Lost Ark Online - MMO Action-RPG

Permalänk
Medlem

Körde Morai ruins igår som Paladin på normal. Testade först på hard men hade problem med bossarna.
Känner för att gå tillbaka och testa hard igen :).

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är väl inte så snabb kanske😀

Jag levlade typ en level på 3 timmar igår kväll. Men då gick en hel del tid åt att fiska också. : )

Permalänk
Medlem

Uj, installerade spelet innan och testade en halvtimme. Det känns vääääldigt generiskt och förvirrande, som Sorceress så börjar man med massor med spells redan från början? Känns lite konstigt.

Men det är värt att fortsätta spela? Jag gillade Diablo 2 när det begav sig.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är en förvirrande start men det ger sig.
Tror det är så att vi som startar spelet nu börjar från level 10.
Det ger oss lite mera färdigheter från start.

Jag tycker spelet känns hyggligt på att lära mig det jag behöver. Fast det är lättast att läsa lite tips på nätet vilka färdigheter jag bör lägga mina poäng på. Lite förvirrande med alla olika stats, vad jag ska satsa på när jag levlar.
Fast jag tror inte det gör något jätteskillnad, röj på :).

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Levlade du fyra levels på fyra timmar?? Jag körde upp mln sorcerer till lvl 26 på 4,5 timmar...och då tyckte jag att jag tog det lugnt 😳

Oj, jag är lvl 42 vilket tagit mit runt 45h (dock med kötid inkluderad i detta). Jag läser alla questtexter och har testat att fiska, hugga träd osv samt göra secret dungeons.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

De första 40 levlarna ungefär är rätt förfärliga. Spelet är förvirrande och storyn är löjligt lökig med det sämsta röstskådespeleriet jag hört.

Däremot ska jag säga att spelet verkligen tar sig. Efter man fått sin båt så blir storyn och questen betydligt bättre och man lär sig alla system ett efter ett.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

En grej som fortfarande stör mig är den väldigt långa laddtiden. Sen när jag ändra lite i inställningarna; "du måste starta om för att de ska få effekt". Nja, tror jag väntar till senare. : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

En grej som fortfarande stör mig är den väldigt långa laddtiden. Sen när jag ändra lite i inställningarna; "du måste starta om för att de ska få effekt". Nja, tror jag väntar till senare. : )

Ja, det är faktiskt lite segt. Först EAC, sen spelets splash screen, sen vänta på serverlistan, sen kommer man äntligen in.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ja, det är faktiskt lite segt. Först EAC, sen spelets splash screen, sen vänta på serverlistan, sen kommer man äntligen in.

Du glömde kön

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

En grej som fortfarande stör mig är den väldigt långa laddtiden. Sen när jag ändra lite i inställningarna; "du måste starta om för att de ska få effekt". Nja, tror jag väntar till senare. : )

Tror att det är pga UE3.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Rätt kul spel men känns som ett jävla grind bara.. kul tidsfördriv kanske men känns inte så meningsfullt direkt😁
Nä håller mig till elden ring istället 😊

Permalänk
Medlem

väntar man länge på att komma in ?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

väntar man länge på att komma in ?

Köer verkar var borta numera, i alla fall på Calvasus. Efter Elden Ring så försvann typ 40% av spelarna

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jahopp. Då har man gjort "last battle" så huvudstaden är upplåst och kungen sitter på tronen. Vad gör man nu? Är lvl 29.
Ser inga uppgraderingar till salu i huvudstaden, marknaden låses upp vid lvl 30.
Bara att följa huvudstoryn vidare?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av KingCobra:

Jahopp. Då har man gjort "last battle" så huvudstaden är upplåst och kungen sitter på tronen. Vad gör man nu? Är lvl 29.
Ser inga uppgraderingar till salu i huvudstaden, marknaden låses upp vid lvl 30.
Bara att följa huvudstoryn vidare?

Du fortsätter tills du kommer till Vern Castle där du låser upp chaos dungeons och spelet kan börja på riktigt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tycker Lost Ark är kul, lite seg laddnings tid bara när man startar det.