Beställt TiVo Max från Comhem, avbeställa eller ej?

Permalänk

Beställt TiVo Max från Comhem, avbeställa eller ej?

Beställde alltså detta paket igår kväll men läst så mycket skit om det nu att jag börjar ångra mig, vad säger ni som använder Tivo nu? Hade ni valt ett annat paket från en annan leverantör om ni valt idag? Jag här för övrigt bredbandsbolaget som internetleverantör och det fungerar fint.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Av vilken anledning beställde du, är det någon specifik funktion du vill ha?
TiVo lanserades på 90-talet när de flesta inte använde streaming-tjänster och ville se tv-programmen när de hade tid, så 2014 känns TiVo helt förlegat.

Permalänk
Skrivet av konig:

Av vilken anledning beställde du, är det någon specifik funktion du vill ha?
TiVo lanserades på 90-talet när de flesta inte använde streaming-tjänster och ville se tv-programmen när de hade tid, så 2014 känns TiVo helt förlegat.

Beställde för att det ingick 22 HD kanaler i paketet och dom flesta av dom kanalerna visar sånt som intresserar mig, sen tycker jag priset var rätt ok, kampanj 299kr i månaden.

Det är egentligen inte tivos funktioner som intresserar mig, skulle nöja mig med att kunna se dom HD kanaler som ingår i det paketet.

Jag avbeställde iallafall!

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Några av mina släktingar har TiVo, och det funkar.

Inte fräckt eller flashigt på något vis, men det funkar precis som det ska.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Nu jävlar ska jag skriva av mig.
Jag har Comhem. TiVo mellan och en smart tv. Förstår inte varför man ska ha en hårdvara lika stort som ett Ps3 som är grymt ful och har nästan ingen funktion förutom att den spelar in dina program när du nästan har samma funktioner i din smart tv.
Får en känsla av att Comhem har köpt in så många TiVos så dom vet inte vad dom ska göra av dom så dom tvingar sina kunder på att ha det. Problemet är att du MÅSTE ha tivon. Du kan inte gå runt det. Har du inte TiVon så kan du inte kolla på dom kanaler som du beställt.

Jag önskar jag kunde avbeställa skiten men jag och min sambo vill ändå kolla TV. En annan sak angående comhem är att deras internet kan kopplas ner någon gång, då och då. Har Bredband 250. Hastigheten är bra, har alltid fått det jag blivit lovad förutom deras plötsliga nerkopplig. Problemet för mig är att der är det bästa alternativet för mig eftersom jag bor i en gammal fastighet.

Hade inte använt comhets produkter/abonnemang om det inte var det bästa möjliga. Har annars haft Tele2 fiber (Bästa som finns) eller bredbandsbolaget.

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med Omnipro om att boxen är bland det fulaste jag sett..
I övrigt så fungerar det som det ska fungera. Dvs man kan kolla på kanalerna man betalar för, spela in program och TiVO lär sig vad du gillar.

Jag har själv inte tjänsten men många polare har och de är riktigt nöjda, förutom just boxen...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad för modernitet som ComHem börjar sälja till kunderna i framtiden. Kanske en VHS-spelare samt hyrtjänst för VHS via post?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Ska bli spännande att se vad för modernitet som ComHem börjar sälja till kunderna i framtiden. Kanske en VHS-spelare samt hyrtjänst för VHS via post?

Ja det stämmer att det är en gammal tjänst som funnits länge i USA.
Men det är ändå en väldigt bra tjänst för större delen av svenska folket.

De har även uppdaterat tjänsten lite med sammankoppling av play-tjänster och att man får tillgång till TiVO On the go.

  • Så tjänsten är bra

  • Boxen är extremt ful

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |