Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Det där tar jag som en förolämpning, är du tonåring? Om inte, minns du inte hur du tänkte som tonåring kanske? För både jag själv och alla jag känner har framtidsplaner som sträcker sig väldigt långt, jag har tänkt på framtiden på det viset sedan jag var liten.

Att hjärnan inte utvecklats färdigt betyder inte att man inte förstår saker, och som sagt så skyller du på spelen. GTA är gjort för en målgrupp i vuxen/myndig ålder. Att föräldrar tillåter spelandet av det och andra liknande spel för sina små barn är helt och hållet deras ansvar. Du gör precis samma sak som dom i media som sitter och skyller på att det är våldet i spelen som är orsaken till deras barns aggressivitet osv när det för det första är deras ansvar, för det andra så har det inte nödvändigtvis med om spelet är våldsamt eller ej.

Det är inte jag som kränker dig i så fall, det är resultatet som står i forskningen om hjärnan, så anklaga inte mig för att ha kränkt dig utan läs länkarna istället.
Precis som med film, jo... Hänvisar tillbaka om hur hjärnan fungerar för barn och ungdom i mitt tidigare inlägg.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Låser tråden då den har spårat ur bortom all räddning/på begäran av TS.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...