kemiskt ren aceton vs kemiskt ren bensin vs isopropanol?

Permalänk

kemiskt ren aceton vs kemiskt ren bensin vs isopropanol?

Spelar det någon roll vilken av dessa man kör för rengöring av processor och borttagning av gammal kylpasta? Är det värt att åka ända upp på stan för att köpa isopropanol jämfört mot kemiskt ren bensin eller aceton i mataffären?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klinkhammar:

Spelar det någon roll vilken av dessa man kör för rengöring av processor och borttagning av gammal kylpasta? Är det värt att åka ända upp på stan för att köpa isopropanol jämfört mot kemiskt ren bensin eller aceton i mataffären?

Jag vet inte om någon av dom har någon direkt fördel mot den andre.
Om du köper Aceton så tag INTE den som innehåller olja. <---används för att ta bort nagel-lack.
Själv kör jag på kemiskt ren bensin, den är fullständigt klockren.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klinkhammar:

Spelar det någon roll vilken av dessa man kör för rengöring av processor och borttagning av gammal kylpasta? Är det värt att åka ända upp på stan för att köpa isopropanol jämfört mot kemiskt ren bensin eller aceton i mataffären?

Selv brukt kjemisk ren aceton til å rengjøre prosessor og kjølere ved montering og det funker uten problem!

Viktig: tenk på at både kjemisk ren aceton og kjemisk ren bensin er begge brann farlige stoffer og en må ta seg tid for se til at alle rester både i flytende og gassform (i luft) vil forsvinne, da aceton og bensin hurtig vil gå over fra flytende til gass form. Altså pass på slik du ikke vil ha noen gniste i nærheten gjennom å tenne nettaggregat eller sette i gang systemet under den tid når du arbeider med disse kjemiske produkter. Se også til at unngå å få væske på plast deler/kretser som moderkort eller lignende ettersom både aceton og bensin kan løse opp plast. Ha et kaffe filter og tops i nærheten for å rengjøre overflatene. Når du er ferdig med kaffe filter/tops, så kan det være lurt å skylle disse med vann for å forhindre selv antennelse innen du kaster disse i søppel.

Ventilere ut chassiet ordentlig, dersom du ville montere og rengjøre prosessor på moderkort inne i chassiet.

Permalänk
Hedersmedlem

Se punkt 4 i http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

§ 2 Innan du skapar en tråd
För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:

§ 2.1 Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.
§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.