SLI måste alla skärmar va inkopplade i Samma kort?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ceogar:

Jag spelar Battlefield 4 i den upplösning och visste inte ens att man kunde ställa in i geforce experience.

Gör såhär: Ändra till 1920 x 1080 i Windows och starta sedan Battlefield. Väl inne i spelet byter du upplösning till 5760 x 1080, vad händer då?

Jag testade byta till 1920 x 1080 i både windows och battlefield men fortsatt ingen musfunktion eller tangentbords-. Tyvärr gick det inte att ändra inställningarna pga det. Alltså farcry4 har gått bra, WoW funkade, har inte testat nåt mer men har runt 30 spel jag kan testa. Vill dock helst fixa detta till bf4.

Skrivet av LudvigLindell:

Det verkar som att den ligger i

C:\Users\ANVÄNDARE\Documents\Battlefield 4\settings
filen heter
PROFSAVE_profile
och ligger där någonstans, öppna den med notepad eller nåt sånt borde väl funka
Jag antar att jag ska lyfta ett varningens finger, man kan säkert fukka upp någonting i den filen också

Detta funkade inte heller, jag ändrade GstRender.ResolutionWidth 5760 och height står på 1080. får origin logga(tryck alt+f1 för vänner i spelet) på höger skärmen, i vänster skärm har jag fpsen från programmet bandicam, båda är svarta och verkar loada. den i mitten får fram BF4 loadscreen och kommer in i spelet men kan inte använda musen eller tangentbordet, endast alt+ tab återigen :/. mer tricks o knep?

har googlat också en del utan lycka.

Skrivet av Gunner357:

Nu kör jag amd kort men jag har inga problem med bf4 i 5760X1080 det är bara att starta spelet.

lyckost!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216267:

Jag testade byta till 1920 x 1080 i både windows och battlefield men fortsatt ingen musfunktion eller tangentbords-. Tyvärr gick det inte att ändra inställningarna pga det. Alltså farcry4 har gått bra, WoW funkade, har inte testat nåt mer men har runt 30 spel jag kan testa. Vill dock helst fixa detta till bf4.

!

Eftersom musen inte fungerar även i 1920 x 1080 så låter det som att det är ditt Battlefield som det är fel på. Testa att avaktivera surround och se om det är samma sak fortfarande. Avinstallera/ta bort inställnignar från experience, ominstallera drivrutiner för grafikkort. Reparera/ominstallera Battlefield. Stäng av Origin in game. Stäng av Afterburner, Stäng av xfire/raptr/steam ingame/bandicam.

Bara börja i någon ände.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tyckte du sa att du googlat om problemet ?

Hittade iaf detta bland dom första sökresultaten på denna googling: "battlefield 4 surround problem".

Tionde inlägget i tråden: "Problem is Origins overlay, deactivate it in origin settings and input should work again."

EDIT: Testat och det löste problemet för mig iaf...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon216267:

Okej, har löst det problemet. kan röra musen fritt nu!

Annat problem, jag har ställt in via geforce experience på BF4 att det ska vara 5760*1080 men dom 2 sidoskärmarna förblir svarta och den i mitten är inne i spelet men kan inte göra något, röra musen använda tangentbordet, bara tabba ur. Hur löser jag detta problem?

Inte rört BF4 på väldigt länge och använder inte Experience till annat än ShadowPlay så vet inte om jag kan hjälpa där tyvärr, men kan ju vara värt att testa att återställa BF4-inställningarna i Experience och istället ändra upplösningen in-game.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Antielefant

Trådar sammanfogade

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma eller väldigt närliggande ämne (så kallad korspostning), detta för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
Jag har sammanfogat dina trådar om SLI och Surroundproblemen, men tänk på detta i framtiden. Vill du ändra rubriken på en tråd för att reflektera ett nytt problem är du välkommen att kontakta en moderator.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zcenicx:

Trådar sammanfogade

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma eller väldigt närliggande ämne (så kallad korspostning), detta för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
Jag har sammanfogat dina trådar om SLI och Surroundproblemen, men tänk på detta i framtiden. Vill du ändra rubriken på en tråd för att reflektera ett nytt problem är du välkommen att kontakta en moderator.

borde läst reglerna.