Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia Geforce 344.65 WHQL

Permalänk

aja, får installera om och se hur det går

Visa signatur

CPU:i5 4670k |GPU: Gigabyte gtx 760 windforce r2 | RAM: 8GB 1600 Mhz | PSU: Fractal Design Integra r2 650w | Moderkort: Asus z87-a | Chassi: Fractal design core 3000 USB 3.0

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av allwereoutlaws:

Märkte precis att jag heller inte har den.

Ta hem den och se om det blir lättare med grafikdrivisen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av PixelMiner:

Displayport problemet är fortfarande inte löst och på Nvidias support forum så skriver de att de fortfarande håller på och undersöker problemet. Förstår inte att det skall vara så knepigt att lösa en regressionsbugg. Displayport fungerade ju utmärkt i 344.11, men sedan dess så verkar många ha rejäla problem. Så även undertecknad.

Börjar bli trött på dåliga drivare ifrån Nvidia.

Blev faktiskt kontaktad av en representant ifrån Nvidia idag. De ville ha mer information om vilka problem jag har, vilken hårdvara osv. osv.

Så det kanske finns hopp om att de lyckas fixa displayport problemen... Den som lever får se...

Permalänk
Medlem

Liten fråga rörande detta med de senaste drivarna.
Jag ser att folk verkar hålla sig till 344.11, pga att den allra senaste 344.65 tydligen har en del problem.
Hur är det med övriga drivare efter 344.11 ? Jag kör med 344.60. Har den några kända problem ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Vad jag märkte på en utav mina burkar så fick jag en hel del stuttering i bf4, vart ingen skillnad fast jag prövade ett par äldre 344.11. Prövade också med bara ett kort problem kvarstår...Vad som är märkligt är att jag har ingen stutter då jag är som spectator. Det är på gräns att vara ospelbart ! Bara bf4 och bf3 fast mindre där men man märker det nog där med, iaf om man är perfektionist. Inga andra spel har ja märkt det i. Vad som hjälpte lite dock var att sätta vsync på smooth i nvidia controllpanelen. Men den sätter fps på 30 nu och då så det är helt ohållbart !

Relevanta specs 2 stycken 4gb gtx680 @ 1440p

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Jag fick drivrutinskrasher idag med 344.60 så jag uppdaterade till 344.65. Nu funkar inte MSI afterburner i den mån att det visar 540 mhz core och att jag använder (typ)4801239MB vram. Korten klockar inte heller lika högt nu och blir också varmare...

344.60 fick jag 1342 MHz core clock på båda mina gtx 970 och dem blev 79 och 71 grader, vid längre spelande kunde det bli 80/72 och då gick även core clock ner till 1314 MHz på båda korten.

344.65 så får jag en core klock som ändrar sig runt 1206 och är även OLIKA på båda korten (dafuq?) och jag får upp i 79/71 grader mycket snabbare samt korten klockar ner sig till först 1177 sen 1154 sen 1126 på GPU 1 och stannar på 1206 på GPU 2.

Dessa värden är tagna ifrån Furmark och EVGA precision x16 samt GPU-z då MSI afterburner inte fungerar med denna drivrutin. Jag ska testa ett litet tag annars så byter jag tillbaka.

Allt detta är vid stock, jag har inte rört någonting utan detta sköter sig automatiskt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kanske inte är så aktuellt, men jag hittade mitt problem. Det var att med denna update så ändrade Nividia min primära skärm till projektorn som vill ha 59Hz och inte 60Hz. Där av låste den även datorskärmen på 59Hz också. Med att jag ändrade tillbaka primära skärmen så löste sig problemet. Var även så i 344.75