Permalänk
Medlem

Grenuttag med homeplug

Har sökt efter en skarvsladd med homeplug utan att hitta. Finns det överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem

En vanlig nätverkskabel eller vad är det du försöker åstadkomma?
Vad är problemet? Är kabeln för kort?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

En ström grenuttag med homeplug. Ingen el vid nätverksuttag.

Permalänk
Medlem

Tror du får försöka vara lite utförligare i vad du söker. Homeplug är ett sätt att applicera ethernet på elnät, så en skarvsladd med en homeplug adapter i varje ände, skulle som gn1p säger inte vara något annat än en vanlig nätverkskabel.

Om du menar att du vill få ut 220v ur ett nätverksuttag, så... är det inte riktigt så det fungerar.

Permalänk
Expertgissare

Om jag förstår dig rätt vill du ha en homeplug kombinerat med din(en) skarvsladd?
Men det får du ju om du sätter en homeplug i en vanlig skarvdosa/grenuttag!

Var gärna lite mer tydlig

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Om jag förstår dig rätt vill du ha en homeplug kombinerat med din(en) skarvsladd?
Men det får du ju om du sätter en homeplug i en vanlig skarvdosa/grenuttag!

Var gärna lite mer tydlig

Homeplug i en vanlig skarvdosa rekommenderas ju inte så jag undrar om det finns en homeplug kombinerat en skarvdosa.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Idag har min lägenhet endast ett nätverksuttag vid ytterdörren medans alla rummen med datorer är i andra ändan av lägenheten. Nätverksuttaget är kopplat till Zyxel GS1910 som ligger ovanpå ett skåp, tillsammans med en router, NAS mm.

Har jag förklarat bättre?

Permalänk
Medlem

Hur långt bort är rummen?, sen är det nog enklast att dra sladd och sedan koppla routern närmare rummen som saknar uttag.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av denisb:

Homeplug i en vanlig skarvdosa rekommenderas ju inte så jag undrar om det finns en homeplug kombinerat en skarvdosa.

Tror inte det finns något sådant som du söker, aldrig sätt iaf.

Skrivet av denisb:

Idag har min lägenhet endast ett nätverksuttag vid ytterdörren medans alla rummen med datorer är i andra ändan av lägenheten. Nätverksuttaget är kopplat till Zyxel GS1910 som ligger ovanpå ett skåp, tillsammans med en router, NAS mm.

Har jag förklarat bättre?

Tror det bästa är om du vill ha bäst stabilitet och prestanda på nätet är att dra kablar.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB