haswell. Däremot finns det andra begränsningar som kan var aktuella.
B!

kanske en riktigt dum fråga, men hur gör man det ? oca cpun, stänga så många processer som möjligt, eller...hur ?

det va inget. läste fel bara

Permalänk
Medlem

Tittar man på deras test, så är skillnaden mellan 2600K och 4770K i 4.5gHz i det närmsta obefintlig, och definitivt meningslös i högre upplösningar, med ögongodis aktiverat. En ren installation med så lite extra skit som möjligt installerat hjälper kanske, inte för att jag installerar om, någonsin, och än har det inte varit ett problem. Låt bli att installera skräp från början. Jag tänkte snarare på att vissa mer exotiska konfigurationer har visat sig ha problem med bandbredd på andra ställen än i CPU'n som leder till att CPU, minne och moderkort uppgraderas, och ger bättre prestanda som resultat.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av -=Mr_B=-:

Ser man till CPU prestanda finns det 0 och ingen anledning att byta upp sig från en 2500K/2600K till någon Haswell. Däremot finns det andra begränsningar som kan var aktuella.
B!

Asså, nä så klart gör ingen skillnad.

Jag undrar för min 4930k flaskar.
Men tydligen gör inte prollar under min CPU de konstigt asså.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240