Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

GTX 780 ti SC - 50-60c Idle temps

Permalänk
Medlem

GTX 780 ti SC - 50-60c Idle temps

Halloy,

Mitt grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Superclocked, ligger på ca 52-62 grader i idle. 810mhz @ 962mv
ibland hoppar den dock upp till 1000 något mhz, och graderna ökar därefter.

Jag har bra airflow i datorn, och dammade ur allt häromdagen med tryckluft graderna minskade med 1-4c.

Även provat 3 olika driver versioner då jag kommer ihåg att vissa ökade värmen på min gpu markant, men helt förgäves.
Har läst om ett par andra som har en idle temp med stock kylare runt 32c.
Någon som har en aning vad det kan vara? Ska jag prova hoppa ännu längre bak i driver versioner? Låter lite lurt.

Har gjort en egen fancurve i precisionX där jag fått dra på rätt så rejält för att den ska hålla sig i dessa grader. :/

All hjälp välkommen,

God Jul på er!
/ Sphynx

Edit 1; Min nuvarande setup:

Moderkort: Asus Z87-A
Grafikkort: GTX 780 Ti Superclocked
PSU: Corsair 750m
Processor: Intel Core i7 4770k
Kylning processor: H80i tror jag det är.
Ram: 16gb corsair vengeance tror jag dom heter.
SSD: 840 Evo 250gb
Random HD: 1TB

Använder även 2 Skärmar, Asus 144hz & LG ips skärm 60hz.

Permalänk
Medlem

Kortet klockar inte ner sig om du använder flera skärmar. Det kommer gå ner om du använder bara din Asus 144HZ skärm.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

jag har msi gtx 780ti, ligger på samma temp som du, ligger uppåt 80 när det får jobba lite om jag inte minns fel. Iof så har jag bara proppat in kablar och skit i chassit (Prodigy M) så bra luftflöde kan man nog knappast tala om i mitt fall..

Kör orginalklockningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Kortet klockar inte ner sig om du använder flera skärmar. Det kommer gå ner om du använder bara din Asus 144HZ skärm.

Mitt kort ligger just nu på:

51c idle - 1 google chrome sida uppe, inga bakgrunds program förutom PrecisionX.
810mhz
962mv
2500+ rpm på fläkten

Fångade ett av hoppen.

Finns även ett till hop där den går upp i 1130~