Permalänk

PowerMac G5 Hackintosh

Blev inspirerad av så många andra att bygga en Hackintosh, men ville ha den så "macig" som möjligt.

Så tog och hittade mig en begagnad G5'a från ebay med trasigt logikkort och skred till verket!

Spec.
ASUS GeForce GTX 760 2GB DirectCU II OC
Corsair PowerSupply (PSU) 550TXM 550W
Corsair Hydro H60 V2 CPU Kylare
Gigabyte GA-Z87M-D3H - Micro ATX / Intel Z87
Intel Core i7-4770K - 3,5GHz (3,9GHz Turbo)
Samsung 840 EVO Series SSD 250GB SATA3
TP-Link TL-WDN4800
Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT

PowerMac G5 Hackintosh

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

G5 måste vara ett av de vackraste chassi som någonsin skapats (Om inte det vackraste).
Speciellt med tanke på när det kom 2006.

Samt snyggt fixat av dig!

Permalänk
Medlem

Vart sugen på att modda ett till G5 chassi fast mer seriöst än jag gjorde första gången..

Skriv gärna hur du kopplade upp apple chime om du gjorde det.

Ingen som har en g5:a liggandes?

Permalänk

Hej och tack för era kommentarer

Chipet jag använder heter ISD1820.
Kopplade detta exakt som på bilden nedan.

Ljudkvalitén som denna lilla förstärkare ger ut är inte fantastisk, men den gör jobbet

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

Snygg mod av nätdelen. Andra mods jag sett har bara haft en ATX-PSU stående i botten. Jag gillar också att du inte har strulat till baksidan med täckande plåtar och dumheter.

Hur gjorde du upphängningen av moderkortet, och hur ska du göra med kontakterna där bak?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Moderkortet sitter på macens original distanser,har brutit lös dem och limmat fast dem på nytt med ett lim som heter jd weld.

Min första tanke med kontakterna bak var att löda på original kontakterna till det nya moderkortet. Men insåg hur otroligt mycket jobb det hade blivit så istället har jag inga kontakter alls från moderkortet tillgänglig bak.

Har satt ett usb3 I/O bak för att komma åt USB, sen en hub efter det där jag kopplat in allt jag behöver, inkl ett usbljudkort.

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk

Snygg mod, jag håller själv på med o modda en G5:a. Men i mitt fall så ska de va så likt originalet som möjligt går. Det som du gjorde med nätagget t.ex hade ja tänkt o göra detsamma. Det jag saknar är originalfläktarna (har jag hittat på eBay) Det jag saknar är metallplattan som sitter under kortplatserna på logikkortet som är svårhittad. :/

Permalänk

Jag har plåten du pratar om och även fläktar om du skulle vara intresserad? Jag lär troligen inte montera dessa detaljer

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LellePrinter:

Snygg mod, jag håller själv på med o modda en G5:a. Men i mitt fall så ska de va så likt originalet som möjligt går. Det som du gjorde med nätagget t.ex hade ja tänkt o göra detsamma. Det jag saknar är originalfläktarna (har jag hittat på eBay) Det jag saknar är metallplattan som sitter under kortplatserna på logikkortet som är svårhittad. :/

Tjenare, Jag har 4st kompletta G5or som ska rensas och moddas! Pma om det är nått du behöver

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w