Hittar inte grafikkortet i enhetshaneteraren

Permalänk

Hittar inte grafikkortet i enhetshaneteraren

Kan inte hitta mitt grafikkort i Enhetshanteraren eller något, Lampan på graffikkortet lyser men jag får ingen bild från DVI ttagen, jag har drivrtiner installerade och allt...

Jag kan inte ens starta Nvidias kontrollpanel eller installera samma drivrutiner jag haft. det står att Nvidia inte hitta ett Nvidia kort.

Och det är ett nvidia kort yes!

mvh

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort ?
Kan kanske vara så att du måste uppdatera ditt BIOS.

Permalänk

Hade sjukt mycket problem tidigare jag med gällande detta. Då hittades inte kort nummer 2. Slutade med att jag fick moderkortet utbytt på garanti efter felsökning. Samma problem med det nya till en början. Kort 2 hittades inte.

Uppdaterade BIOS, drivrutiner och installerade även om OS. Efter många försök med ett kort i taget och byten mellan platser så började det plötsligt fungera. Fick tipset om att det då kunde vara nätagget som tidvis slutade ge ström. Köpte nytt nätagg, men fick ordning på allt innan jag hann byta.

Nu ligger nätagget i kartongen och allt fungerar fortfarande (Peppar, peppar).

Ett märkligt problem som jag egentligen inte har fått någon förklaring på. Testa att skifta platser och lägga in drivisar på nytt. Har du tur så hittas det efter ett tag.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest