Hotkeys för profilbyte av skärmar med GeForce?

Permalänk
Medlem

Hotkeys för profilbyte av skärmar med GeForce?

Hejsan,

Tog steget och bytte upp mig från ett AMD HD 7970 till ett Nvidia GTX 980 idag och undrar om det finns någon inställning för olika profiler när det kommer till flera skärmar. Kör två som main men har även kopplat in TVn och då jag tidigare kunde skapa profiler och hotkeya för att växla mellan dessa hittar jag inget liknande i Nvidias kontrollpanel.

Har Nvidia ens något liknande eller måste man köra ett tredjepartsprogram för att detta ska fungera? Så smidigt att från soffan med ett knapptryck stänga av båda skärmar och få upp skirvbordet på TVn och vice versa.

Har ställt in så jag har alla tre aktiva samtidigt men saken är just den att jag vill komma åt skrivbordet på TVn och inte bara ha den som en extra skärm. Kör 2560x1440 på mainskärmen så klona den fungerar nog inte så bra då TVn endast är 1920x1080.

Tack på förhand för all hjälp

Edit: Den som söker finner! Hittade lösningen med hjälp av programmet Ultramon. Förstår inte varför drivrutinstillverkarna inte kan lägga till liknande funktioner, programmet som gör alla dessa fina saker är endast 3MB...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord