Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp! När jag ansluter monitorn till moderkortet får jag boot-loop. (Asus + Intel)

Permalänk

Hjälp! När jag ansluter monitorn till moderkortet får jag boot-loop. (Asus + Intel)

Hej Alla,

Jag har kört med ett GTX550ti i min HTPC. Har nu insett att jag inte behöver det (värmande och susande) kortet, utan kan köra på proppens (Intel Core i5 4750S) grafik istället. Tänkte byta ut stock-kylaren till en lågprofils-Noctua. MEN..

När jag flyttade HDMI-kabeln från nVidiakortet till moderkortet, startade upp datorn, hamnade den i en boot-loop.
Ska kanske tillägga att jag har ett Asus Z97M-plus moderkort. För säkerhets skull ändrade jag då i BIOS så att grafik inte var i "auto", utan i "internal", och plockade också ur det nVidiakortet. Samma problem..!

Jag återställde allt med nVidiakortet och BIOS. Startade och allt fungerade. Gick in i BIOS och ställde in stöd för flera displayer (så man kan använda både externa och interna grafiken) men lät HDMI sitta kvar i nVidia-kortet. Boot-loop igen..!

Någon idé vad jag kan testa mer? Kan ju vara moderkortet som är trasigt, och då får jag leva med nVidiakortet. Men det hade varit trevligt att slippa det.

Tack på förhand.

Förtydligande
Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB