Blizzards Overwatch

Permalänk

Spelet är fruktansvärt bra.
Klart betan var casual, de har ju inte lagt till rankat eller competitive mode.

Även deathmatch / public i csgo är casual, men jag skulle inte säga att csgo är casual för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jag lirade betan och älskade spelet. Kommer definitivt köpas och spelas!

Som @Lordkiller säger är det lite för den gamern utan "mål". Jag är trött på att spela spel som WoW eller The Division där jag måste lägga flera timmar innan jag kan göra något kul egentligen eller innan jag kan spela med mina vänner. Där jag måste avsätta 1-2 timmar för att göra "en grej".

Jag kan tycka CS och Dota 2 är samma sak. Där tar ett game ca 60 min.

Däremot i Overwatch är gamet korta och roliga. Där kan man gå in och spela 2-3 games på 20-30 minuter.

Sedan är det bra mycket roligare om man är några stycken kör i ett lag. Grymt bra inbyggd headset-funktion som är enkel och smidig. slipper man köra skype.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Om det är någon / några sköna lirare som är sugna på att börja lira Overwatch hyfsat seriöst säg gärna till!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Inaktiv

Spelet är intressant men väntar otåligt på att Blizzard ska fixa input lagget. Någon som har sett någonting officiellt från Blizzard angående detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Spelet är intressant men väntar otåligt på att Blizzard ska fixa input lagget. Någon som har sett någonting officiellt från Blizzard angående detta?

Konstigt har jag bara sett Sweclockers klaga på input lagget. Personligen märkte jag inget lagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Konstigt har jag bara sett Sweclockers klaga på input lagget. Personligen märkte jag inget lagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns många trådar på Overwatch forumet samt Reddit, sök och du skall finna
De flesta diskussioner handlar tyvärr om vilken karaktär som är "OP" eller liknande, så det tekniska hamnar ofta i skymundan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Det finns många trådar på Overwatch forumet samt Reddit, sök och du skall finna
De flesta diskussioner handlar tyvärr om vilken karaktär som är "OP" eller liknande, så det tekniska hamnar ofta i skymundan.

Vilka karaktärer är OP? Själv känns det som att varje gång man blir dödad så känns det som den jä***n är OP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Spelet är intressant men väntar otåligt på att Blizzard ska fixa input lagget. Någon som har sett någonting officiellt från Blizzard angående detta?

Kände inte av någon input lagg i Overwatch, känner dock det i Doom där ingen annan har klagat på det :/

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Spelet är intressant men väntar otåligt på att Blizzard ska fixa input lagget. Någon som har sett någonting officiellt från Blizzard angående detta?

Det undrar jag med, jag märker av input lagg. jag spelar hällre cs go i låst 60fps en overwatch i 120fps. SÄnkte lite inst så jag fick 299-300fps i overwtach och det kändes bra då. Men man vill ju köra max grafik i 120-130fps utan att bli hämmad utav input lagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Det undrar jag med, jag märker av input lagg. jag spelar hällre cs go i låst 60fps en overwatch i 120fps. SÄnkte lite inst så jag fick 299-300fps i overwtach och det kändes bra då. Men man vill ju köra max grafik i 120-130fps utan att bli hämmad utav input lagget.

Högre fps borde väl logiskt sätt ge lägre input lag då det är mindre fördröjning mellan varje bildruta.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Högre fps borde väl logiskt sätt ge lägre input lag då det är mindre fördröjning mellan varje bildruta.

Inte i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Om man inte är nå större fan av TF2, hur stor är chansen att man gillar Overwatch? Jag uppmärksammade inte att det var öppen beta nyss så jag missade chansen att prova på det där.

Tycker inte de är så himla lika ändå. Själva gameplayet tycker jag mer påminner om unreal tournement eller HL deathmatch än TF. Är ingen fan av TF men tycker detta var hur kul som helst. Bör dock spelas med ett gäng polare, annars kan de bli segt. Lätt ett köp för min del.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk

Tycker det vore skoj att lira någorlunda regelbundet med samma grupp, några på swec som känner sig sugna? Helst folk som är lite äldre (är själv 28).

Permalänk
Medlem

Det enda jag tyckte kändes fel var när sensen var lite hög. Dock kör jag rätt låg sens och musen kändes betydligt mer responsiv när jag drog ner sensen.

Jag hade en kompis som klagade på att musen kändes konstig och jag vet att han lirar på lite högre sens än mig. Annars har jag inte känt några problem med Overwatch! Gillar det starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Det enda jag tyckte kändes fel var när sensen var lite hög. Dock kör jag rätt låg sens och musen kändes betydligt mer responsiv när jag drog ner sensen.

Jag hade en kompis som klagade på att musen kändes konstig och jag vet att han lirar på lite högre sens än mig. Annars har jag inte känt några problem med Overwatch! Gillar det starkt!

Tycker den höga sensen passar bra till denna typ av spel, men förstår var du menar. Hade ett helvete att hoppa mellan detta och cs:go

Förövrigt grymt taggad för imorgon (natt)

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av AndreasA88:

Tycker det vore skoj att lira någorlunda regelbundet med samma grupp, några på swec som känner sig sugna? Helst folk som är lite äldre (är själv 28).

Är en hel del som sitter på SweC teamspeak som har köpt spelet. Kommer att köra en spelkväll nu på Tisdag när de kommer.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1427713-overwatch-spelk...

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Hoppas på att få det imorgon från Webhallen! Fick meddelande att det skickats den 19e, men står att de bara fått info om att något ska skickas... excited!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Spelet släpps kl.01:00 enligt Battlenet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Sedan är det bra mycket roligare om man är några stycken kör i ett lag. Grymt bra inbyggd headset-funktion som är enkel och smidig. slipper man köra skype.

Använd Discord om du inte gillar (eller inte vill köra) skype- https://discordapp.com/

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa spelet fysiskt och kan man bara köpa den billigaste versionen av spelet via Battlenet?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Vart kan man köpa spelet fysiskt och kan man bara köpa den billigaste versionen av spelet via Battlenet?

Billigaste versionen kan man bara köpa på battle.net

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Silcan: Borde det väl? Ju mindre tid det går mellan varje frame borde minska fördröjningen, eller?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Hoppas på att få det imorgon från Webhallen! Fick meddelande att det skickats den 19e, men står att de bara fått info om att något ska skickas... excited!

Har fortfarande inte hört något från webhallen. Beställt med hämtning i butik.. Gissar att jag inte får hämta förrän imorgon då.. Någon som hört något om när det går att köpa i butik?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fick inget brev av Webhallen idag, trots att det står att det skickades den 19:e.
Surt! har aldrig haft problem ifrån Webhallen med att få spel i tid till lansering förut, trisst!

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

@Silcan: Borde det väl? Ju mindre tid det går mellan varje frame borde minska fördröjningen, eller?

ja om det är samma spel, men vissa spel lider av mycker mer, så 60fps i csgo har mindre inputlagg an i overwatch 200fps tex.

Permalänk
Entusiast

@SunQ
@Cequence
Ni som har beställt fysiska kopior utav spelet borde räkna med att ha det imorgon, Blizzard har som vana att vara väldigt strikta med sina release datum. Fick vänta tills senare samma dag när jag köpte collectors edition till Sc2 och dess expansioner. Sen att det alltid är vissa butiker som struntar i det å skickar tidigare är en annan diskussion.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Fick inget brev av Webhallen idag, trots att det står att det skickades den 19:e.
Surt! har aldrig haft problem ifrån Webhallen med att få spel i tid till lansering förut, trisst!

Förbokade också via webhallen, inte heller fått någon info/brev. Har också status att det skickades 19e. Hoppas det dyker upp imorgon.

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Jag spelade när betan var öppen och har funderat på köpa spelet, men har funderat på om det kommer vara fler banor? Andra missions osv?

Permalänk
Medlem

Kollade snabbt nu, det har gått upp rejält i pris på cd-nyckel sidor?
450-ish, vet att jag såg det för drygt 300 för ett par veckor sen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Kollade snabbt nu, det har gått upp rejält i pris på cd-nyckel sidor?
450-ish, vet att jag såg det för drygt 300 för ett par veckor sen.

så är det nästan jämt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken