Stort problem med allt! Hjälp snälla!

Permalänk

Stort problem med allt! Hjälp snälla!

Hej alla! Jag har ett väldigt stort problem som jag verkligen lider av. Det är så att jag spelar i klan i UT, eller rättare sagt en mod som heter Tactical Ops (TO). Nu har jag köpt en ny dator, som jag såklart trodde skulle fungera. Den är en:

Pentium4 2,53 GHz 533 FSB
MSI 648 MAX
512 DDR 3rd party
Integrerat Audio AC97
Gainward GeForce4 Ti4800SE AGP8X 128DDR

Här kommer problemet:

Första dagen jag fick datorn satte jag ihop den och installerade all programvara inkl XP. Det gick bra. Allting i XP flöt på och så. Men dock när jag installerade TO och andra spel gick det bra då också. Men senare när jag väl började lira dom, tog det kanske en 10-30 min innan dom plötsligt fick Critical Error och jag flögs ur till XP igen. Detta händer varje gång. Har prövat att spela D3D, OpenGL och Software, det händer samma grej på alla motorer.
Detta är verkligen irriterande för mig, hade verkligen hoppats på att datorn skulle fungera.

Jag har kört RAM-minnes testprogram (Doc Mem2) och minnet klarade alla test. PASSED med andra ord.
Sen körde jag Prime95, vilket är ett program som stressar upp CPUn till gränsen. Jag fick FATAL ERROR på Torture Test efter bara 10 sec, när testet skulle köras i kanske 12 timmar...
vad kan det vara som orsakar detta? Jag körde även 3DMark2001, som hängde sig varje gång, ibland låste den sig totalt.

Det kan inte vara mjukvarurelaterat, har testat allting vad hetet drivrutiner och sånt, har även installerat andra versioner av Windows (win2000)
Nu ska jag skicka tillbaka nåt till butiken för byte, däremot vet jag ej vad jag skall skicka tillbaka? Någon som vet vad som orskar allt detta??
Snälla hjälp! (Japp jag är lite desperat, har nämligen hållt på med detta problem sen i Måndags förra veckan...)

Visa signatur

Nil desperandum!

Permalänk
Hedersmedlem

Gayporren som strular har jag ju sagt Zeb heheheh

hehe vetefan men hehe säkert dina grejer som strular med varandra, därför borde du skänka allt till mig

Ingen som spelar TO här dem kommer inte fatta skit av vad du menar fråga på warcenter istället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Gayporren som strular har jag ju sagt Zeb heheheh

hehe vetefan men hehe säkert dina grejer som strular med varandra, därför borde du skänka allt till mig

Ingen som spelar TO här dem kommer inte fatta skit av vad du menar fråga på warcenter istället

Det är samma fel i alla spel AirWolf.

Någon som vet nånting som kan göra mig på något bättre humör?

Visa signatur

Nil desperandum!

Permalänk
Medlem

jag skulle tippa på att det var grafikkortet!

Visa signatur

Yay!

Permalänk

Om det ändå var så enkelt. Jag har prövat alla drivrutiner från Nvidia, samt dom som kom med kortet. Jag har också prövat med andra AGP drivrutiner för mitt SIS chipset

Visa signatur

Nil desperandum!

Permalänk
Medlem

Får man critical error i prime95 som i princip endast testar CPU. Ja då har man ju iaf en hint om vad som kan tänkas vara fel

Tittat på tempen nåt? Kolla att kylflänsen sitter rätt.

Du kanske har skadat CPUn vid montering, testa med annan CPU.

Permalänk

Nu kommer det ännu mer konstiga. Jag testade att lira UT med mitt gamla PCI i kort med TNT2. Det verkar som att det flöt på ganska bra faktiskt, det hängde sig inte i alla fall.
Men varför visar Prime95 FATAL ERROR om det nu var grafikkortet som var konstigt?

Visa signatur

Nil desperandum!

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg till den?

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk

Eller jag hade fel på mitt förra Svar. Spelet hängde sig faktiskt efter ungefär 20min, men inte datorn. Precis som jag haft förrut alltså. Applikationerna hänger sig, men inte datorn.

osytol: Tror jag har Chieftecs medföljande, deras Default nätagg

Visa signatur

Nil desperandum!