Registrera Gigabyte mobo för 4 års garanti?

Permalänk
Medlem

Registrera Gigabyte mobo för 4 års garanti?

Vettikatten vart jag hörde det men att om man registrerade sitt Gigabyte mobo så skulle man få 4 års fabriksgaranti?
Annars hade man 3år. Stämmer detta?

Brukar aldrig registrera ngn produkt men tänkte att jag skulle göra det i detta fallet. Ofta får man registreringen tryckt i huvudet på deras sajter etc men jag hittar inte ngn registrering på gigabytes hemsida. Hittar ingen info om det bland lapparna i mobo lådan heller. Är ett z87 och ett x88 kort jag köpte våren 2014 så inget helt nytt ifall det är ngn tillfällig kampanj för ngn speciell produkt kanske?

Ngn som vet om mitt garantipåstående gäller och vart katten registreringslänken är i så fall

Hittade detta på ett annat forum "Gigabyte mother board has no register needs. All motherboards carry a 3 years warranty from the date it was manufactured (according to serial number)," så de verkar ha 3år iaf men sen hörde jag i ngn review lr ngt att man kunde regga kortet och få 4 års garanti?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimpen:

Vettikatten vart jag hörde det men att om man registrerade sitt Gigabyte mobo så skulle man få 4 års fabriksgaranti?
Annars hade man 3år. Stämmer detta?

Brukar aldrig registrera ngn produkt men tänkte att jag skulle göra det i detta fallet. Ofta får man registreringen tryckt i huvudet på deras sajter etc men jag hittar inte ngn registrering på gigabytes hemsida. Hittar ingen info om det bland lapparna i mobo lådan heller. Är ett z87 och ett x88 kort jag köpte våren 2014 så inget helt nytt ifall det är ngn tillfällig kampanj för ngn speciell produkt kanske?

Ngn som vet om mitt garantipåstående gäller och vart katten registreringslänken är i så fall

Hittade detta på ett annat forum "Gigabyte mother board has no register needs. All motherboards carry a 3 years warranty from the date it was manufactured (according to serial number)," så de verkar ha 3år iaf men sen hörde jag i ngn review lr ngt att man kunde regga kortet och få 4 års garanti?

Är väl så att om något händer mellan år 3 och 4 så kontaktar du gigabyte

Permalänk
Hedersmedlem

Här kanske: http://warranty.gigabytenordic.com/

Två sekunder på Google.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tack! Behövde också den där länken

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X