Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

COMODO brandvägg - tillåta enheter i nätverket med ip

Permalänk

COMODO brandvägg - tillåta enheter i nätverket med ip

Hur sätter jag upp Comodo Firewall (enbart brandväggen) att acceptera min trafik i mitt hemmanätverk? dvs t.ex trafik mellan NAS:en och datorn, mellan datorn och NAS:en, mellan datorn och en mediespelare osv. Alla har ju ett IP inom samma nätverk.

Jag har inte 100% koll på COMODO - för det poppar inte upp någon fråga om jag vill tillåta någon trafik.

Jag kör COMODO i inlärningsläge.

Jag kör samtidigt som default Windows 8 egna brandvägg.

I nätverkszoner har jag lagt till IP adresserna som mina enheter i nätverket har under trusted nätverkzon som är Hemmanätverket.
Men räcker detta?

Det står massa brandvägsnätverksintrång och avslag av mellan mina egna ipadressern mellan (från enhet till mål: dator), så jag vet inte varför detta är så?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020