Sätta på DirectCU II på kort...

Permalänk
Medlem

Sätta på DirectCU II på kort...

Hej! Jag köpte ett ASUS GTX670 begagnat, måste dock sätta på standardkylaren och det är jag lite fundersam över hur jag gör.

Enligt de tutorials jag har sett ska man ha kylflänsar på dessa:

Det finns dock inte plats för något sådant, så jag gissar att det inte behövs?

Jag undrar också om man ska byta ut den här vilken jag gissar är en 'thermal pad'(Jag har lite sådan hemma...):

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Hej! Jag köpte ett ASUS GTX670 begagnat, måste dock sätta på standardkylaren och det är jag lite fundersam över hur jag gör.

Enligt de tutorials jag har sett ska man ha kylflänsar på dessa:
http://i.imgur.com/1wrfelA.png

Det finns dock inte plats för något sådant, så jag gissar att det inte behövs?

Jag undrar också om man ska byta ut den här vilken jag gissar är en 'thermal pad'(Jag har lite sådan hemma...):
http://i.imgur.com/UIW4Us8.png

1: Och du har gjort dig säker på att kylaren passar?
2: Den du håller i skall placeras över området du ringat in.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att flera/alla/många av Asus grafikkort har "custom made" layout på kretskorte. Kanske inte passar på andra kort hur som helst. På alla ytor där det tidigare har varit thermal pads så borde det förmodligen sitta det fortfarande. Finns T.ex på Inet.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

1: Och du har gjort dig säker på att kylaren passar?
2: Den du håller i skall placeras över området du ringat in.
/Lifooz

Skrivet av HenKenny:

Jag har för mig att flera/alla/många av Asus grafikkort har "custom made" layout på kretskortet. Kanske inte passar på andra kort hur som helst. På alla ytor där det tidigare har varit thermal pads så borde det förmodligen sitta det fortfarande. Finns T.ex på Inet.

Tack för svaren!

Ja, kylaren passar. Det är ju den kylare som ska sitta på kortet.
2. Jag vet att det ska sitta där, det jag undrar är om jag ska byta ut materialet mellan flänsen och kretsarna. Har som sagt det hemma.

Undrar också vad detta är:

Något man har mellan kortet och backplaten?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Tack för svaren!

Ja, kylaren passar. Det är ju den kylare som ska sitta på kortet.
2. Jag vet att det ska sitta där, det jag undrar är om jag ska byta ut materialet mellan flänsen och kretsarna. Har som sagt det hemma.

Undrar också vad detta är:
http://i.imgur.com/jvzpFOB.jpg

Något man har mellan kortet och backplaten?

Ser faktiskt ut som det. Jag kan inte tänka mig, att dom skall placeras på något annat område.
Men den vita kudden såg hur fin som helst ut, så den kan du behålla.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!