The Pirate Bay räknar ned till första februari

Permalänk
Melding Plague

The Pirate Bay räknar ned till första februari

Världens största fildelningssajt kan vara på väg att starta upp på nytt. Efter tillslaget visas nu en nedräkning på den officiella webbplatsen till den första februari.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad var det vi sa?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Trevlig läsning! Inte för att jag själv använder TPB något men för mig är det lite som i julavsnittet i Svensson Svensson med dopp i grytan "Åt och åt, den ska stå där!"

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Underbart om det nu är sant.

Permalänk
Medlem

såg det igår, ska bli spännande och se vad det innebär. lite kaxigt om det är re-launch som händer vid 0

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad grejen med piratebay är, sämre tracker och community är ju svår att hitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Förstår inte vad grejen med piratebay är, sämre tracker och community är ju svår att hitta.

Beror på lite vad man använder den till. Riktigt gamla grejer och ljudböcker på svenska var TPB ypperligt bra på tycker jag.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Förstår inte vad grejen med piratebay är, sämre tracker och community är ju svår att hitta.

kan hålla med dig men det hela är en principsak, bra om den går upp igen!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Hmm, när jag kikar på TPB´s sida så räknar den inte ner. Däremot räknar den upp.

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Förstår inte vad grejen med piratebay är, sämre tracker och community är ju svår att hitta.

Så länge TPB är störst och kaxigast kan ju många mindre trackers smita under radarn... om detta är bra eller dåligt låter jag andra uttala sig om.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skäggig legend

Jag trodde inte de skulle starta så snart, but hey...
Yo ho ho and a bottle of rum!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Den räknar ju upp,står 24:10:24 just nu. Sidan gick ner den 9:e. Det blir 24 dagar

Permalänk
Medlem

för mig räknar den ner. olika för alla?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjork:

Hmm, när jag kikar på TPB´s sida så räknar den inte ner. Däremot räknar den upp.

Skrivet av Iksu:

Den räknar ju upp,står 24:10:24 just nu. Sidan gick ner den 9:e. Det blir 24 dagar

Skrivet av Marticus:

för mig räknar den ner. olika för alla?

Om den räknar på 3 olika sätt, är HalfLife 3 bekräftat då?

Permalänk

Räknar upp för mig också? Gjort det de senaste dagarna.

EDIT: Jaha, efter ett tryck på F5 räknar den ner.

Permalänk
Medlem

Rensa cache om den räknar upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Måltavlan var inget mindre än fildelningssajten The Pirate Bay, som trots de fällande domarna mot sajtens grundare fortsätter att gäcka myndigheterna.

Myndigheterna är väl inte så farligt gäckade av tpb, film- och musikindustrin däremot (?)

Permalänk
Medlem

Ända sedan spöttifaj samt netflix kom så har användandet av tpb gått ner till 0 för oss

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wRRM:

Förstår inte vad grejen med piratebay är, sämre tracker och community är ju svår att hitta.

Jag använder det ganska ofta till att ladda ner fixar till spel med tunga DRM-skydd för att spelen ska flyta bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag använder det ganska ofta till att ladda ner fixar till spel med tunga DRM-skydd för att spelen ska flyta bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns många bättre sidor för det ändamålet.

Permalänk
Medlem

Well duh! Vad hade ni väntat er?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trazer:

Trevlig läsning! Inte för att jag själv använder TPB något men för mig är det lite som i julavsnittet i Svensson Svensson med dopp i grytan "Åt och åt, den ska stå där!"

Vad använder du själv istället då?

Permalänk

Innan har den räknat upp för mig, men nu räknar den dock ner

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Finns många bättre sidor för det ändamålet.

Vilka då?

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Jag gissar bara att tillslaget gör pbay bara ännu mer populär

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Det som jag gillade med tpb var hur lätt den var att använda, när du skulle söka efter något var det jätte enkelt. men nog går ju ipt eller kat också.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Om den räknar på 3 olika sätt, är HalfLife 3 bekräftat då?

Det har i princip gått guld.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Myndigheterna är väl inte så farligt gäckade av tpb, film- och musikindustrin däremot (?)

Är det inte samma sak numera. Film och musikindustrins händer går djupt ner i fickorna på våra korrupta politiker.

Visa signatur

HTPC:Intel Pentium G5400/ Asus PRIME B360M-A/ 8gb / Samsung SSD 120 / Samsung SSD 2 x 1 Tb / Silverstone Grandia MX-1 / Seasonic X-650 / LG 4020 47"
SPELPC:Intel Core i5 2500k @ 4200Mhz på en CM TX-3/ AsRock P67 Pro3 / HD7970/ 8gb / Samsung 830 120 GB och ett gäng hårddiskar / FD Define R3/ Seasonic X-650 / Asus VS278Q / Logitech G15/M-705

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Ända sedan spöttifaj samt netflix kom så har användandet av tpb gått ner till 0 för oss

Spotify kan jag hålla med om, kan inte minnas sist jag laddade ner en låt, men Netflix däremot har riktigt skitigt utbud så för filmer är TPB fortfarande mycket användbart

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Kan inte bry mig mindre om sidan i sig självt, men handlingen. Dom har redan fått sin dom, belopp som existerar i fantasin osv. Gillar tanken att dom spottar alla korrupta och köpta idioter i ansiktet om dom kommer tillbaka.
TPB böjde sig aldrig ner och tog den i "där solen ej skiner" och vi svenskar saknar civilkurage så tycker sidan och grabbarna bakom den står för något extra värdefullt på så sätt.

Visa signatur

Star Citizen ❤